Aihe: Uuden (hevi)kitaran valintavaikeuksia
1 2
Razornova
15.07.2007 23:18:05 (muokattu 15.07.2007 23:25:10)
Lähinnä Jacksoneita olen tässä viimeaikoina katsellut, ja tällä hetkellä on parhaat vaihtoehdot:

http://www.thomann.de/fi/jackson_dxmg_blk.htm
http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2m_dinky_bk_upgrade.htm

Eli siis, jos noista kahdesta pitäisi toinen valita, niin kumman ottaisitte? Ja perustelkaa valintanne. Itse alan kallistua tuon jälkimmäisen puoleen luettuani täältä kommentteja tuon DXMG:n mikkien (EMG-HZ) soundista. Lisäksi luin Jacksonin sivuilta että tuon DXMG:n runkopuuksi on vaihdettu lähiaikoina lehmus aiemman lepän sijaan, ja olen käsittänyt että sitä käytetään yleensä halvemmissa kitaramalleissa (poikkeuksena Ibanezin Prestige-sarja). Lähinnä mietin sitä että kun mahdollisimman monipuoliseen heviin soveltuvaa kitaraa etsin, niin riittääkö noissa DK2-M:n mikeissä (Seymour Duncan JB TB4 & Jazz SH2) vastusta EMG:n aktiiveille yms. yleisesti käytetyille hevimikeille.

Muitakin tuon tyylin (24 nauhaa, floikka) kitaroita saa ehdottaa, mutta ne perinteisimmät, eli tyyliin Ibanez RG-550 käytettynä on jo tiedossa, joten vähän erikoisempia sopii ehdotella. Niin ja hintaluokka noin 600 € ja siitä alaspäin.
InYourFace90
15.07.2007 23:46:07
Noissa taitaa olla molemmissa lisenssifloikka(?)ja vireen kannalta kannattaisi ostaa OFR tallainen tai kiinteätallainen...
Up The Irons!
Razornova
16.07.2007 00:53:09
Noissa taitaa olla molemmissa lisenssifloikka(?)ja vireen kannalta kannattaisi ostaa OFR tallainen tai kiinteätallainen...

Joo olen tietoinen asiasta, vaihtuu lisenssifloikat sitte todennäkösesti Schalleriin ku ei pidä enää virettä mutta kiinteätallasta en tosiaan ole hankkimassa. Niin ja OFR:llä varustettuun tuskin on varaa...
bfoc
16.07.2007 00:58:47
Joo olen tietoinen asiasta, vaihtuu lisenssifloikat sitte todennäkösesti Schalleriin ku ei pidä enää virettä mutta kiinteätallasta en tosiaan ole hankkimassa. Niin ja OFR:llä varustettuun tuskin on varaa...

Hevi(hkö)keppi, OFR ja vipstaakeja tuelta. Ei edes paha hinta. Jos siis Jaska ei ole must...

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockingbird_st.htm
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
McNulty
16.07.2007 01:23:26
B.C. Rich Assassin P3XT maksaa sen 611€ Thomannilla. Mahonki-body, neckthru-rakenne, eebeniä otelauta, 24 jumbonauhaa, Rockfieldin mikit ja Original Floyd Rose.
if the shit fits... wear it!
Jaqqi1991
16.07.2007 11:08:06 (muokattu 16.07.2007 11:08:57)
Hevi(hkö)keppi, OFR ja vipstaakeja tuelta. Ei edes paha hinta. Jos siis Jaska ei ole must...

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_mockingbird_st.htm

Ja jos et halua pakolla noin rumaa niin ota tämä

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_assassin_px3t.htm

E. ähh.. bonehan sitä juuri mainosti tuossa yllä
We may be humans, but were still animals
duc
16.07.2007 11:11:22
Ja jos et halua pakolla noin rumaa niin ota tämä

http://www.thomann.de/fi/bc_rich_assassin_px3t.htm

E. ähh.. bonehan sitä juuri mainosti tuossa yllä

Musta kitarahan se vasta ruma onkin. Tää olisi hieno, kymmenen kieltä ja kaikkea:
http://www.thomann.de/fi/bc_rich_bich_exotic_perfect_10_nat.htm
McNulty
16.07.2007 11:39:45
Musta kitarahan se vasta ruma onkin.

Nyyh... ihan tulee tippa linssiin kun mie tykkään mustista skeboista. Valtaosa pitää olla niitä (haluan mustan SG:n, mustan Telen, mustan CS Les Paulin, mustan Explorerin). Nämä siis nykyisten lisäksi (joista 3/5 on mustia, 1/5 valkoisia ja 1/5 tummansininen ghost flame maalauksella)

Mie en tiedä miksi, mutta itse pidän kovasti mustista skeboista. Bursteista taas en välitä ollenkaan. Mustissa skeboissa on se hyvä puoli että niiden kanssa voi mennä häistä hautajaisiin ja hevikeikalta soittamaan takapotkuregeitä. Aina klassikko, aina tyylikäs, aina muodissa :)
duc
16.07.2007 11:46:40 (muokattu 16.07.2007 11:47:18)
No otetaan sen verran takaisin, että musta Les Paul Custom kultaisella hardwarella ja paksuilla vaaleilla bindauksilla on kyllä hieno. Mutta tuollainen kokonaan musta strato-johdannainen on niin tylsän näköinen että se on jo ruma. Itsekin olen kyllä perus-sunbursteihin kyllästynyt kun niin pitkään tuli kateltua tuota omaa Washburnia, mutta sopiva honeyburst tai tobacco burst olisi kyllä ihan hieno.
Razornova
16.07.2007 14:58:37
Joo, kyllä nuo B.C. Richitkin menis (ehkä jopa eniten noista uusista miellyttäs WMD Warbeast) mutta tuon hinnan takia mielellään ottasin jommankumman noista Jacksoneista. Joten jos nyt noista niissä olevista mikeistä kommentoisitte niin olisin tyytyväinen. Onko noissa ekassa viestissä mainituissa Jaskoissa yleensäkään muuta "vikaa" kun nuo lisenssifloikat?
M.U.
16.07.2007 16:01:07
Joo, kyllä nuo B.C. Richitkin menis (ehkä jopa eniten noista uusista miellyttäs WMD Warbeast) mutta tuon hinnan takia mielellään ottasin jommankumman noista Jacksoneista. Joten jos nyt noista niissä olevista mikeistä kommentoisitte niin olisin tyytyväinen. Onko noissa ekassa viestissä mainituissa Jaskoissa yleensäkään muuta "vikaa" kun nuo lisenssifloikat?

Tuossa alemmassa jaskassa on ainakin ihan ok mikit ja muutenkin Jacksonit ovat yleensä semmosia perushevikeppejä, että kyllä sillä varmastikin pärjäisi hyvin. Tuon lisenssifloikan laadusta en osaa sanoa, mutta eiköhän se vireen pidä jos ei älyttömästi rääkkää.
Räkkipeli
16.07.2007 19:23:17
Tuossa alemmassa jaskassa on ainakin ihan ok mikit ja muutenkin Jacksonit ovat yleensä semmosia perushevikeppejä, että kyllä sillä varmastikin pärjäisi hyvin. Tuon lisenssifloikan laadusta en osaa sanoa, mutta eiköhän se vireen pidä jos ei älyttömästi rääkkää.

Mun DK-2:sen lisenssifloikka pitää helvetin hyvin vireen vaikka olen rääkännyt sitä monta vuotta jo.

Mitä todennäköisemmin orkkis floikissa on eroavaisuuksia. On hyviä yksilöitä ja sitten vissiin niitä huonoja, joihin en ole itse vielä törmännyt.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Razornova
16.07.2007 19:58:57
Mun DK-2:sen lisenssifloikka pitää helvetin hyvin vireen vaikka olen rääkännyt sitä monta vuotta jo.

Mitä todennäköisemmin orkkis floikissa on eroavaisuuksia. On hyviä yksilöitä ja sitten vissiin niitä huonoja, joihin en ole itse vielä törmännyt.

Juuri tuon halusinkin kuulla (siis DK-2:n lisenssifloikasta) =). Oon kyllä varautunu vaihtamaanki tallaa siinä tapauksessa jos Jacksonin hommaan kun ei pidä enää virettä. Mutta joo, noista Jacksonien mikeistä (SD & EMG) ois kiva saada vielä lisätietoa, lähinnä vastauksia tuon ekan viestin kysymyksiin.
Räkkipeli
16.07.2007 20:12:00
Juuri tuon halusinkin kuulla (siis DK-2:n lisenssifloikasta) =). Oon kyllä varautunu vaihtamaanki tallaa siinä tapauksessa jos Jacksonin hommaan kun ei pidä enää virettä. Mutta joo, noista Jacksonien mikeistä (SD & EMG) ois kiva saada vielä lisätietoa, lähinnä vastauksia tuon ekan viestin kysymyksiin.

Osta jokatapauksessa paremmat mikit ku ne mitkä on jo valmiiksi. Kannattaa.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
McNulty
16.07.2007 20:56:41
Osta jokatapauksessa paremmat mikit ku ne mitkä on jo valmiiksi. Kannattaa.

Kannattaa nyt ensin soittaa niillä mitkä on kiinni ja katsoa tarviiko vaihdella mitään.
Räkkipeli
16.07.2007 21:06:06 (muokattu 16.07.2007 21:06:30)
Kannattaa nyt ensin soittaa niillä mitkä on kiinni ja katsoa tarviiko vaihdella mitään.

No tietenkin, mutta jos parempaan lopputulokseen haluaa päästä niin uskoisin että esimerkiksi paremman tallamikin hankkiminen ei ole huono idea.
Troitek
16.07.2007 21:35:33

Nii.. Sillä rahalla saa suoraan sit sellasen missä on ne hyvät mikit :)
I feel good.
Hiku
16.07.2007 22:09:00
Kummassakaan noissa ei ole mitään tarvetta mikkien vaihtoon. Ainoana miinuksena (siis omasta mielestäni) sanoisin, että tuo SD:n tallamikki saattaa kuulostaa hieman ohuelta leppäbodyssä (oletan, että kyseinen mikki on JB). Mutta jos kitara tuntuu sinusta oikealta, niin anna mennä vaan!
Deus de vida longa aos meus inimigos. Para que possam ver de pe minha vitoria.
Secreterial
16.07.2007 23:57:48
Kyllä noissa halvemmissa Jacksoneissa vire pysyy. Vaikka lisenssifloikka onkin. Itselläni on kohta vuoden ollut WRXT Warrior, joka on melko halpa kitara. Vireen pitämisen kanssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmia.
Razornova
17.07.2007 14:51:19 (muokattu 17.07.2007 14:52:59)
Kiitos kaikille vaan neuvoista =). Todennäkösesti jonku B.C. Richin ostan, mutta jos on vielä jotain sanomista tuon DK-2M:n mikityksestä ja sen soveltumisesta hevikäyttöön, niin mielelläni sellaisia luen vielä. Lähinnä siitä syystä että jos rahatilanne ei B.C. Richin ostamista salli niin nuo Jacksonit on kuitenki jonki verran halvempia. On käyny mielessä toki sekin että ostas uudet mikit sitten kitaraan joka tapauksessa, mutta turhan kalliiks tulee se, että mieluummin ostan kitaran jossa on hyvät mikit ja huono talla kun että päinvastoin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)