Aihe: Kiinalaiset rikkenpakkerit
1
SirAllan
21.11.2023 07:22:12
Hei halloota!
Onko kellään mitään tietoa kokemuksia tms yms noista 300-400€ maksavista kiinalaisista replica rickenbackereista? niistä piitlesmalleista ja muutenkin. himottaa! mikä olis hyvä mesta tilata, Ali Express? Onko ne ihan paskoja? Youtubevideoissa pientä toivoa herätelty niistä.
mpekkanen
21.11.2023 19:01:09
Minusta 300-400€ on jo niin iso raha, että itse en sillä summalla ostaisi mitään piraattia. Niissä kun se tärkein juttu saattaa olla se, että ne pystytään myymään juurikin kopioina, eli se ulkonäkö on tärkeämpi kuin se millainen soitin on soittaa.

Minulla on ollut kiinalaisia Sunsmilen tekemiä kitaroita 4 kpl ja vaikka ne oli kaikki ulkoisesti ihan hienoja, niin kaikissa oli monta asiaa vialla. Hommasin joskus erivireille slidesoittimiksi niitä. Eikä nuo Sunsmilen ole edes piraatteja, vaikka ovatkin tehneet monenlaisista kitaroista omia versioita.
Sen lisäksi noissa oli metallitavara aika huonoa. Nauhat kului eräästä kitarasta aika nopeasti, yhdessä hajosi satula melkein kättelyssä jne.
Eikä laadultaan tuollaisiin soittimiin ole järkeä kitarasepällä teettää uutta satulaa tai nauharemppaa.

Kannattaisiko hankkia joku ihan toisenlainen kitara ja jättää ne kiinan piraatit hommaamatta.
ituvirtanen
21.11.2023 22:14:41

Chickenbackereista toiset liki toimivat ja jotkut jopa soivat. Se, mitä olen satunnaisia juttuja nähnyt, osia on pitänyt vaihtaa. Säätöä on edessä hyvin todennäköisesti.
XTL
23.11.2023 10:28:42
Jos ei tartte tekstiä lavassa tms tarkempaa väärennöstä niin käviskö nuo HB linjat tyyliin

https://www.thomann.de/intl/harley_benton_rb_600cs_classic_series.htm
https://www.thomann.de/intl/harley_benton_rb_612cs_classic_series.htm

Noissa on kuitenkin ripeä (ja näillä summilla ilmainen) EU sisältä toimitus, palautusoikeus, kuluttajan suoja ym ja infokin pitäisi vastata vähintään yhtä hyvin kuin eurooppalaisessa verkkokaupassa yleensä. Halpismalli toki edelleen. Mutta Rickenbackeriin verrattuna kaikki on :)
StJerky
24.11.2023 08:36:29
Tokai Rockinbetterit kuuluu olevan hyviä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)