Aihe: Music Man Luke III
1
_Tony_
18.02.2012 01:59:48
Nämä Music Man Luke kitarat ovat olleet kyllä ihan vitun hyviä, lähes samaa tasoa Suhrin kans. Mutta jotenkin tuntuu että innovaatiot II => III välillä ovat jääneet aika vähemmän innostaviksi.

http://www.music-man.com/instruments/guitars/luke-III.html

Isoimmat muutokset näyttää olevan
- 12db:n volume boost kun painaa volume potikkaa. En ole vielä keksinyt mihin tätä vois oikeasti käyttää.
- Nyt löytyy myös HH mikkikonfis, aikaisemman HSS konfiksen lisäksi
- DiMarzion mikit EMG 85 ja 81:n sijasta. Johtuuko kaupallisista syistä eikä siitä että Lukather halus ne?
- Preamp takaa että kaikkien mikkien suhteen volumetaso pysyy samana. Hyvä juttu, jos ei väritä soundia.
- Kaula kokonaisuudessaan ruusupuuta. En ole koskaan aikasemmin kokeillut. Sitä täytyy varmaan hoitaa ihan samalla tavalla kuin otelautaa.
"Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa
otamatone
27.04.2023 01:57:48
_Tony_:- Nyt löytyy myös HH mikkikonfis, aikaisemman HSS konfiksen lisäksi

Nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin, uran ollessa pappavaiheessa ja idolimme tukka harmaana, onko aika kypsymäisillään sille, että myyntiin lie tulossa vielä myös SSS jyrsitty versio ??

https://www.youtube.com/watch?v=N23EIjDpMIs
MusikMan
27.04.2023 02:32:04
_Tony_: DiMarzion mikit EMG 85 ja 81:n sijasta. Johtuuko kaupallisista syistä eikä siitä että Lukather halus ne?

DiMarzion Transition mikit on jo joitakin vuosia sitten vaihtuneet Music Man:n omiin custom wound mikkeihin; sekä HH että HSS versioissa. Jos sulla on kokoruusupuukaula, niin se on joku erikoismallierä. Ihan vaahteraa ne pääsääntöisesti on rupu otelaudalla.
"When in doubt... C4!"
MusikMan
27.04.2023 02:36:46
otamatone: Nyt reilut kymmenen vuotta myöhemmin, uran ollessa pappavaiheessa ja idolimme tukka harmaana, onko aika kypsymäisillään sille, että myyntiin lie tulossa vielä myös SSS jyrsitty versio ??

https://www.youtube.com/watch?v=N23EIjDpMIs

Jep, sieltä on tulossa L4 kolmen sinkulan versiona ja lisäksi Steamroller nimellä kulkeva HSS, jossa jälleen pitkästä aikaa floikka. Luulen, ettei ole OFR, vaan joku Musarin oma lisenssiversio.

https://www.guitarworld.com/news/er … ie-ball-music-man-steve-lukather-l4
"When in doubt... C4!"
petrip
27.04.2023 09:40:34 (muokattu 27.04.2023 12:51:52)
Tykkään omasta todella paljon. Ensimmäinen musari tämä L3:

https://muusikoiden.net/dyn/users/177203.jpg

Olen omistanut yhteensä noin 15 Suhria ja Tomppaa ja täytyy sanoa, että L3 (BFR) on mielestäni vielä laadukkaampi. Kategoriassa superstrato aivan huippu. Kaulaprofiili on ihan omanlaisensa, soft V. Samaan aikaan tuhti ja kapea. Sopii pienemmillekin sormille.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
MusikMan
27.04.2023 14:16:39
petrip: Kaulaprofiili on ihan omanlaisensa, soft V. Samaan aikaan tuhti ja kapea. Sopii pienemmillekin sormille.

Mulla on 3 Lukea: L2 2006 Limited Edition, L2 BFR 2013 ja L3 BFR 2019. Samaa mieltä olen kanssasi kaulasta - tykkään kovasti. Kaikissa on spekseissä tuo sama soft V kaulaprofiilina, mutta eivät omani kyllä identtisiä ole. Hiottu jokainen menemään vähän omalla tavallaan.
"When in doubt... C4!"
Jemppa
03.05.2023 23:44:41
Kovin vähän tuntuu armaasta Suomenmaastamme Lukeja löytyvän eli mistäpä olette omanne hankkineet?
Jemit on jees!
Mikko1978
04.05.2023 03:42:39
petrip: Tykkään omasta todella paljon. Ensimmäinen musari tämä L3:

https://muusikoiden.net/dyn/users/177203.jpg

Olen omistanut yhteensä noin 15 Suhria ja Tomppaa ja täytyy sanoa, että L3 (BFR) on mielestäni vielä laadukkaampi. Kategoriassa superstrato aivan huippu. Kaulaprofiili on ihan omanlaisensa, soft V. Samaan aikaan tuhti ja kapea. Sopii pienemmillekin sormille.

Haluaisitko avata syitä siihen, että miksi pidät Lukea noita muita laadukkaampana? Itse olen vain harvoin hypistellyt Musareita, kun tuo kaulaprofiili saisi olla kookkaampi omiin käsiini, mutta tosi asiallisen tuntuisia kitaroita ovat olleet.
MusikMan
04.05.2023 15:24:04
Mikko1978: Haluaisitko avata syitä siihen, että miksi pidät Lukea noita muita laadukkaampana? Itse olen vain harvoin hypistellyt Musareita, kun tuo kaulaprofiili saisi olla kookkaampi omiin käsiini, mutta tosi asiallisen tuntuisia kitaroita ovat olleet.

Samaa toteamaa jäin miettimään hieman itsekin. Noiden 3:n Luken lisäksi kokemusta on Suhrista ja Andersonista molemmista muutaman yksilön verran (molempia tallissa tällä hetkellä 1 kpl). Erilaisiahan nuo valmistajat ovat soittimien tietyissä yksityiskohdissa (esim. kaulaliitos) ja vaikeaa olisi kyllä ainakin itseni laittaa niitä johonkin absoluuttiseen laatu- tms. järjestykseen.

Luken 1 ja II malleissa on aavistuksen L3-versiota pienempi body - toki kaikissa omasta mielestäni hyvä soittoergonomia ja erinomaisia soittimia ovat. Välillä vaan tuo aavistuksen kompaktimpi koko ja keveys tökkivät ja tekee mieli vedellä kunnon täysmahonki tai -koa kitaralla.
"When in doubt... C4!"
petrip
04.05.2023 17:12:56
Mikko1978: Haluaisitko avata syitä siihen, että miksi pidät Lukea noita muita laadukkaampana? Itse olen vain harvoin hypistellyt Musareita, kun tuo kaulaprofiili saisi olla kookkaampi omiin käsiini, mutta tosi asiallisen tuntuisia kitaroita ovat olleet.

Tämä on ehkä vähän subjektiivinen näkemys, mutta esim. vire pysyy tosi hyvin. kaula tuntuu "vakaalta", ei tarvitse säätää. Talla on erinomainen, vastaa hyvin liikkeeseen ja pysyy vireessä. Mikkien soundit on elävämmän kuuloiset kuin esim. Suhrin. Tämä johtunee Suhrin Silent Systemistä. Se tuntuu syövän soundia, erityisesti yläpäästä. Toki Musarissakin on joku vastaava häiriönpoisto yksikelaisissa, mutta se tuntuu toimivan paremmin.

Kuten todettu, kaulaprofiili on paremmin pieneen käteen sopiva (kuten itsellä).
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
makoskela
04.05.2023 17:14:14
MusikMan: Samaa toteamaa jäin miettimään hieman itsekin. Noiden 3:n Luken lisäksi kokemusta on Suhrista ja Andersonista molemmista muutaman yksilön verran (molempia tallissa tällä hetkellä 1 kpl). Erilaisiahan nuo valmistajat ovat soittimien tietyissä yksityiskohdissa (esim. kaulaliitos) ja vaikeaa olisi kyllä ainakin itseni laittaa niitä johonkin absoluuttiseen laatu- tms. järjestykseen.

Luken 1 ja II malleissa on aavistuksen L3-versiota pienempi body - toki kaikissa omasta mielestäni hyvä soittoergonomia ja erinomaisia soittimia ovat. Välillä vaan tuo aavistuksen kompaktimpi koko ja keveys tökkivät ja tekee mieli vedellä kunnon täysmahonki tai -koa kitaralla.

Mitä täysmahonkiin tulee niin itse soittelen mm. Luke 3 Tumescent:lla. Se on siis mahonkia runkoineen ja kauloineen. Kokomusta ja muutenkin varsin tyylikäs laite.
"It's a long way to the top if you wanna rock and roll"
MusikMan
04.05.2023 19:20:10
makoskela: Mitä täysmahonkiin tulee niin itse soittelen mm. Luke 3 Tumescent:lla. Se on siis mahonkia runkoineen ja kauloineen. Kokomusta ja muutenkin varsin tyylikäs laite.

Totta!!! Toi on varmasti tosi tiukka peli ja soundimaailmaltaan oletattavasti hieman tummempi, punchy ja sustainia vaikka Nigel Tufnelille jaettavaksi. Mallinimikin Lukatherin tuttua kieli poskella huumoria.
"When in doubt... C4!"
Metalrock
06.05.2023 06:56:18
Jemppa: Kovin vähän tuntuu armaasta Suomenmaastamme Lukeja löytyvän eli mistäpä olette omanne hankkineet?

Laita Thomanille viesti jos saisi sieltä tilattua

https://www.thomann.de/fi/index.html
Jemppa
06.05.2023 21:43:46
Joo, sieltä saisi varmasti tilattua uutta kyllä.

Reverbistäkin seurannut tilannetta mutta EU:n ulkopuolelta tuntuisi suurin osa löytyvän.
Jemit on jees!
Lennu
07.05.2023 15:57:50

Jemppa: Kovin vähän tuntuu armaasta Suomenmaastamme Lukeja löytyvän eli mistäpä olette omanne hankkineet?

Tampereelta omani. Mutta siitähän nyt on jo aikaa.
Muistakaa klikata kirjoitukselleni aina plussa :) Lisää blogissani himassa.net
opel99
07.05.2023 15:59:19
Jemppa: Joo, sieltä saisi varmasti tilattua uutta kyllä.

Reverbistäkin seurannut tilannetta mutta EU:n ulkopuolelta tuntuisi suurin osa löytyvän.

topilla on kolme lukekolmosta varastossa

https://www.power-sound.fi/index.php/premium-kitarat-c-21_350_359
ei se ikä vaan asenne
gotthard
08.05.2023 09:08:44
Torilta ostin (II) ja torilla myin pois. Olihan se hieno soitin ja soundasi hienosti. Ei vaan istunut käpälään ne litteät nauhat. Liian kevyt soittaa minulle. Nauha-asia ja soitettavuus minulle korjaantui Music Man JPX:ssä jota en kyllä myy mutta en pidä oikein sen mikeistä. En saa mieleisiäni soundeja oikein millään kamoilla, se on harmi.
ei kaikkia tosiaan kiinnosta viedä autoaan treffeille ja harrastaa niiden kanssa jotain hellää mutta määrätietoista seksiä. Se on että rojut ränniin ja baariin.
Retkumies
02.10.2023 15:09:40
Huom! Olet kirjoittamassa yli 147 päivää vanhaan aiheeseen!

Tuskin haittaa. Luke 4 julkaistiin ja oikeastaan sen ansiosta rupes himottaa Luke 3 luscious green tai cherry viimeistelyllä. Harmi vaan ettei nuita pyöri Suomessa käytettynä ollenkaan ja tuskin niiden omistajat himoitsevat Majestyä vaihdossa. :D
noon
04.10.2023 09:36:00

Kyllä Luke3 on aika-ajoin myynnissä täällä torilla. Harvemmin tokikin.

Offtopic:
Itse ostin just Sterlingin version Luke3:sta (HH mikitys). Indonesiassa tehty soitin, mutta täytyy kyllä sanoa että on tuonkin soittimen laatu kyllä täysin kohdillaan. Mikit tossa Sterlingin versiossa on vähän ehkä "tumput".

Retkumies: Huom! Olet kirjoittamassa yli 147 päivää vanhaan aiheeseen!

Tuskin haittaa. Luke 4 julkaistiin ja oikeastaan sen ansiosta rupes himottaa Luke 3 luscious green tai cherry viimeistelyllä. Harmi vaan ettei nuita pyöri Suomessa käytettynä ollenkaan ja tuskin niiden omistajat himoitsevat Majestyä vaihdossa. :D
lukeman
26.10.2023 13:07:38 (muokattu 26.10.2023 13:17:09)
ei mitn. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)