Aihe: Kokemuksia Marshallin Valvestate 100w:stä?
1 2
A1mo
18.09.2005 10:24:23

Oon ite hankkinu ko. vahvarin, ja ite pidän sitä aivan loistavana.. Omia kokemuksia, mielipiteitä tai neuvoja?
Aivo the Aivostus
Boltsa
18.09.2005 10:49:48
Toiset tykkää, toiset inhoaa enemmän kuin muita vahvistimia.
Eipä tuosta kovin monipuolista soundia saa mutta ei se nyt mun mielestä ihan huono ole.
Boltsa
Wahi
18.09.2005 11:15:38
Jos tykkäät ite ni mikäs siinä, ei sillon tartte välttämättä muilta kysyä.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
maxillaris
18.09.2005 11:48:00
Mielestäni se vanhin Valvestate on paras.
TheWickerMan
18.09.2005 12:52:43
Oon ite hankkinu ko. vahvarin, ja ite pidän sitä aivan loistavana.. Omia kokemuksia, mielipiteitä tai neuvoja?

Jotenki kuiva ja sellanen narinasoundi ;) IMO
Drink, Drank, Punk
battery
18.09.2005 13:04:39
Ensimmäisenä vahvarina ihan hyvä, mutta sitten kun se korva harjaantuu, niin vahvarikin tulee vaihtumaan.
Thule
18.09.2005 14:16:53
Omia kokemuksia, mielipiteitä tai neuvoja?

Nyt varmaan kaduttaa että kysyit...?
Fuck me and marry me young.
RandomHero
18.09.2005 17:30:48
Ihan kiva vaffari tos trankku sarjas, metelliin toimii ihan ok mutta eipä sitten paljo muuhun. Ja yhdyn vielä tohon kommenttiin, että vanhin sarja olisi paras, sillä itsellänikin on sellainen fiilis.
Sebde Basanen
McNulty
18.09.2005 17:32:43
Enpä ole koskaan tykännyt Marshallin trankuista... en ainakaan niiden tuottamasta särösaundista. Kerrassaan pas*a gain-osasto. Cleanit on ihan välttävät, vielä kun ne potikat vaikuttais johonkin... mutta kyllä siitä parilla spedulla loihtii ihan "ok" saundit.
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
Antti1
18.09.2005 20:17:05
Vanhin sarja kuulostaa itseasiassa metalliin todella hyvältä, jos käyttää vielä säröpoljinta, tai kahta kaverina. Mä sain aikoinani todella maukkaan komppisärön vetämällä 8280:n särökanavan gainin niin pienelle, että kuulosti puhtaalta, siihen päälle Smashboxin (tästä kaikki särö) ja OD3:n Smashboxin perään (tästä ei gainia lisää, hieman vain lämpöä sointiin). Soundi oli sellanen mukavan harva, alaosasto melko tiukka ja yläpää ei ollut ollenkaan liian kireä.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Hannu H.
18.09.2005 20:27:12

Toiset tykkää.. toiset ei.

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/mnet/showme-02.mp3
Tommotti mun 8040 mesos bossin od-3 kanssa boostattuna. Älkää välittäkö laulusta :P
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jehu
18.09.2005 23:19:37
Mie vetäsen vs:n säröt yleensä Cleanin kautta.

Kitarasta --> Sd-1 (lämpöä+purevuutta)-->
Ibanezin Smashboxiin (gainit) --> Boss Ge7 (hienosäätö) -->
VS100RH.

Ihan kohtuulliset soundit saa, mutta kun volaa pitää nostaa riittävän isolle, menee soundi vituksi.

Mutta VS on kyllä kieltämättä ihan sopiva askel pikkucombon jälkeen. Itekin olen tässä putkistyrkkaa pikkuhiljaa ostamassa, ja olen veivannut vs:ää jo varmaan yli 5 vuotta. Soundeista saa ihan ok:t kun jaksaa säädellä.
You call it graveyard, I call it home.
jussimus
19.09.2005 00:28:00
Oon soittanut rokkipändissä kolmella eri vahvarilla.

Asteikolla 1-10 annan kullekin vahvarille kouluarvosanan.

1. Marshall Valvestate VS100-combo: 3
2. Line6 AX2-combo: 6
3. Marshall JCM2000 TSL60-nuppi: 10-

Näin.
spede from hell
19.09.2005 06:38:34

Hyvä styrkkari. Riittää potkua. Mäkin luulin että mulla tuo 8100 nuppi hajoaa ku käyttäytyi niin oudosti, mutta laitoin uuden putken (15e.) ja johan läks veneerinen tauti helsinkiläiseltä esikaupunkialueelta... Eli siis kuppa töölöstä!
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
spede from hell
19.09.2005 06:48:46 (muokattu 19.09.2005 06:58:51)

Mie vetäsen vs:n säröt yleensä Cleanin kautta.

Valvestate ei käytä cleanin kautta putkea. Putki toimii ainoastaan boost channelilla. Sillon ku mulla se putki temppuili, jouduin tekemään noin, ja mun mielestä soundit oli perseestä ja syvältä... Putken vaihdon jälkeen tuntu siltä että olisin saanut uuden styrkkarin. Putki kesti n. 12v. Eli kaikki valvestaten omistajat huomio! Kannattaa vaihtaa putki jos on vanha vahvistin. Joku viisas sanoi että ton ecc83 putken käyttöikä on n. 7-12v.
(huonoa valvestatessa, ainakin näissä vanhoissa, on se ettei putki ole käytössä effect loop kanavassa. Siksi möin multiefektit pois.)

Toiselta topicilta lainattua: "VS-sarjan valvestatet on paljon huonompia mitä nuo ensimmäiset, eli 8xxx-sarjalaiset."

Eli siis olen aika huono neuvomaan jos näin on. Olen tolla 100W 8100 nuppi, ALT:n 140W kaappi, yhdistelmällä soitellut jo liki kymmenen vuotta...
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
Volle
19.09.2005 10:53:36

Siistiä jos tykkäät. Vs100R tai joku sinnepäin ei kyllä mua erityisemmin säväyttänyt (jos se nyt sulla edes on). Kyllähän siitä mölinää tulee pihalle pirusti, mutta saundiltaan parempiakin laitteita saa samaan hintaan. Siis mun mielestäni.

Vinkki kummiskin:
Contour-nappula särökanavassa kannattaa muistaakseni pitää nollilla. Pienellä säätämisellä vahvistimesta saa toisesta (en muista kummasta) särökanavasta sillä tavalla jotakin suht järkevää pihalle. Mutta ei oikein molemmista yhtäaikaa. Edelleen tääkin on vaan mun mielipiteeni.
Nam.
Jehu
19.09.2005 11:13:14 (muokattu 19.09.2005 11:13:48)
Valvestate ei käytä cleanin kautta putkea

Niinhän se on. Mutta olen tullut siihen tulokseen, ettei se "lamppu"
oikein jeesaa soundia. Tosin sitä voisi koittaa, et pistää ihan hiukkasen gainia ja säröt purkeista. Tuo vahvistimen oma särö ei oikein miellytä korvaa. No, sinänsä sama koska olen kuitenkin myymässä nupin pois Englin tieltä. Vilkaisin eilen muuten varsin Harmony Centralista ja en oikein tajua miten tuo Vs on saanut käyttäjiltä noin kovat pistekeskiarvot.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/VS100RH-1.html
You call it graveyard, I call it home.
jogo3000
19.09.2005 11:15:27

Oikein hyvin toimii, monessakin yhteydessä. Pitää nähdä hiukan vaivaa, ja ohjekirjasta löytyvät malliasetukset eivät välttämättä oikein pelaa.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
rosberg
19.09.2005 13:29:03
Oikein hyvin toimii, monessakin yhteydessä. Pitää nähdä hiukan vaivaa, ja ohjekirjasta löytyvät malliasetukset eivät välttämättä oikein pelaa.

no milloin ne toimis? paitsi bossin speduissa. se vanha valvestate oli ihan törkeen hyvä esim. amalgaamipaikkojen poistoon. kunnon higain-suhina. sen tahtiin on tullut metallica-hiki väännettyä kyllä tuhanteen kertaan.
keep on truckin!
Antti1
19.09.2005 16:36:18
se vanha valvestate oli ihan törkeen hyvä esim. amalgaamipaikkojen poistoon. kunnon higain-suhina. sen tahtiin on tullut metallica-hiki väännettyä kyllä tuhanteen kertaan.

Metallicaanhan nuo sopivatkin aivan loistavasti. Toinen mihin sopii, on armoton alaviremättö. Ekan VS-sarjan harva särö toimii aika mukavasti, muuten niin helposti muusiksi menevän, alaviretööttäyksen kera. Ei ketään haluaisi myydä mulle halvalla 8100 -nuppia? On tullut jo ikävä moista vempainta, kun kertaalleen 8280:n myin pois.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)