Aihe: Thomannin Rockcaset?
1
MarkoA
19.11.2006 12:10:14
Tervehdys,

Haulla tutkiskelin asiaa, mutta kun ei löytynyt suoraa vastausta niin kysytään. Minkälaatuisia on Thomannin myymät Rockcaset: RC 23010A tai 23020A
http://tinyurl.com/ydnohq
http://tinyurl.com/yejudr

Onko toimivia ja kestäviä? Kellään jatkuvassa käytössä tuommosia? Hinta ei ole mitenkään päätähuimaava, joten ajattelin kokeilla. Tällähetkellä käytössä semmonen Bilteman alu-salkusta kyhätty, mutta tuntuu ettei tila riitä. Ajatuksena siis tuo Thomannin case ja 1-Spotilla virtaa pedaaleille. Tuommonen about kymmenisen pedaalia tulisi sisältymään laatikkoon. Toimiiko?
ou beibi, jeah! uh uh..
ministeri
19.11.2006 13:21:45
http://tinyurl.com/ydnohq

Thomannin case ja 1-Spotilla virtaa pedaaleille...

Mulla kyseinen setti käytössä. Ihan hyvin on pelannut. En paljoa keikkaile että en tiedä kuinka kestää kovaa käyttöä. luultavasti ihan ok jos nyt ei paisko ihan miten sattuu.
Kymmenisen pedaalia alkaa olemaan äärirajoilla. mutta eiköhän ne saa soviteltua kun tohon menee pienempiä speduja jo kolmeenkin riviin...
Fide
19.11.2006 13:38:33

Mulla on ollut tällainen keikkakäytössä sellaisen puoli vuotta

http://www.thomann.de/fi/rockcase_pedal_packer_mit_gitarrenstand.htm

hommasin aikoinaan lähinnä kun tykästyin ajatukseen kitarastandista samassa läjässä.

toi virtalähdesysteemi on rakennettu todella hölmösti ja tilla tuhlaavasti, eli kyseisen valmistajan "sisäinen" virtalähde on aika huono ratkaisu. Tosin hinnallahan tuo ei oo pilattu, jos vertaat tilanteeseen, että ostat pedalboardin ja virtalähteen erikseen.

jokatapauksessa peli on kestänyt reissua mielestäni vain välttävästi. Nyt jo muutamat reunahelat on pikkasen vääntyilleet ja pinnote ottanut turpiinsa, eli ei toi mikään pommin kestävä oo, mutta haukkuu hintansa.

Omakuvasta näät mun sijoittelun, joka vaatii jo jonkin verran "tetris" taitoja, että noista sun linkeistä kymmenelle pedaalille + virtalähde ottaisin ehdottomasti tuon suureman.

Hintaansa nähden ok, mutta materiaaleiltaan todennäköisesti samaa luokkaa ton sun bilteman salkkus kanssa...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
MarkoA
19.11.2006 14:31:58
Kymmenisen pedaalia alkaa olemaan äärirajoilla. mutta eiköhän ne saa soviteltua kun tohon menee pienempiä speduja jo kolmeenkin riviin...

Omakuvasta näät mun sijoittelun, joka vaatii jo jonkin verran "tetris" taitoja, että noista sun linkeistä kymmenelle pedaalille + virtalähde ottaisin ehdottomasti tuon suureman.

Okei. Kiitos näistä. Lähdetään siltä pohjalta, että hankitaan tuo isompi. Hintaerolla ei juuri ole väliä (13€) eli helppo päätyä tällaiseen ratkaisuun.

toi virtalähdesysteemi on rakennettu todella hölmösti ja tilla tuhlaavasti, eli kyseisen valmistajan "sisäinen" virtalähde on aika huono ratkaisu. Tosin hinnallahan tuo ei oo pilattu, jos vertaat tilanteeseen, että ostat pedalboardin ja virtalähteen erikseen.

Joo. Virtalähteeksi hommaan 1-Spotin sekä tarvittavat haaroituspiuhat. Hintaa virtapuolelle tulee hieman alle 60€ kun lähdetään siitä, että 10 * 9V tarvitsijaa sekä mahdollisesti joku paristoadapterin tarvitsija.

jokatapauksessa peli on kestänyt reissua mielestäni vain välttävästi. Nyt jo muutamat reunahelat on pikkasen vääntyilleet ja pinnote ottanut turpiinsa, eli ei toi mikään pommin kestävä oo, mutta haukkuu hintansa.

Joo. Ei tule mulla keikkakäyttöön, mutta tuskin se keikkailu nyt NIIN kovin eroaa kämpille ja takaisin roudauksesta. Nuo Biltema-tyylin boksitkin kestää esim autotalli käytössä vuosia, joten luulis tuon sitten kohtuudella pysyvän kuosissaan.

Hintaansa nähden ok, mutta materiaaleiltaan todennäköisesti samaa luokkaa ton sun bilteman salkkus kanssa...

Joo. Eli kokonaisuutena hinnaksi muodostuu n.160€ tuolle isommalle caselle ja tarvittavat johdotukset sekä virtalähde. Katotaan nyt. Näillä eväillä lähdetään ja nähtäväksi jää minne niillä pääsee...
ou beibi, jeah! uh uh..
Fide
19.11.2006 15:10:18

Joo. Ei tule mulla keikkakäyttöön, mutta tuskin se keikkailu nyt NIIN kovin eroaa kämpille ja takaisin roudauksesta. Nuo Biltema-tyylin boksitkin kestää esim autotalli käytössä vuosia, joten luulis tuon sitten kohtuudella pysyvän kuosissaan.

Varmasti pysyy. Mun tapauksessa kotelo pakataan vähintään kerran viikossa pakettiautoon jääreiden äänentoistolaatikoiden sun muiden keskelle, joten käsittely ei ehkä aina ole ihan hellävaraisinta =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
MarkoA
06.12.2006 12:40:25
Okei. Case tuli hankittua ja hyvähän se on. Vaikka toisaalta tuo on kyllä aika koomisen kokoinen ollakseen vain kitaristin efektilaatikko... No, mahtuupa kaikki johdot yms mukaan, sekä vielä laitoin tuommosen pienen nippelilaatikon myös kiinni että saa jotain pikkusälää matkaan. Ihan kohtuu tukevan oloinen tuntuu olevan. Jopa wahia kärsii polkea ilman että saa pelätä painavansa koko kotelonpohjaa linttaan. Lukot ei oikein herätä luottamusta, mutta eiköhän ne silti siinä mukana tule. Tosiaan mahtuu kyllä efektit mukaan. Nyt mulla on kymmenisen purkkia, 3-paikkainen jatkoroikka ja 1-Spot powerina. Tilaa ois vielä lähes toiselle mokomalle. Tuosta powerista vois vielä mainita, että onpas esimerkillinen laite. Pieni, halpa, kevyt ja ajaa kyllä asiansa. Ei mitään häiriöitä vaikka testimielessä kokeilin erilaisia häiriölähteitä kuten putkivaloa, lämmityspuhallinta jne samaan jatkoroikkaan. Voi suositella varauksetta pikku efektisettiin ainoaksi virtalähteeksi. Ja hinta on niin halpa, että noita voi ostaa vaikkapa varakappaleen mukaan. Varsinkin jos keikkailuhommia harrastaa enemmälti.
Dave Murrays Moonshine rokkaa kaikki suohon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)