sirdickyj 21.02.2025 15:46:20 | |
---|
Voodoo Labin Sparkle Drive on tollanen, ja lähes ok mutta ei haittais jos se säröpuoli olis parempi. Siispä; muitakin vastaavia lienee olemassa? Osaako joku kertoa, mitä? Kiitos jo etukäteen. |
Empli1 21.02.2025 15:49:54 | |
---|
Cornerstone Gladio SC. On hyvä. |
sirdickyj 21.02.2025 16:12:59 | |
---|
Empli1: Cornerstone Gladio SC. On hyvä. Okei ainakin tämä siis.... Tossa Sparkle Drivessä vähän häiritsee se, että se särö itsessään on aika haikee, vähän niinku paska Tube Screamer. Sanoisin joöa että käyttökelvoton "pelkkänä" säröpedaalina. Särön huonous ei niin haittaa kun siihen blendaa sen cleanin, mutta ei haittais vaikka sä särö oliskin parempi. |
jarmo vh 21.02.2025 16:45:37 | |
---|
T-rex Möller on yksi vaihtoehto. Säröpuoli siinäkin sitä tubescreameria, tosin ainakin vanhemmassa versiossa oli joku kytkin, jolla keskialuetta sai hillittyä. Itsenäinen boosti oli hyvä kyl. |
sirdickyj 21.02.2025 16:52:40 | |
---|
Cornerstone kun mainittiin niin liekö tämäkin sellanen jota kaipailin? |
sirdickyj 21.02.2025 16:52:53 | |
---|
|
otamatone 21.02.2025 17:05:30 | |
---|
|
Laulava Kylätohtori 22.02.2025 17:43:26 (muokattu 22.02.2025 17:45:30) | |
---|
sirdickyj: Okei ainakin tämä siis.... Tossa Sparkle Drivessä vähän häiritsee se, että se särö itsessään on aika haikee, vähän niinku paska Tube Screamer. Sanoisin joöa että käyttökelvoton "pelkkänä" säröpedaalina. Särön huonous ei niin haittaa kun siihen blendaa sen cleanin, mutta ei haittais vaikka sä särö oliskin parempi. Sparklehan on tubescreamer-klooni. Klonissa gain-potikka on särön ja puhtaan blenderi. E. Ja ainakin Walrus Audion Eras ja Ages overdriveistä löytyy blend-potikka puhtaalle. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
vaikeamuistaa 22.02.2025 18:49:34 | |
---|
Origin Effects RevivalDRIVE eri versioineen. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
Mikko1978 22.02.2025 19:57:27 | |
---|
sirdickyj: Okei ainakin tämä siis.... Tossa Sparkle Drivessä vähän häiritsee se, että se särö itsessään on aika haikee, vähän niinku paska Tube Screamer. Sanoisin joöa että käyttökelvoton "pelkkänä" säröpedaalina. Särön huonous ei niin haittaa kun siihen blendaa sen cleanin, mutta ei haittais vaikka sä särö oliskin parempi. Ok eli TS on ihan paska sulle. Millaista säröä oikein haet? Näissä kyselyissä olisi aina erittäin tärkeää vähän kuvailla sitä, mitä haetaan. TS ja johdannaisensa ovat OD-pedaaleita, jolloin ei pitäisi yllättyä, jos kyseiset pedaalit eivät toimi pelkkänä särön . |
Kefiiri 22.02.2025 20:12:54 (muokattu 22.02.2025 20:13:04) | |
---|
Eihän se niin sanonut että TS on huono vaan että huono TS on huono. En ole musiikin asiantuntija. |
sirdickyj 22.02.2025 20:28:06 | |
---|
Mikko1978: Ok eli TS on ihan paska sulle. Millaista säröä oikein haet? Näissä kyselyissä olisi aina erittäin tärkeää vähän kuvailla sitä, mitä haetaan. TS ja johdannaisensa ovat OD-pedaaleita, jolloin ei pitäisi yllättyä, jos kyseiset pedaalit eivät toimi pelkkänä särön . Niin siis toi Sparkle Drive on huono särö. Huono TS. Blend tekee siitä käyttökelpoisen kuitenkin. Mutta jos se särökin olis hyvä niin ei haittais yhtään. |
Mikko1978 23.02.2025 12:53:47 | |
---|
Kefiiri: Eihän se niin sanonut että TS on huono vaan että huono TS on huono. Eikö? Itse ajattelen niin, että jos mikä tahansa TS-versio kuulostaa paskalta, niin silloin kannattaa etsiä jostain toisesta suunnasta sitä omaa od-purkkia, koska erot TS-maailmassa ovat pieniä. Toki voin olla väärässäkin. Kerran olinkin. Jos kävi taas näin, niin silloin suosittelen kokeilemaan vaikka Ibanezin Nu Tube Screameria. Itse pidän siitä enemmän kuin mistään muusta TS:stä ja se blend säätökin löytyy. Tokihan ihan perus-TS:kin blendaa mukaan puhdasta signaalia. |
Mikko1978 23.02.2025 12:55:33 | |
---|
sirdickyj: Niin siis toi Sparkle Drive on huono särö. Huono TS. Blend tekee siitä käyttökelpoisen kuitenkin. Mutta jos se särökin olis hyvä niin ei haittais yhtään. Mikä Sparkle Driven särössä on huonoa ja millaista säröä haluaisit löytää? |
sirdickyj 23.02.2025 13:07:24 | |
---|
Mikko1978: Mikä Sparkle Driven särössä on huonoa ja millaista säröä haluaisit löytää? Se on semmonen veltto pörinä. Siis itsessään. En toki ole välttämättä muutenkaan sitä mieltä että TS ärhäkkä midboost-henkinen roso on paras mahdollinen, mutta toi ei ole edes hyvä sellainen. En tiedä mikä särö olis ultimate. Nobels ODR 1on toimiva, samoin Bossin BD ja myös Bossin ihan keltanen perus SD (vai sekos se on). Noi kuitenkin on jo olemassa mulla. Kuten myös Vertexin clean drive. Sparkle Drive on käytössä kyllä ja toimivahko mutta ehkä sellanen snadi roso kliinnin Fenkku-soundin päälle vois toimia, toisaalta liidisoundina vähån kompressoiva lämmin muro tekis myös gutaa. Tsekkasin noita Cornerdtonen tuotoksia, ja niistä toi Colosseum vaikutti kiintoisalta. |
Laulava Kylätohtori 23.02.2025 13:20:15 | |
---|
sirdickyj: Se on semmonen veltto pörinä. Siis itsessään. En toki ole välttämättä muutenkaan sitä mieltä että TS ärhäkkä midboost-henkinen roso on paras mahdollinen, mutta toi ei ole edes hyvä sellainen. En tiedä mikä särö olis ultimate. Nobels ODR 1on toimiva, samoin Bossin BD ja myös Bossin ihan keltanen perus SD (vai sekos se on). Noi kuitenkin on jo olemassa mulla. Kuten myös Vertexin clean drive. Sparkle Drive on käytössä kyllä ja toimivahko mutta ehkä sellanen snadi roso kliinnin Fenkku-soundin päälle vois toimia, toisaalta liidisoundina vähån kompressoiva lämmin muro tekis myös gutaa. Tsekkasin noita Cornerdtonen tuotoksia, ja niistä toi Colosseum vaikutti kiintoisalta. Bossin keltainen SD-1 on suora tubescreamer-klooni asymmetrisellä klippauksella, joten ilmeisesti se tubescreamerius ei ole tässä se varsinainen ongelma. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
sirdickyj 23.02.2025 13:45:26 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Bossin keltainen SD-1 on suora tubescreamer-klooni asymmetrisellä klippauksella, joten ilmeisesti se tubescreamerius ei ole tässä se varsinainen ongelma. Ei ole ei. Tosin mun korvaan toi SD1 on lähes high gain-pedaali. Ja aika tiukka särö. Sparkle Drive on kaikkea muuta. Itseasiassa ei tässä ole mitään ongelmaa, toi idea blendauksesta on vaan niim hyvä, että kiinnostelee vielä parempi versio aiheesta. Basson kanssa EBSn Billy Sheehan-signature on ainoa särö joka on mulle toiminut. Juurikin blendin takia. |
Laulava Kylätohtori 23.02.2025 14:01:53 | |
---|
sirdickyj: Ei ole ei. Tosin mun korvaan toi SD1 on lähes high gain-pedaali. Ja aika tiukka särö. Sparkle Drive on kaikkea muuta. Itseasiassa ei tässä ole mitään ongelmaa, toi idea blendauksesta on vaan niim hyvä, että kiinnostelee vielä parempi versio aiheesta. Basson kanssa EBSn Billy Sheehan-signature on ainoa särö joka on mulle toiminut. Juurikin blendin takia. Nyky SD:ssä on kyllä todella paljon säröä verrattuna vanhaan 90-luvun SD:hen, joka mulla joskus oli. Eikä originaali ts:kään ollut mikään higain-spedu. Tykkään kyllä itsekin tuosta blendausmahdollisuudesta. Aika harvassa särössä sellainen kuitenkin on. Mitä tulee Spark Driveen, niin mulla on pari kertaa käynyt kääntymässä se uudempi mod-malli, enkä välittänyt siitä kauheasti, vaikka se omalla tavallaan tosi hyvä olikin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Mikko1978 23.02.2025 19:12:55 (muokattu 23.02.2025 21:02:22) | |
---|
sirdickyj: Ei ole ei. Tosin mun korvaan toi SD1 on lähes high gain-pedaali. Ja aika tiukka särö. Sparkle Drive on kaikkea muuta. Itseasiassa ei tässä ole mitään ongelmaa, toi idea blendauksesta on vaan niim hyvä, että kiinnostelee vielä parempi versio aiheesta. Basson kanssa EBSn Billy Sheehan-signature on ainoa särö joka on mulle toiminut. Juurikin blendin takia. Jos Sparkly on liian löysä ja SD-1 liian tiukka, niin se oikeastaan kohdistaa tähtäimen aika pieneen sektoriin. Tuo jo mainitsemani Nu Tube Screamer voisi olla kokeilemisen arvoinen ja sitten on tietystä Klon Centaurin kopiot. Klonin gain-potikka säätää nimenomaan clipatun ja puhtaan äänen suhdetta. Tosi monet noista blend-potikalla varustetuista polkimista Sparklen tapaan TS-johdannaisia. |
sirdickyj 23.02.2025 19:22:47 (muokattu 23.02.2025 20:00:57) | |
---|
Mikko1978: Jos Sparkly on liian löysä ja SD-1 liian tiukka, niin se oikeastaan kohdistaa tähtäimen aika pieneen sektoriin. Tuo jo mainitsemani Nu Tube Screamer voisi olla kokeilemisen arvoinen ja sitten on tietystä Klon Centaurin kopiot. Klonin gain-potikka saataa nimenomaan clipatun ja puhtaan äänen suhdetta. Tosi monet noista blend-potikalla varustetuista polkimista Sparklen tapaan TS-johdannaisia. Paitsi tää https://www.cornerstonemusicgear.com/product/colosseum/ On ainakin olevinaan Blues Breaker ja Klon-johdannainen. Tää on kiinostava vehjes. Cornerstonella oli myös sellanen mis on Gladio, eli Dumble-meininki, ja TS samassa. Niitä ei näytä enää olevan. Missä muuten luki että SD1 on liian tiukka? |