Aihe: Comboon uusi ämyri
1
Zammy
01.11.2002 17:33:40
Vahvistimenani on toiminut Fenderin Champ 12 ja varsin tyytyväinen olen ollutkin. Olen kuitenkin miettinyt, että jos tuota kaiutinta vaihtamalla voisi hieman soundia parantaa ja ennenkaikkea saada hieman enemmän volaa, varsinkin puhtaita soundeja ajatellen. Celestionin sivuja tsekkailin ja kuvailujen perusteella uskoisin tuon G12M Greenbackin olevan lähimpänä soundimieltymystäni ("The definitive Blues and Blues Rock speaker"). Mutta kuinkahan paljon tämä sitten vaikuttaisi kokonaissoundiin ja saako elementtiä vaihtamalla mahdollisesti tuntuvaa nousua volumetasoon. (Tuo kyseinen elementtihän ei muuten ollut herkimmästä päästä Celestionin valikoimaa..) Ja suositelkaa muitakin vaihtoehtoja? Hinta mielellään alle 150 €. Onko jollainen kokemusta Champin alkuperäiselementin vaihdosta?
Zammy
01.11.2002 17:40:18
Niin ja piti vielä kysyä, että vaikuttaneeko semmoiseen lievästi honottavaan pahvimaiseen soundiin enemmän erittäin pieni kotelo vai kaiutinelementti?
kivi
01.11.2002 17:52:26
Onkos tuossa 10" vai 12" kovaääninen? G12 on 12", G10 on 10"...

Ihan standardi Celestion G10S50 (lunttaa 12-wattisen fender-combon sisältä) on toiminut mulla vallan hyvin, sen jälkeen kun elementti oli pakko vaihtaa. Yleensä noita Celestioneja ei suositella avokotelointiin kevyemmän ripustuksensa takia, mutta ovatpa toisaalta herkempiä ja seuraavat niin ollen tarkemmin. Ilmiö on sama, jonka takia vanhat elementit ovat niin arvossaan - ne ovat pehmenneet sopiviksi juuri vähän ennen kuin aika niistä jättää.
Zammy
01.11.2002 17:58:09
Onkos tuossa 10" vai 12" kovaääninen? G12 on 12", G10 on 10"...

Minun vahvarista ainakin löytyy Fenderin 12" (Eikös ne oo jotain Eminenceja jos en ihan väärin oo käsittänyt?)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)