antura 30.07.2011 16:06:36 | |
---|
Elikkäs tarkoitus olisi vaihtaa nuo mättökamat hieman hennompiin. Ajatuksena tollanen J. Mayer tyyppinen saundi. Nappulaa n 2000e. Mitäköhän keppiä ja compoa kandeis lähtä testaileen?? |
MannihilatoR 30.07.2011 16:09:24 | |
---|
testaa kaikkia, siis keppejä ja kompoi. |
antura 30.07.2011 16:11:20 | |
---|
Melko lailla testattavaa. ;) |
Muuki 30.07.2011 16:47:03 | |
---|
RG321, Microcube, ja plekuja tuhannella kuuella saalla.. M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys." |
Grugi 30.07.2011 16:49:15 (muokattu 30.07.2011 16:50:05) | |
---|
No Mayerhan on aika Rock/Blues henkinen joten joku hyvä Strato ja vaikka Fenderin combo sille kaveriks niin kyllä siitä jo irtoaa, "soundihan lähtee sormista" joten ei se niin tarkkaa ole. 2000€ on jo sellanen summa millä varmasti saat tuota soundia mutta kokeilematta en ostaisi mitään. SDMF |
Warwickbass 30.07.2011 16:52:06 | |
---|
Fenkku strato ja fenkku putkari. Noilla pääsee jo melko liki. (tällä budjetilla) Jotain mietoa buusteria eteen ja sopivalla kädellä reverbiä. Johnilla taisi ainakin jossakin vaiheessa olla two rockin signature nuppi sekä fenderin signature strato käytössä. http://www.youtube.com/watch?v=fumC0wuIWsE (myös soittotyyli on yksi saundin saloista ja volume potikoiden käyttö --> 3.40 eteenpäin) http://www.youtube.com/watch?v=UQSGa8nZs8ghttp://www.youtube.com/watch?v=WEgUUTkqRRQ antura: Elikkäs tarkoitus olisi vaihtaa nuo mättökamat hieman hennompiin. Ajatuksena tollanen J. Mayer tyyppinen saundi. Nappulaa n 2000e. Mitäköhän keppiä ja compoa kandeis lähtä testaileen?? |
Jucciz 30.07.2011 16:59:30 (muokattu 30.07.2011 17:01:01) | |
---|
Kahella tonnilla ostaisin Fender American Vintage -sarjan Stratocasterin ja Fender Deluxe Reverb Reissue -combon. Käytettyinä pitäis ainakin riittää rahat, superhyvällä säkällä jopa uutena. Pitäis bluesrockit lähteä - ei ainakaan oo enää kamoista kiinni jos noi hommaat. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Grugi 30.07.2011 17:12:53 | |
---|
Jucciz: Kahella tonnilla ostaisin Fender American Vintage -sarjan Stratocasterin ja Fender Deluxe Reverb Reissue -combon. Käytettyinä pitäis ainakin riittää rahat, superhyvällä säkällä jopa uutena. Pitäis bluesrockit lähteä - ei ainakaan oo enää kamoista kiinni jos noi hommaat. Tää on hyvä ja mä olen samaa mieltä, jos tolla kalustolla ei lähde niin sitten ei varmaan millään. SDMF |
kimurantti1 30.07.2011 17:14:19 (muokattu 30.07.2011 17:25:33) | |
---|
Mayerin konseptihan on hyvin yksinkertainen ja perinteinen: Fender strato, Fender (tai fenkkuhenkinen) putkivahvistin, mieto delay ja pari erilaista säröä. Eli vaikkapa näin: Fender American Std. Stratocaster Fender Deluxe Reverb '65 RI Fulltone Fulldrive 2 (tai joku muu Tube Screamer -johdannainen) Marshall Bluesbreaker (säröpedaali, ei vahvistin) Boss DD-7 Uutena koko kasa menee vähän parin tonnin päälle, käytettynä pitäisi saada n. 1700 euroon, ja kaikki on tosi yleisiä laitteita, joita kyllä torille ilmaantuu ihan säännöllisesti. Stratoja sen kun vaan valitsee, Deluxe Reverb taitaa myös löytyä tällä hetkellä, Tube Screamer -johdannaisia enemmän kun laki sallii, DD-7 parikin kipaletta ja Bluesbreaker on keskihintainen bulkkipedaali, joka maksaa uutenakin n. 60e. Jos kaiken hommaa käytettynä, jää budjettiin varaa mahdollisesti hankkiä astetta parempikin kitara, kuten esimerkiksi toi ylempänä ehdotettu American Vintage Strato. |
antura 30.07.2011 17:33:11 | |
---|
Jees. Tuota fenkun deluxe reverbiä oon jo harkinnutkin. Ja totta.... näpithän sen saundin viime kädessä tuo. Kiitoxet vinkeistä. |
elsewhere 30.07.2011 21:06:56 | |
---|
Vielä yksi lisä-ääni Deluxe Reverbille. Itse hankin moisen ja onnistun satunnaisesti kuulostamaan mukavalla tavalla bluesrokilta, vaikka se ei olisi edes tarkoitus. ~ Love broke out and I forgot it's war. |
blues guitar 30.07.2011 21:36:19 | |
---|
Stratocaster ihan ehdottomasti pitää olla ja sitten vaikka jokin Fenderin putkivahvistin. Deluxe Reverb on hyvä, mutta muitakin vaihtoehtoja on, riippuen siitä kuinka paljon tarvii meteliä? Itse pidin Blues Deluxen soundista mutta oli liian kovaääninen mulle. Bluetone Dusty Road on hyvä mutta taitaa mennä budjetin yli. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |