Tervehdys! Minulla on Fender Telecaster, jonka kaularaudan säätöruuvia en saa liikkumaan kumpaankaan suuntaan. Säätö tapahtuu tässä mallissa lavasta yläsatulan takaa. Minulla on oikean kokoinen (Fenderin oma) säätöavain, joka sellainen pitkä T-mallinen. Eli "vipuvoimaakin" on apuna.. Onko jotain varovaista kotikonstia, jolla sen saisi liikkumaan, vai onko parempi viedä heti kitarasepälle? |
Mainio ajatus tuo ammattilaisen käyttö, ota samalla perussäätö/tarkistus niin tulee kuntoon ja maksaa kymppejä, jos sieltä ei mitään maankaatoihmeitä löydy. Kotikonstikokeilussa tuo varovaisuus on avainsana (vaikka välillä hymyilyttää kun näkee jonkun ammattilaisen ronskihkot otteet). Luultavasti siellä on vanhaa öklötöhnää tai on päässyt kaulaa tehdessä lakkaa vikapaikkaankin, tai molempia. Löysää tai irrota kielet ja vääntö aina aukisuuntaan jos itse kokeilet. Pieni (siis pieni) suihkaus irrottavaa öljyä (bisnesöljyä, kuten eräs arvostettu mnet member sitä nimittää) voi auttaa, anna vaikuttaa yön yli. Osa niistä kaularaudan muttereista on ummessa joten ei auta suihkaista siihen kuusiokoloon, tsekkaa malli siis ensin. Sopivalla kolvikärjellä voi kokeilla kevyttä lämmitystäkin. Mutta jos kantti/patti pettää vääntövoimavaiheessa niin se ammattilainen kehiin. |