Fender Stratocaster 27.11.2006 14:14:45 | |
---|
tuli tuossa hullu päähänpisto, että stratoon ois saatava humbucker-tallamikki kokeneemmat kertokaa, onko fiksu ratkaisu? |
slerbis 27.11.2006 14:41:05 (muokattu 27.11.2006 14:42:53) | |
---|
tuli tuossa hullu päähänpisto, että stratoon ois saatava humbucker-tallamikki kokeneemmat kertokaa, onko fiksu ratkaisu? Onhan noita "fat stratteja" ollut jo 80-luvulta ellei aiemminkin, viisaammat kertokoot tarkemmin. Löytyy montaa mallia ihan Fenderin mallistostakin. :) e. Eli siis jos haluat humppari-soundia niin menoks vaan. Laita vielä puolitus, niin on vielä valinnan varaa. kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - |
Härski 27.11.2006 14:42:42 | |
---|
Pleksi menee vaihtoon, jos haluat ison humpparin sinne. noita ykskelasen kokoisiakin humppareita löytyy, jolloin selviät helpoimmalla. |
duc 27.11.2006 14:43:47 | |
---|
tuli tuossa hullu päähänpisto, että stratoon ois saatava humbucker-tallamikki kokeneemmat kertokaa, onko fiksu ratkaisu? Hot railsit kai monet pistävät tallamiksiksi, yksikelaisen kokoinen humppari olisi se. Toimiva ratkaisu, vaikka ei taida täysin samalta kuulostaa kuin täysikokoinen humppari. |
Fender Stratocaster 27.11.2006 14:46:39 | |
---|
kyllähän sinne sais pleksin muokkauksella tavallisen humpparin mahtumaan mutta miten on, joutuuko bodya muokkaamaan? minkälaista mikkiä suosittelisitte, ei mitään kamalan kallista kuitenkaan... |
Härski 27.11.2006 14:49:58 | |
---|
kyllähän sinne sais pleksin muokkauksella tavallisen humpparin mahtumaan mutta miten on, joutuuko bodya muokkaamaan? Riippuu siitä, onko tallamikille tehty riittävän isoa ruottausta. |
JuSu 27.11.2006 14:51:09 | |
---|
tuli tuossa hullu päähänpisto, että stratoon ois saatava humbucker-tallamikki kokeneemmat kertokaa, onko fiksu ratkaisu? Mun omast' miälest' strato tallahumbuckerilla on kitaraosastolla ehkä paras all-round -työkalu, taipuu hewit ja hunpat. Mun mielestä. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
slerbis 27.11.2006 14:52:58 (muokattu 27.11.2006 14:54:04) | |
---|
kyllähän sinne sais pleksin muokkauksella tavallisen humpparin mahtumaan mutta miten on, joutuuko bodya muokkaamaan? minkälaista mikkiä suosittelisitte, ei mitään kamalan kallista kuitenkaan... Mitä itse olen stratojen sisään katsellut, niin kyllä niissä yleensä tilaa on tavalliselle humpparille. Voi olla, että joissain ei tätä tilaa ole. Selviää irrottamalla pleksin. Uusi pleksi kannattaisi ostaa ihan jo sen vuoksi, että kitaran voi palauttaa entisekseen, jos modit ei miellytä. Joku halvempi pleksi maksaa ehkä jotain pari kymppiä. T-kaupasssa olis Dimarziot 70-80e luokkaa. Sieltä vois jotain löytyä.. Käytettynäkin kannattaa etsiä e. lisätty valuutan osoittava aakkosten 5. kirjain kaikki täällä on tosi ärsyttäviä homotaiteilijoita!! kaikki te ootte tommosii massataiteilijoita jotka on olevinaan niin vitun yksilöllisiä ja uniikkeja ku kuuntelette jotain vitun fuusiojatsii ja jimi hendrixii ja pekka pohjolaa - kenkälaatikko - |
J.Hollström 27.11.2006 14:55:54 | |
---|
Mun omast' miälest' strato tallahumbuckerilla on kitaraosastolla ehkä paras all-round -työkalu, taipuu hewit ja hunpat. Mun mielestä. JuSu Onhan se kätevä juu, mutta monelle tämä piukan tallamikkisoundin hukkaaminen on kova pala. Olenpa lukenut joidenkin sanovan että urpointa mitä stratolle voi tehdä on laittaa siihen humppari tallaan. Mutta jos haluu, niin helpoimmalla pääsee. kun hankkii sen 1-kelaisen kokoisen humpparin. Ei tartte jyrsiä bodyä, voi asentaa alkuperäseen pleksiin ja on mahdollisuus palautaa originaaliin kuntoon myytäessä. |
JuSu 27.11.2006 14:57:05 | |
---|
Riippuu siitä, onko tallamikille tehty riittävän isoa ruottausta. Just näin. Mä en lähtisi edes sitä alkuperäistä pleksiä murjomaan, esim. SP Elektroniikasta saapi straton H-S-S -pleksejä edukkaasti. Tietty yksikelaisen kokoinen humbucker on siinä mielessä helppo ratkaisu, että ei tarvitse muuta kuin juotostöitä tehdä. Itse suosittaisin Seymour Duncan JB Jr:ää tai Lil '59:iä. DiMarziolta Tone Zone S ja Super Distortion S ovat kiinnostavia, mutta en ole kokeillut. Pieneen budjettiin Kent Armstrong Hot Rails. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Ze Kink 27.11.2006 14:58:07 | |
---|
Eikös potikoitakin pidä vähän vaihdella, jos haluaa kunnon saundin tuosta humpparista? -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
JuSu 27.11.2006 15:03:17 | |
---|
Onhan se kätevä juu, mutta monelle tämä piukan tallamikkisoundin hukkaaminen on kova pala. Olenpa lukenut joidenkin sanovan että urpointa mitä stratolle voi tehdä on laittaa siihen humppari tallaan. Niinpä, makuasioita sanoi koira kun... tiedätte kyllä. Riippuu ihan pelimannista. Mä en ole ikinä kokenut yksikelaisen tallamikin kireää soundia kovin käyttökelpoiseksi, joten siinä mielessä humppari sopii mun palettiin oivasti. Ja humpparin voi toki puolittaa, vaikka ei se aidon single coilin asiaa ajakaan. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Fender Stratocaster 27.11.2006 15:12:47 | |
---|
|
JuSu 27.11.2006 15:17:13 | |
---|
mitä mieltä tollasesta? http://www.thomann.de/fi/shadow_sh680_humbucker.htm Ei ole kokemusta... Mutta kalliiksi tulee Thomannilta tilata pelkkä mikki. Torilla on 40-70 euron haarukkaan DiMarziota, Duncania ja EMG HZ:aa tarjolla, noita katselisin ennemmin. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
MTM 27.11.2006 15:34:18 | |
---|
Correct me if I´m wrong, mutta eiks Yngwie M. käytä stratoissaan tallassa humpparia, joka näyttää yksikelaiselta, mutta siinäpä onkin kelat päällekäin eli se mahtuu single-coilin poteroon? Syvyyttä täytyy jyrsiä lisää. |
Terry Pantheras 27.11.2006 15:51:03 | |
---|
Just näin. Mä en lähtisi edes sitä alkuperäistä pleksiä murjomaan, esim. SP Elektroniikasta saapi straton H-S-S -pleksejä edukkaasti. Tietty yksikelaisen kokoinen humbucker on siinä mielessä helppo ratkaisu, että ei tarvitse muuta kuin juotostöitä tehdä. Itse suosittaisin Seymour Duncan JB Jr:ää tai Lil '59:iä. DiMarziolta Tone Zone S ja Super Distortion S ovat kiinnostavia, mutta en ole kokeillut. Pieneen budjettiin Kent Armstrong Hot Rails. JuSu Itse päädyin perus-Stratossani Duncanin JB Jr:ään -> ei kaduta ja on idioottihelppo vaihtaa. Aiemmin oli tuo yksikelaisen kokoinen Tone Zone, ihan ok, mutta vähän ehkä tunkkainen ja hengetön kun vertaa JB:hen ja normaalikokoiseen Tone Zoneen. Ehkä sen tekee ne railsit... Elä sie kimpoile... |
Spike 27.11.2006 15:54:15 | |
---|
Correct me if I´m wrong, mutta eiks Yngwie M. käytä stratoissaan tallassa humpparia, joka näyttää yksikelaiselta, mutta siinäpä onkin kelat päällekäin eli se mahtuu single-coilin poteroon? Syvyyttä täytyy jyrsiä lisää. Käytännössä kuitenkin saundi lienee noissa "humbuckereissa" lähempänä single-coileja kuin normaalikokoisia humbuckereja. Dimarziolta löytyy noita hum-canceling singlecoileja reilu kymmenen eri mallia, myös duncanilla noita on. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
JuSu 27.11.2006 15:58:59 (muokattu 27.11.2006 16:00:00) | |
---|
Correct me if I´m wrong, mutta eiks Yngwie M. käytä stratoissaan tallassa humpparia, joka näyttää yksikelaiselta, mutta siinäpä onkin kelat päällekäin eli se mahtuu single-coilin poteroon? Syvyyttä täytyy jyrsiä lisää. Jep. Taitaapi olla kaulassakin samanmoinen. Aiemmin oli HS-3 (ja oliko ennen sitä HS-2?), nykyään kaiketi nimikkomikki YJM. Noissa on se periaatteellinen ero tässä ketjussa mainittuihin mikkeihin, että noiden on tarkoitus kuulostaa yksikelaiselta, mutta ilman hurinaa. Nuo JB jr:t ja muut mainitut yrittävät kuulostaa täysikokoiselta humbuckerilta. Ja aina kun mulla on ollut kitarassa HS -sarjan mikki, on syvyys riittänyt ilman jyrsintää. JuSu EDIT: Crashed and burned... "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Dr. Muff 27.11.2006 16:09:50 | |
---|
Correct me if I´m wrong, mutta eiks Yngwie M. käytä stratoissaan tallassa humpparia, joka näyttää yksikelaiselta, mutta siinäpä onkin kelat päällekäin eli se mahtuu single-coilin poteroon? Syvyyttä täytyy jyrsiä lisää. Riippuu rungosta. Jossain orjallisesti 50l rungoissa on niin matalat routtaukset että voi tulla ongelmia. Itsellä näin. Kinmaneitakaan en saanut kovinkaan syvälle. HS-3/2/YJM mikit ovat varsin kesyjä. Kesympiä kuin monet yksikelaiset. Huono straton tallamikki voipi olla varsin piikikäs. Hyvä sitten ei. Vahvaristakin se on hyvin pitkälti kiinni. En oikein mistään hinnasta laittaisi varsinaista humpparia stratoon. Kinmanin HX-85 oli erittäin loistava tallamikki. Stratohenkinen mutta hurinaton, aavistuksen ärjympi ja lähempänä P90-mikkiä. |
Ukko 27.11.2006 16:25:08 | |
---|
e. Eli siis jos haluat humppari-soundia niin menoks vaan. Laita vielä puolitus, niin on vielä valinnan varaa. Näin mullakin on. Itseasiassa kaksi humpparia ja kaksi yksikelaista. Kaulassa ja lähinnä tallaa humpparit. Tallan luona ja keskellä yksikelaiset. |