Aihe: Fishman Fluence 1 | |
---|---|
![]() 20.10.2019 19:57:59 | |
En löytänyt haulla keskustelua, niin avataan uusi. Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Fishman Fluence Single Width Straton mikeistä? Olen tässä pähkäillyt Bare Knucklen ja Fishmanin välillä, kun hintaluokka on kutakuinkin sama, enkä ole ihan varma kummalla kannattaisi lähteä liikkeelle. Varsinkin Fishmanin häiriöttömyys on aika iso bonus. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. | |
![]() 23.10.2019 12:50:16 | |
Ei teistä ollu mitään apua niin tilasin Bare Knucklet... Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. | |
![]() 23.10.2019 13:03:03 | |
Vainottu: Ei teistä ollu mitään apua niin tilasin Bare Knucklet... Valitan. :( Itellä on vain Fluence Classic-humpparit, onhan ne kyllä pirun hyvät mikit. Täysin häiriöttömät nekään ei ole ja ne kaks moodia on ainakin noissa lähinnä sananhelinää, ei mitenkään massiivista eroa ainakaan näissä. Ehkä ne modernit on sitten vähän monipuolisemmat. Mutta passiivien tilalle suosittelen passiivimikkejä. Olemassa olevien EMG mikkien tilallehan on helppo heittää näitä Fishmanin tuotteita kun taitaa samat pikaliittimetkin toimia. Toki sitten nämä moodivalinnat ja puolitukset jää pois ilman lisämodauksia. Mikkien mukana taitaa tulla sellaiset jumpperipalikat joilla voi testailla ja ottaa käyttöön haluamansa moodit, ns pysyvästi. Marko Fobba Forss: Aleksi: saako sulta ottaa mallia niihin viiksiin? Yngwie Malmsteen: My whole life philosophy is that more is more. | |
![]() 23.10.2019 19:09:36 | |
munkero: Valitan. :( Saat anteeksi. :D Mutta juu kyllä tuohonkin olisi joutunut todennäköisesti tekemään pientä modia että akkupaketin piuhan olisi saanut vedettyä tallan jousipoteron puolelle. Itsellä on ainoastaan lyhyen musaliikkeen kokeilun verran kokemusta modernin version huppareista, niin en uskaltanut lähteä testaamaan sokkona mikkejä. Noissa kun ei ihan ilmainen palautus enää toimi kun kolvi on käynyt piuhoissa. Bare Knucklen mikit tiedän itselle sopiviksi ja niiden ominaissaundit omaa korvaa miellyttäviksi, niin en usko että niillä menee metsään. Toki, eiköhän noita Fishmaneja tule jossain kohtaa testailtua. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. | |
![]() 27.09.2022 15:29:40 | |
Onko kellään mitään kokemusta miten nämä vertautuu EMG:n 81/85 settiin? Tubessa on videoita joista kyllä kuulee että Fishman on tiukempi ja todella hyvän kuuloinen, mutta mitä kokemuksia ihmisillä on näistä? Lähinnä tätä settiä mietin: https://www.thomann.de/fi/fishman_fluence_modern_aln_hb_set_bk_n.htm Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 27.09.2022 15:44:15 | |
Mulla oli yhdessä kepakossa, joka lähti palautukseen kauppaan. Siinä kuulosti ihan asiallisilta särösoundeilla, mitä nyt hetken kitaralla renkuttelin. Puhtailla nyt aika perus mitä noi tollaset tuppaavat olemaan, mutta tuskin noita hakevilla se ultimaattinen puhdas soundi on mielessäkään. Ostoon vaan. | |
![]() 14.10.2022 22:01:36 | |
Tuli ostettua uusi keppi, jossa Fishman Fluencet HSH-kombinaatiolla (Ibanez S671ALB). Ihan jees. Pari päivää kotiuttamisen jälkeen alkoi tallamikistä kuulumaan aivan järjetön rätinä. Alko kuin napista painamalla, mitään muutosta en tehnyt mihinkään. Muut neljä mikkiasetusta ovat OK, mutta pelkän tallamikin kanssa soittokelvoton rätinä ja pauke. Vahvistimia, kitaroita ja piuhoja testailtu, ongelma kohdistettu juuri noihin mikkeihin. Mikkien patteri vaihdettu, ei apua. Nopea googletus (Fishman Fluence crackle/crackling), ei juuri mitään valaissut. Kellään mitään ideaa mistä voisi olla kyse ja mitä tässä voisi yrittää? Jotain kiraroista tiedän yleisellä tasolla mutta mikit on musta aukko, ei mitään käsitystä miten lähteä troubleshoottaamaan. Kyrsis alkaa tekemään asiakaspalautusta, mukavan soiva peli muuten. :| | |
![]() 15.10.2022 06:52:28 | |
Heavymetalization: Kellään mitään ideaa mistä voisi olla kyse ja mitä tässä voisi yrittää? Jotain kiraroista tiedän yleisellä tasolla mutta mikit on musta aukko, ei mitään käsitystä miten lähteä troubleshoottaamaan. :| Yksi olisi ainakin että vaihtaa humpparit päittäin niin näkee että siirtyykö vika, voi sitten sen perusteella suunnata tarkemmin joko mikin tai sitten kontrollien/ johdotusten suuntaan. | |
![]() 15.10.2022 08:21:23 | |
Tuohon aktiivimikin rätinään viitaten, mulla oli EMG:n aktiivimikin kanssa samantyyppinen ongelma. Ihan yllättäen vain alkoi sellainen rahina, joka oli kuin jotain meren kohinaa, joka vähän tuli ja meni. Kaikkeni koitin ja testailin, mutta vasta, kun mikin vaihdoin, ongelma poistui. En tiedä, että mikä siinä aktiivimikissä voi sitä alkaa tekemään, mutta jotenkin se mikin vahvistusaste vaan aiheutti häiriöitä. | |
![]() 15.10.2022 12:24:14 | |
Irroitin tuon ongelmamikin kolostaan ja mulkaisin sen alle, pikaliittimien päällä näytti olevan joku suojus jota en uskaltanut lähteä irrottelemaan. Näistäkään kun en enempi tiedä, onko tuo itse mikin irrotus/vaihto sellanen että tumpelokin siihen pystyy, siis pc-komponenttimaiset 2 liitintä paikoilleen ja se on siinä? En tiedä kuulenko jo harhoja, ei pysty tarkasti vertailemaan, mutta jotenkin tuntuu että myös kaulahumppari saattaa rutista ylimääräistä. Single-coiliin se kuulunee hi-gain -asetuksilla, mutta edelleen 5-tie-kytkiminen asennot 2 ja 4 (humpparit coil-splitillä) on hiljasimmat - jopa täysin hiljaiset. Tämä askarruttaa erityisesti. Voisiko tuo viitata esim ongemaan mikkivalitsimessa / liitännöissä? Jos tuo kaulamikki tekee ylimäärästä melua niin siihen nähden tallamikki on täysin soittokelvoton. Olen periaatteessa aina vastustanut näitä teknohärpäkkeitä; mitä enemmän ja mitä munimutkasempaa elektroniikkaa, sitä enemmän juttuja jotka voi levitä. Noita itse mikkejä halvemmat soittimet toimineet ongelmitta toistakymmentä vuotta... Googlettelua olen jatkanut, en ole törmännyt vastaavaan, lähinnä jengiltä on mennyt jompikumpi mikki kokonaan mykäksi. Mikkivalitsimeen suihkasin kontaktispraytä, johtokopan aukasin ja liittymiä liikuttelin, ei muutosta mihinkään. Kai tuo pitää palauttaa, luulen että jos jatkan sorkkimistä itse niin kohta on koko vehje äänetön. | |
![]() 18.10.2022 23:42:55 | |
Noniin. Kuluneisiin päiviin on kuulunut sekä hillitöntä soittamisen riemua että myös lisää karmeita kauhun hetkiä. Ekasta postauksestani seuraavana päivänä vehje korjaantui kuin taikaiskusta. WD40 löysi yöllä vahingossa tiensä oikeaan paikkaan? Tänä iltana sitten taas kaikki mikit ulostivat vain kaukaiselta kuulostavaa pörinää, paniikki iski taas, lujaa. Vaihdoin patterin (aiemmin siis testasin uudella patterille joka ei tehny mitään, jatkoin siis alkuperäisellä patterilla jolla homma toimi muutaman päivän). Ja taas hevi raikaa. Seuraavaksi jännitetään ainakin että kestääkö Varta kauemmin kuin mikälie indokiinan patteri. Kitara on kuitenkin maannut yli vuoden varastossa, QC oli leimattu viime vuoden elokuulle. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)