Mulla on Fernandesin kitara, joka on kaulaltaan sopiva mulle mutta soundi on tosi huono. Diskanttia ei ole paljon nimeksikään (vahvistimesta joutuu säätämään treblen täysille) ja äänet tuntuvat tulevan muutenkin kuin putken läpi. Lisäksi kun kitaran volumea alkaa laskemaan, alkaa vahvistimesta kuulua särinää ja hurinaa epätavallisen paljon. Eli missä vika? Mikeissä, potikoissa? Tyyppivika (Monterey-sarjaa)? Ja mikä auttaisi? |
Mulla on Fernandesin kitara, joka on kaulaltaan sopiva mulle mutta soundi on tosi huono. Diskanttia ei ole paljon nimeksikään (vahvistimesta joutuu säätämään treblen täysille) ja äänet tuntuvat tulevan muutenkin kuin putken läpi. Lisäksi kun kitaran volumea alkaa laskemaan, alkaa vahvistimesta kuulua särinää ja hurinaa epätavallisen paljon. Eli missä vika? Mikeissä, potikoissa? Tyyppivika (Monterey-sarjaa)? Ja mikä auttaisi? Mikä vahvistin? Oletko varma, että vika on nimenomaan kitarassa? Muistaakseni tuo Monterey on sellainen lespaul -tyyppinen vehjes, eikö? Mitä kokemusta mulla on edullisemmista lespaul -kopsuista (Epiphone, Tokai), niin niissä tuppaa olemaan aika tunkkainen soundi. Useimmiten mikkien vaihto (kerrankin) korjaa asian. Jos budjetti on pieni, niin vaihtamalla potikat isompiin (siis esim. 250K => 500K, tai 500K => 1M) voi saada hiukan helpotusta suhteellisen edullisesti. Lisäksi sen konkan arvoilla voi pelehtiä, mutta siinä minä en osaa tarkemmin auttaa. Olethan myös tarkistanut, että tone -potikka/potikat on täysin auki, eivätkä kielet ole iankaiken vanhat? JuSu |