praime: Olen soittanut kaverin vanhaa akustista nyt vuoden ja tarkoituksena olisi hommata uusi, parempi kitara. En tiedä kitaroista paljoakaan, joten osaisiko joku suositella otsikon hintaluokkaan sopivia merkkejä/malleja? Fenderin T-Bucket 300ce on ollut harkinnassa, kenelläkään kokemuksia? Mullon saman hintainen kuin tuo T-Bucket niin Fenfer Sonoran SCE
http://www.thomann.de/fi/fender_sonoran_sce_na.htm Skaala näyttäs olevan 25,3"
Ihan mukava soittaa, kaula on kapeahko verrattuna Stratoon ja yleensä akkareihin (hieman telemäinen) ja hieman modern C:tä paksumpi ja enemmän U-muotoinen. Tosin jo kymmenisen vuotta aikaa kun ostin, näyttäs nykyään olevan nätimmän värisiä, en tiiä onko tullut muita eroja ajan myötä... ainakin elektroniikkasäätimet päällepäin eri näköiset.
Soundi ei nyt kummoinen ole, kun koppa on pienehkö ja laminaattia, niinkuin järjestään tuossa hintaluokassa. Mutta hintaluokassaan mukava soittotatsi jos on pienemmät näpit kuten mulla kaulan kapeuden takia. Ei ole nauhasärinöitä ja vire pysyy ihan hyvin.
Akkaripalstalla voisi tulla enemmän vastauksia.
e: Tosiaan käytettynä jos tuota 400€ laitat niin taitais saada jo ainakin kokopuukantista, soundi ois parempi. Jos soololovi ei ole välttämätön niin sitäkin kannattaa miettiä tarviiko, kun se syö soundia... samoin elektroniikkakin ainakin mulla ollut aika turhaa, mikittämällä lähtee paljon parempaa soundia jos nauhotella tarttee.