Aihe: FUZZ!
1
Charger
23.10.2002 10:08:05
Tätä on varmaan kysytty aikaisemminkin, mutta kysytään silti. Eli haluaisin hyvän ja rankan fuzz-polkimen joka surisee ja kunnolla! Opastakaahan viisaammat miestä mäessä, ja suositelkaa malleja joita kannattaa kokeilla! Kiitos! Myös hintaluokka olisi mukava tietää.
fridgebuzz
23.10.2002 10:12:48

Tätä on varmaan kysytty aikaisemminkin, mutta kysytään silti.

Kokeilepa tuota haku-toimintoa vaikkapa sanalla "fuzz". Kun ihmiset on yleensä sen verran laiskoja että ne ei jaksa samasta asiasta kirjoitella montaa kertaa yhden viikon sisällä :)
Älä osta fuzzia säkissä
23.10.2002 10:30:42
Tätä on varmaan kysytty aikaisemminkin, mutta kysytään silti. Eli haluaisin hyvän ja rankan fuzz-polkimen joka surisee ja kunnolla! Opastakaahan viisaammat miestä mäessä, ja suositelkaa malleja joita kannattaa kokeilla! Kiitos! Myös hintaluokka olisi mukava tietää.

Jos vintage kiinnostaa, niin koeta etsiä käsiisi 70-luvun oranssin värinen Ibanez-fuzz. Se on paras kokeilemistani. Se särisi ja surisi niin kuin fuzzin pitääkin. Harmittaa kun tuli myytyä se silloin aikoinaan. Näistä uudemmista fuzzeista ovat monet aika laimeita merkistä riippumatta. Jos uutta haet, niin kokeile niitä h a r t a a s t i, sillä juuri fuzzissa on vaarana tehdä tosi huonot kaupat.
phantomlord
23.10.2002 13:19:05
mikä on fuzz onko se niinkö wah tai jotain??
PIM
23.10.2002 13:43:48
En ole mikään fuzzasiantuntija, mutta Tech21 XXL säröpedaalista löytyy melkoiset fuzzit kun vääntää Warp hanikan täysille. Pedaalin tuottaman särön luonne muuttuu radikaalisto Warp säädön asennosta riippuen eli sitä säätöä kannattaa kokeilla kaikissa asennoissa. Mikään overdrive tuo ei ole koska Gain-saatö minimissäänkin tuo tuottaa melkoisesti säröä eikä sitä kannata tuosta juuri nostaakaan ainakaan ykskelaisilla koska sitten lähtee mopo käsistä. Jos tuollainen viimeaikoijen ZZ Top soundi on hakusessa niin sen suuntaista säröä tuosta löytyy. Käytettyjä XXL:iä näkyy aina välillä noin 80e hintaluokassa ja uutenahan toi on maksanut kai pieniä omaisuuksia kuten Tech21:n pedaalit muutenkin.
hemmo
23.10.2002 13:48:10

En ole mikään fuzzasiantuntija, mutta Tech21 XXL säröpedaalista löytyy melkoiset fuzzit kun vääntää Warp hanikan täysille. Pedaalin tuottaman särön luonne muuttuu radikaalisto Warp säädön asennosta riippuen eli sitä säätöä kannattaa kokeilla kaikissa asennoissa.

No, mulla oli sellane XXL, mut se Warppi-potikka ei muuttanu ääntä mitenkään. Kokeilin toista vastaavaa ja sama juttu. Rikki?
hemmo
23.10.2002 13:53:58

Ibanezin uusi Tone-Lok sarjan Fuzz FZ-7 on ihan hyvä. Hinta uutena noin 110 e ja käytettynä 50-60 e. Siinä on bonussaundina tämä vahvistin-rikki-saundi.

Bossin ei-valmisteta-enää Hyper Fuzz FZ-3 (?) on vielä parempi, eh, surinafutsien kunkku. Hinta käytettynä 50-100 e. Siinä taas on lisänä melko siisti boosteri.

Ai, niin ja Dodin Classic Fuzz on kans aika hyvä. Ehkä ei-niin-raju. Hinta käytettynä 40-50 e.
PIM
23.10.2002 14:18:08

No, mulla oli sellane XXL, mut se Warppi-potikka ei muuttanu ääntä mitenkään. Kokeilin toista vastaavaa ja sama juttu. Rikki?

Ihme homma, mun warppini toimii kyllä ihan niin kuin spekseissä luvataan. Minkälaisessa setupissa se sulla oli mukana? Mä soittelin viimeksi humbuckeristratolla ja DG Stompilla, josta valittuna Clean-mallinnus ja pelitti komeasti.
J-PPP
23.10.2002 14:46:08

Mäkin olen soitellut yhdellä tommosella, josta oli nimenomaan Warp-potikka rikki. Olisko mallivika?
hemmo
23.10.2002 14:48:50

Mäkin olen soitellut yhdellä tommosella, josta oli nimenomaan Warp-potikka rikki. Olisko mallivika?

Tätä epäilen. Huhuja on liikkunut.

Se XXL-mainos oli niin kiinnostava, että odotin suuria, ja mitään ei tapahtunut. Pummi.
PIM
23.10.2002 15:11:58
Se XXL-mainos oli niin kiinnostava, että odotin suuria, ja mitään ei tapahtunut. Pummi.

Hieman se minuakin hämäsi alkuun kun luulin että siitä lähtisi myös overdrivetyylistä säröä, mutta kun tuohon pääsee sisälle niin rankempaan särötyöskentelyyn tuo on kyllä hyvä. Onkohan mulle sitten sattunut se ainoa toimiva XXL:ä?
PIM
23.10.2002 15:23:05
Sen verran vielä että ei sitä eroa välttämättä edes huomaakaan jos testilee niin että vaan räppää soinnun soimaan ja sitten vääntelee toisella kädellä sitä potikkaa koska se vaikuttaa nimenomaan soundin atakkiin. Minäkin luulin ensin alkuun tuolla tavalla kokeilemalla että sillä warpilla ei ole mitään vaikutusta, mutta kyllä se warppi täysilla selkeästi pehmentää atakkia kuten fuzzin kai kuuluukin.
Dumb
23.10.2002 22:15:44

Roger Mayerin Classic Fuzz on myös testaamisen arvoinen fuzz-pedaali. Riittää ainakin omiin fuzz-tarpeisiini (Line6 Fuzz Face -mallinnuksen lisäksi, tietysti). 8-)
Charger
24.10.2002 08:47:33
Kiitoksia neuvoista, pitää kokeilla noita vehkeitä joita mainitsitte!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)