Aihe: Miten sopiva tilusoundi v-ampillà?
1
ErrantKnight
10.11.2002 00:41:24

Topicci kertookin melkein kaiken. V-Amp 2 hankin juuri kotiäänittämistä varten. En viitsisi kuluttaa paljoa aikaa vääntelemällä napukoita parhaisiin mahdollisiin asentoihin, joten pikku vinkit olisivat paikallaan. Millä ampilla / cabilla / efekteillä / muilla säädöillä saa parhaan soundin tilulilu heviä varten? (ala. ynkkä, strato, ym...)
Vilhelmus
10.11.2002 09:50:45

Recto, V-Amp 4x12, drive nollan sijasta ykköselle. Helvetisti gainia.

Mutta väännä ihmeessä niitä potikoita...sitä varten ne ovat. Löydä oma soundisi.
ErrantKnight
10.11.2002 12:46:03

Voin sanoa, että olen aina nyyppä säätämään soundia. Tätä ennen ei nimittäin omia nauhoituksia ole juurikaan tullut tehtyä, olen keskittynyt siis vain soittelemiseen, soundi ei ole ollut niin tärkeä.

Mitä efektejä ja millaista reverbiä kannattaa heittää lead ja kakkoskitaralle? Ja ehkä vielä erikseen vielä tilulilu kakkoskitara ja komppikitara. Leadille tiedän että delayta, se sopii siihen, mut mitäs kakkoskitaroille?
Fortune
10.11.2002 13:14:43

Mitä efektejä ja millaista reverbiä kannattaa heittää lead ja kakkoskitaralle? Ja ehkä vielä erikseen vielä tilulilu kakkoskitara ja komppikitara. Leadille tiedän että delayta, se sopii siihen, mut mitäs kakkoskitaroille?

Mahdollisimman vähän efektejä, jos mitään. Soolokitaraan hevissä hitunen nopeaa delayta ja jos tykkää niin kompuraa.

Komppikitaralle vain muuten hyvä ja erotteleva soundi, ei efektejä. Puuroutuu. Särösointunäppäilyihin voi laittaa hyvällä maulla chorusta (ihan hitusen vain).

Jos kitarat tunkee täyteen efektejä, biisin kitarat tupsahtavat herkästi puuron puolelle. ¨

Rytmikitaroihin ei kaikua, lead-kitaraan voi tarvittaessa (stadionhevisooloihin) pistää jotain ambienssia.

Kummasti selkenivät minunkin tuotokseni, kun älysin vääntää aikanaan Podista efektit pois päältä.
"Kun maailma tasapäistyy niin persoonat sivuun väistyy" -J.Leskinen
Tuolla on myös Norsuja!
Daunt
10.11.2002 15:45:35
Meillä oli tietääkseni käytössä Modern Hi-Gain ja kaappimallinnus numero 15. Soolosoundia voi kuunnella osoitteessa: http://come.to/dauntless

Sekaannusten välttämiseksi: vain soolokitarat on tehty V-Ampilla.
ErrantKnight
10.11.2002 19:14:47

En ole vielä mieleistä soundia onnistunut löytämään. Etsin sellaista kohtuullisen vahvaa, mutta 'selvää' säröä. Esimerkkinä vaikkapa Straton biisissä Glory of the World alussa kuuluu hyvin sellainen soundi mitä yrittäisin saada.

Myöskään kunnon komppisoundia en ole onnistunut vielä saamaan. Lähelle olen kyllä päässyt.
benny
10.11.2002 19:23:30

Sulla on varmaan liian pieni budjetti. Sitten kun olet saanut samat kamat kuin T. Tolkki niin voit saada ne samat soundit.

Ehkäpä juuri tuon asian takia minä en ole koskaan itse tahtonut saada samaa soundia kuin jollain vaan haen sitä omaa juttua. Toisten soundit on toisten soundit ja omat on aina omat. Ei se vaadi kuin mielikuvitusta.
Maailman huipulla kohdataan ja lopulta alas vajotaan.
Vilhelmus
10.11.2002 21:48:28

Sulla on varmaan liian pieni budjetti. Sitten kun olet saanut samat kamat kuin T. Tolkki niin voit saada ne samat soundit.

Jep. Ja EI liittyen Tolkkiin, siihen soundiin tarvitaan myös SORMET, laitteetkaan ei riitä.
En osaa, olen minä.
ErrantKnight
10.11.2002 23:20:13 (muokattu 10.11.2002 23:21:05)

Jep. Ja EI liittyen Tolkkiin, siihen soundiin tarvitaan myös SORMET, laitteetkaan ei riitä.

Soundista oli kyse, ei tekniikasta (tiedän kyllä suunnilleen soittotekniikan vaikutuksen soundiin).

Tuossa juuri ekat nauhoitukset liittelin kappaleeseen ja... paskaltahan se kuulostaa. Ei hyvä. Pistin nettiin pikku pätkän kappaleen alusta. Siinä on nyt vähän muutakin vikaa kuin pelkkä kitaran soundi, mutta kitara on tällä hetkellä pääseikka.
Pätkä löytyy osoitteesta:
http://koti.mbnet.fi/jtykky/files/hmTest.mp3

Nyt en kaipaa arvosteluja biisin alusta, tiedän itsekin ettei se kovin kummoinen ole. Harjoituksena tuo menee.
ErrantKnight
12.11.2002 16:50:18

Heitelkää tänne muuten linkkejä omiin V-Ampilla tekemiinne kotinauhoituksiin ja mielellään lisäksi millaisia asetuksia käytettä tavallisesti.
Vilhelmus
12.11.2002 17:05:48

Heitelkää tänne muuten linkkejä omiin V-Ampilla tekemiinne kotinauhoituksiin ja mielellään lisäksi millaisia asetuksia käytettä tavallisesti.

http://www.sunpoint.net/~vr

molemmissa biiseissä v-amp
Armeijabiisissä toinen kitara Voximallinnuksella ja toinen JCM-Marsulla, Girlfriendissä Mesat.
En osaa, olen minä.
battery
12.11.2002 17:19:04
Milläs Errantti on noi rummut tehny tuohon?
ErrantKnight
12.11.2002 17:29:17 (muokattu 12.11.2002 17:39:00)

Milläs Errantti on noi rummut tehny tuohon?

No ne on nyt väliaikaisesti midirummut (Guitar Pro 3:lla, tosin sitä on hiukan jälkikäsitelty). Ite ne rummutkin siihen soittelen kunhan kerkeän. Ekaks pitäis saada tuo skittaosuus tehtyä kunnolla. Btw. mikään instrumentti tuossa kappaleessa ei ole vielä lopullisessa muodossaan.

Vilhelmius, nauhoititko kitarat tuossa vetämällä piuhat suoraan vampista koneeseen? Oletko jälkikäsitellyt soundia?
Vilhelmus
13.11.2002 13:17:16

Vilhelmius, nauhoititko kitarat tuossa vetämällä piuhat suoraan vampista koneeseen? Oletko jälkikäsitellyt soundia?

Suoraanpa suoraan. Jälkikäteen ehkä hiukan eqttanut ja jotain ehkä lisäillyt delayta. Hyvin vähän.
En osaa, olen minä.
ErrantKnight
13.11.2002 19:04:53 (muokattu 13.11.2002 19:31:42)

Löytyykö netistä miten paljon noita erilaisia presettejä? Tietysti olen jo katsonut V-Ampin kotisivun ja V-Amp plazan. Vinkatkaa joku hyvä paikka, jossa olisi monipuolisesti kaikenlaisia presettejä.

Lisäyksenä vielä kysyisin, että miten voi tarkistaa laitteen nykyisen EPROM:n version? Kun tuolla Behringerin sivuilla näyttäisi jo olevan 2.1 päivitys. Ostin laitteen alle viikko sitten joten en tiedä onko siihen laitettu jo valmiiksi tuo päivitys. Kokemuksia kannattaako tuo hankkia, jos sitä ei vielä ole? Ja paljonko tuo operaatio tulisi maksamaan suunnilleen (Suomesta ostettu, ei Thomannilta)?
ErrantKnight
14.11.2002 20:20:17

En kehtaa tehdä uutta topiccia kun tämäkin on olemassa. Kaipailisin vielä lisää vinkkejä koskien tuota hyvän lead soundin hakemista. Haluaisin sellaisen hyvin kirkkaan soundin. Lähinnä kaipaisin vinkkejä koskien miten säätää eq ja mikä amp/cabinet valita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)