Aihe: Laney Lionheart L5T-112 Combon hinta 1 2 | |
---|---|
![]() 10.09.2023 10:14:23 | |
€ 1,145.20. Olin pudota hyvin ravitulle persiilline. Mikä voi maksaa 5w combossa järeän MESA-nupin verran? Onhan tämä made in Brexitlandia, mutta silti. Jossain härmäpuljussa tästä noin puoleen hintaan vanha kiinaversio poistomyynnissä, mikä lienee törkeää ryöstöä sekin. Mun 15w Torilta hommattu severed Iommi-nuppi on peli paikallaan, mutta tämä ei käy järkeen. Some people never go crazy.
What truly horrible lives they must lead.
Charles Bukowski | |
![]() 10.09.2023 10:23:33 | |
Inflaatio? olisiko se tässäkin niin että ei se ole hullu joka pyytää..... jne.? Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 10:58:36 | |
Mikä järeä Mesan nuppi lähtee tuohon hintaan? | |
![]() 10.09.2023 12:04:45 | |
Mikko1978: Mikä järeä Mesan nuppi lähtee tuohon hintaan? No ei kai sitten uutena lähde, mutta käytettynä satku muutama päälle, niin tarpeeksi järeä ihan mihin vaan. Silti jälleenmyyntiarvo lienee ihan muuta kuin uudenkarhealla 5w combolla? Vertailun vuoksi mun EVH 5150III 15W LBX-S Head maksoi uutena n. 350€. Alessa toki, mutta kuitenkin. Lähinnä tuossa ihmettelin makkaristyrkkarin hintaa, mutta tarkemmin ajatellen varakkaita makkarikitaristeja lienee monin kerroin enemmän kuin varakkaita ammattikitaristeja. Ja tämä siis persaukiselta yksiökitaristilta. Some people never go crazy.
Charles Bukowski | |
![]() 10.09.2023 12:11:35 | |
chinaski79: No ei kai sitten uutena lähde, mutta käytettynä satku muutama päälle, niin tarpeeksi järeä ihan mihin vaan. Silti jälleenmyyntiarvo lienee ihan muuta kuin uudenkarhealla 5w combolla? Vertailun vuoksi mun EVH 5150III 15W LBX-S Head maksoi uutena n. 350€. Alessa toki, mutta kuitenkin. Lähinnä tuossa ihmettelin makkaristyrkkarin hintaa, mutta tarkemmin ajatellen varakkaita makkarikitaristeja lienee monin kerroin enemmän kuin varakkaita ammattikitaristeja. Ja tämä siis persaukiselta yksiökitaristilta. Ja raflaava läntinen valmistusmaahan on hyvä täky, tyyliin EHX:n made in NYC. Kuitenkin kaiketi Kiinassa kasatuista kiinalaisista komponenteissa panevat New Yorkissa lopputuotteen kasaan. Some people never go crazy.
Charles Bukowski | |
![]() 10.09.2023 12:15:41 | |
Mikko1978: Mikä järeä Mesan nuppi lähtee tuohon hintaan? Rectoja olen nähnyt käytettynä reiluun tonniin ja ehkä Express lähtee allekin tonnilla ja onhan niitä nyt kun alkaa miettiä, mutta tietty käytettynä. Uutena ne kylläkin tuppaa olemaan kalliimpia ja niistä klassikkomalleista halutaan käytettynäkin aika suolaisia hintoja. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 12:26:04 (muokattu 10.09.2023 12:45:09) | |
5w vahvari on luultavasti liian iso sellaisenaan kerrostaloon. Tietysti masterilla saa sitä ääntä pienemmäksi, mutta saako siitä sitten enää hyvää soundia... Jos kotona taas tarvitsee paljon purkkeja vahvarin eteen, että löytyy sopiva soundi, niin onkohan tämä silloin edes hyvä vahvari kotiin. Yleensä putkivehkeet soi hieman paremmin kun voi soittaa hieman kovemmalla volumella. Varmaan johonkin studio hommiin sopiva peli, mutta aika varauksella hommaisin kotiin treenivahvariksi. E: Toki keinokuormallakin voi tehoja puottaa... | |
![]() 10.09.2023 13:11:39 | |
mpekkanen: 5w vahvari on luultavasti liian iso sellaisenaan kerrostaloon. Tietysti masterilla saa sitä ääntä pienemmäksi, mutta saako siitä sitten enää hyvää soundia... Jos kotona taas tarvitsee paljon purkkeja vahvarin eteen, että löytyy sopiva soundi, niin onkohan tämä silloin edes hyvä vahvari kotiin. Yleensä putkivehkeet soi hieman paremmin kun voi soittaa hieman kovemmalla volumella. Varmaan johonkin studio hommiin sopiva peli, mutta aika varauksella hommaisin kotiin treenivahvariksi. E: Toki keinokuormallakin voi tehoja puottaa... Ja ainakin 15w leivänpaahtimissa tuppaa olemaan kutistus kolmesta yhteen wattiin. Some people never go crazy.
Charles Bukowski | |
![]() 10.09.2023 14:39:06 | |
Fender '57 custom champ 1469€ köh köh.... Kerrostalokäytössä kaikki perinteiset putkistyrkkarit on liian äänekkäitä. Itse lähdin digilinjalle, mutta voisin kuvitella että jokin putkietuaste voisi toimia hienosti. | |
![]() 10.09.2023 14:44:17 | |
mpekkanen: 5w vahvari on luultavasti liian iso sellaisenaan kerrostaloon. Tietysti masterilla saa sitä ääntä pienemmäksi, mutta saako siitä sitten enää hyvää soundia... Jos kotona taas tarvitsee paljon purkkeja vahvarin eteen, että löytyy sopiva soundi, niin onkohan tämä silloin edes hyvä vahvari kotiin. Yleensä putkivehkeet soi hieman paremmin kun voi soittaa hieman kovemmalla volumella. Varmaan johonkin studio hommiin sopiva peli, mutta aika varauksella hommaisin kotiin treenivahvariksi. E: Toki keinokuormallakin voi tehoja puottaa... Riippuu todellakin vahvistimesta enemmän kuin sen wateista. Itse olen viimeiset vuosikymmenet asunut kerrostalossa ja mulla on kokemusta muutamista putkivahvistimista ja omaksikin yllätyksekseni kaikkein parhaiten makkarivolalle nöyrtyy isot Mesat eli tällä hetkellä mulla on MarkIV ja MarkV joista jälkimmäinen ei tarvitse keinokuormaa lainkaan himassa ja MarkIV:sa keinokuorma tekee siitä helpomman käsitellä, mutta ilman keinokuormaakin sen kyllä saa tsoudaamaan himassa hyvälle. Kaikkein hankalin kotiin kesytettäväksi minulla on ollut Fender BluesDeVille 4x12 jonka kanssa tuli kokeiltua vaikka mitä temppuja, että se kesyyntyy makkariin. Sitten oli Fender Vibrochamp vuodelta 74 joka soundasi hyvälle hiljaakin soitettuna, mutta siinä oli ihan oma maailmansa jokaisella äänenpainetasolle ja kaikkein hunajaisinta säröä sieltä tuli kun sitä luukutti ja se vaati kylläkin keinokuorman. Sitten oli Mesan TA15 joka on yksi ehdottomasti parassoundisimmista laitteista jolla olen soittanut, mutta siinä sweetspotti on kapea ja kovalla niin ettei sen kanssa oikein pärjännyt missään ilman keinokuormaa (treeneissä, keikalla, kotona) piti aina olla keinokuorma mukana, että äänenpainetta pystyi yhtään säätämään, mutta hiton hyvälle se soundasi. Mutta TA15 kanssa opin juurikin sen että kotiin pikkuinen vahvistin ei välttämättä ole lainkaan hyvä sen kapean sweetspotin vuoksi kun taas Mesan markeista opin, että ison vahvistimen sweetspotti voi olla niin laaja, että se soi kauniisti ihan kaikilla äänenpaineilla. Toisaalta hyvä soundi tarvii vähän äänenpainetta vaikka olisi digivahvistin ei nekään soi hyttysenpieruvolalla mitenkään kauniisti. Kaiutin, kaappi ja huone pitää herätellä, että homma alkaa futaamaan. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 14:46:08 | |
mike tapping: Fender '57 custom champ 1469€ köh köh.... Kerrostalokäytössä kaikki perinteiset putkistyrkkarit on liian äänekkäitä. Itse lähdin digilinjalle, mutta voisin kuvitella että jokin putkietuaste voisi toimia hienosti. Toimii, itselläni oli Koch pedaltone, joka oli ihan älyttömän hyväsoundinen ja monipuolinen laite, vieläkin vituttaa että myin sen. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 15:26:17 | |
hallu: Riippuu todellakin vahvistimesta enemmän kuin sen wateista. Itse olen viimeiset vuosikymmenet asunut kerrostalossa ja mulla on kokemusta muutamista putkivahvistimista ja omaksikin yllätyksekseni kaikkein parhaiten makkarivolalle nöyrtyy isot Mesat eli tällä hetkellä mulla on MarkIV ja MarkV joista jälkimmäinen ei tarvitse keinokuormaa lainkaan himassa ja MarkIV:sa keinokuorma tekee siitä helpomman käsitellä, mutta ilman keinokuormaakin sen kyllä saa tsoudaamaan himassa hyvälle. Kaikkein hankalin kotiin kesytettäväksi minulla on ollut Fender BluesDeVille 4x12 jonka kanssa tuli kokeiltua vaikka mitä temppuja, että se kesyyntyy makkariin. Sitten oli Fender Vibrochamp vuodelta 74 joka soundasi hyvälle hiljaakin soitettuna, mutta siinä oli ihan oma maailmansa jokaisella äänenpainetasolle ja kaikkein hunajaisinta säröä sieltä tuli kun sitä luukutti ja se vaati kylläkin keinokuorman. Sitten oli Mesan TA15 joka on yksi ehdottomasti parassoundisimmista laitteista jolla olen soittanut, mutta siinä sweetspotti on kapea ja kovalla niin ettei sen kanssa oikein pärjännyt missään ilman keinokuormaa (treeneissä, keikalla, kotona) piti aina olla keinokuorma mukana, että äänenpainetta pystyi yhtään säätämään, mutta hiton hyvälle se soundasi. Mutta TA15 kanssa opin juurikin sen että kotiin pikkuinen vahvistin ei välttämättä ole lainkaan hyvä sen kapean sweetspotin vuoksi kun taas Mesan markeista opin, että ison vahvistimen sweetspotti voi olla niin laaja, että se soi kauniisti ihan kaikilla äänenpaineilla. Toisaalta hyvä soundi tarvii vähän äänenpainetta vaikka olisi digivahvistin ei nekään soi hyttysenpieruvolalla mitenkään kauniisti. Kaiutin, kaappi ja huone pitää herätellä, että homma alkaa futaamaan. Joo, olet oikeassa, että se on vahvaristakin kiinni, saako hiljaisella hyvää soundia. Yleensä putkivehkeet herää kun sitä volumea hieman nostaa, mutta jotkut vehkeet soi hyvin myös hiljaakin. Minulla oli joskus jubilee 50w marsu ja se soi aika hyvin myös kerrostalo volumella. Voi osittain johtua siitäkin että soitin sitä aika huonoon kaappiin ja volumea sai avata jonkun verran ennenkuin itse äänenpaine nousi ihan älyttömästi. Sitten taas Fenderin Pro Junior ja Blues Junior ei toiminut himassa ollenkaan. Blues Juniorissa on master, mutta ei se auttanut asiaa. Peavey vtm 60 ja Metaltronix 4x12 oli treeneissä mielettömän hyvä yhdistelmä, mutta ei siitä hyvää soundia saanut hiljaisella volumella. Sitten mulla oli 1/4w Little Lanilei pikkucombon joka oli suunniteltu makkarivahvariksi. En kokeillut sitä erillisellä kaapilla, mutta sen oma muutaman tuuman kajari antoi todella onnettoman soundin ja se volume ei ollut edes samaa kuin akustisella kitaralla. Ehkä se olisi sillä lisä kaapilla toiminut. Nyt olisi suunnitelmissa hommata, kun saan ensin säästettyä, Bluetone Black Prince 5 Reverb combo joka on siis 5w vahvistin. Mulla ei nyt ole kuin 15w Blackstar 1d 15 tvp ja siitä ei minusta saa hyviä puhtaita tai vähän säröisiä soundeja, ainakaan kerrostalo voluumella. Ei ole putkivehje. Bluetonea en ole koskaan soittanut, että pieni riski se varmaan on. Täytyy ajatusta vielä kypsytellä ja miettiä olisiko parempi esim samasta vahvarista hieman tehokkaampi versio ja sitä soittaisi kuorman kanssa? Toisaalta itsellä olleet Fenderin 15w combot eivät toimineet kotona. Molemmista Pro Junior ja Blues Junior lähti ääntä todella paljon ja ne ei soinut kunnolla hiljaisella volumella. Siksi luulen että tuo 5w Bluetone voi olla ihan hyvä ja ainakin se soundidemo on minusta ok. Onhan se yli tonni tietysti kova raha vahvarista jota soittaa kotona, mutta täällä se minun soittaminen tapahtuu ja monien sairauksien takia en usko, että siihen tulee muutoksia. Eli sen puolesta ei tarvitse isompaa vahvaria hommata. Ja vielä tuohon hintaan, niin jos se peli on hyvä ja se tulee käyttöön, niin silloin se voi maksaa muutamaa satasta enemmänkin. | |
![]() 10.09.2023 16:38:07 | |
mpekkanen: J......... Nyt olisi suunnitelmissa hommata, kun saan ensin säästettyä, Bluetone Black Prince 5 Reverb combo joka on siis 5w vahvistin. Mulla ei nyt ole kuin 15w Blackstar 1d 15 tvp ja siitä ei minusta saa hyviä puhtaita tai vähän säröisiä soundeja, ainakaan kerrostalo voluumella. Ei ole putkivehje. Bluetonea en ole koskaan soittanut, että pieni riski se varmaan on. Täytyy ajatusta vielä kypsytellä ja miettiä olisiko parempi esim samasta vahvarista hieman tehokkaampi versio ja sitä soittaisi kuorman kanssa? Toisaalta itsellä olleet Fenderin 15w combot eivät toimineet kotona. Molemmista Pro Junior ja Blues Junior lähti ääntä todella paljon ja ne ei soinut kunnolla hiljaisella volumella. Siksi luulen että tuo 5w Bluetone voi olla ihan hyvä ja ainakin se soundidemo on minusta ok. Onhan se yli tonni tietysti kova raha vahvarista jota soittaa kotona, mutta täällä se minun soittaminen tapahtuu ja monien sairauksien takia en usko, että siihen tulee muutoksia. Eli sen puolesta ei tarvitse isompaa vahvaria hommata. Ja vielä tuohon hintaan, niin jos se peli on hyvä ja se tulee käyttöön, niin silloin se voi maksaa muutamaa satasta enemmänkin. Bluetonen kanssa tuskin menet metsään. Nimittäin ne siellä ovat hyvin perillä putkivahvistinten historiasta ja soundikonventioista ja ovat tehneet ihan tosissaan tuotekehitystä miten klassikoiden olennaisimmat piirteet saadaan sellaiseen pakettiin joka taipuu erilaisiin olosuhteisiin kotiinkin ja vielä kevyesti. Eli ne on tehneet myös työtä sen eteen, että vahvistimet ovat keveitä roudata. Kyllä ne on hienoja vehkeitä ja pitäjänmäessä bluetonen pajalla majailee mukavia tyyppejä jotka auttaa ihan täsmällisesti sua ratkaisemaan niitä kysymyksiä joihin vastausta haet. Suosittelen lämpimästi. Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 16:43:12 | |
hallu: Fender Vibrochamp vuodelta 74 Rakkautta tälle, ihania laitteita. Mulla oli jossain vaiheessa '79 versio. Tuommoisista ei pitäisi milloinkaan luopua. :D Itse kun kallistun ison äffän soundiin niin olen miettinyt niitä ToneMastereita. Princeton rev reissue soundaa taivaalliselta joten jos se tonemaster versio pääsee edes vähän lähelle niin shut up and take my money. | |
![]() 10.09.2023 18:26:15 | |
mike tapping: Rakkautta tälle, ihania laitteita. Mulla oli jossain vaiheessa '79 versio. Tuommoisista ei pitäisi milloinkaan luopua. :D Itse kun kallistun ison äffän soundiin niin olen miettinyt niitä ToneMastereita. Princeton rev reissue soundaa taivaalliselta joten jos se tonemaster versio pääsee edes vähän lähelle niin shut up and take my money. Olen samaa mieltä, se on ihana laite ja kaduttaa, että sekin on yksi niistä aarteista joista olen vuosien varrella luopunut. Toisaalta mulla olisi ihan hemmetisti kamaa jos en mistään olisi malttanut luopua. Tosin siihen vibrochampiin liittyi tarina sain sen ystävältäni joka on nyt edesmennyt ja senkään vuoksi en olisi siitä saanut luopua. Syyllisyys kaihertaa mieltä, vaikka tiedän että tavaran vangiksi ei saa jäädä. Mutta mitä isoon F:ään tulee, niin ne on kyllä vahvistimia isolla äffällä :-) mulla on ollut vuosien varrella niitä useita ja diggailen Fendersoundia (jos sellaista nyt ihan aikuisten oikeasti on). Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele | |
![]() 10.09.2023 18:46:42 | |
chinaski79: No ei kai sitten uutena lähde, mutta käytettynä satku muutama päälle, niin tarpeeksi järeä ihan mihin vaan. Silti jälleenmyyntiarvo lienee ihan muuta kuin uudenkarhealla 5w combolla? Vertailun vuoksi mun EVH 5150III 15W LBX-S Head maksoi uutena n. 350€. Alessa toki, mutta kuitenkin. Lähinnä tuossa ihmettelin makkaristyrkkarin hintaa, mutta tarkemmin ajatellen varakkaita makkarikitaristeja lienee monin kerroin enemmän kuin varakkaita ammattikitaristeja. Ja tämä siis persaukiselta yksiökitaristilta. Eikö se nyt ole ihan normaalia, että käytettynä nuo yleensä saa halvemmalla? Ihan samalla vertailulla voisi kritisoida uutta Mesakin. Käytetty Mesa voi pitää arvonsa ihan hyvin tai sitten vaatia töisevän korjauksen. Mesat tyypillisesti eiivät ole mitään korjattavuuden ehdoilla rakennettuja laitteita. Tämä näkynee käytettyjen hinnassa, paitsi tietenkin siinä yhdessä mallissa. Nykypäivänä suuritehoinen vahvistin ylipäätään ei välttämättä ole erityisen haluttu, kun lavalla monilla on aika vähän mölyä. Tuo sun nuppi näkyy maksavan Thomannilla 599. Jos laskee siihen kaiuttimelle jonkin verran lisää, niin eihän tuo nyt ihan mahdoton ero ole. | |
![]() 10.09.2023 21:02:30 | |
chinaski79: Onhan tämä made in Brexitlandia, mutta silti. Jossain härmäpuljussa tästä noin puoleen hintaan vanha kiinaversio poistomyynnissä Käsittääkseni Lionheartia ei ole koskaan tehty Kiinassa, voin ehkä olla väärässäkin. Itse ostin tuollaisen vanhaan hyvään aikaan 700 eurolla muistaakseni. Järjettömän painoinen, vaikea käsittää mikä siinä painaa niin paljon (tosin onhan siinä mm. oikea jousikaikutankki). Kahva on hassusti relikoitunut itsestään vuosien varrella repaleiseksi, jotakin keinonahkaa tms. | |
![]() 10.09.2023 21:31:27 | |
Itsellä ollut muutaman vuoden kotisoitossa tällainen alkupääntuotannon UK combo, missä oli vielä analoginen jousikaiku, toisin kuin näissä uudemmissa. Omiin tarpeisiin saundi on kerrostalovolyymilla todella hyvä ja toimiva. Jos soittaa pikkurosolla, volaa pääsee sopivasti avaamaankin, mutta jos haluaa boostata tätä Tubescreamerillä kovempaan säröön, niin kokonaisvolyymi nousee kylläkin omaan makuun liian kovaksi. Tästähän löytyy myös low-output, millä teho tippuu noin puoleen.. Itse käytän kotisoitossa tämän lisäksi myös mallintavia ja kummallekin on oma paikkansa! Onhan yli tonnin hinta tällaisesta todella kova, mutta voin kyllä suositella, varsinkin jos onnistuu löytämään edullisemmin käytettynä... | |
![]() 13.09.2023 22:34:54 (muokattu 13.09.2023 22:42:57) | |
chinaski79: € 1,145.20. Olin pudota hyvin ravitulle persiilline. Mikä voi maksaa 5w combossa järeän MESA-nupin verran? Onhan tämä made in Brexitlandia, mutta silti. Jossain härmäpuljussa tästä noin puoleen hintaan vanha kiinaversio poistomyynnissä, mikä lienee törkeää ryöstöä sekin. Mun 15w Torilta hommattu severed Iommi-nuppi on peli paikallaan, mutta tämä ei käy järkeen. Hmm.. missä tuollainen hinta ? Torilta? Levytukun sivulla uusi tuollainen ei maksa kuin 630 € https://www.levytukku.fi/laney_l5t-112 PappaSFin | |
![]() 13.09.2023 22:43:02 | |
pappasfin: Hmm.. mistä tuollainen hinta ? Torilta? Levytukun sivulla uusi tuollainen ei maksa kuin 630 € https://www.levytukku.fi/laney_l5t-112 Tämä 630€ maksava vahvistin on kiinalainen. Selittäisikö se hintaeroa... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)