Charger 19.11.2002 10:14:22 | |
---|
Voisiko joku kertoa minulle hieman infoa kyseisen mallisesta 100 W putkivahvarista? Kyseessä on ilmeisesti kitaranuppi, nimestä huolimatta? Tyhmä kysymys, mutta onko kukaan kokeillut soittaa bassoa tuommoisen läpi? Kitarapaja myy yhtä Super Bass -nuppia bassovahvarina. Suurinpiirtein tämännäköisestä olisi nyt kyse: http://www.custom-sounds.com/marshallSB1911D.htm Kiitos |
Jabe 19.11.2002 13:04:26 | |
---|
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Super Bass tehtiin alunperin bassovahvistimeksi, mutta sitä käytetetään enemmän kitaran kanssa. Kitarapajakin myy tuota vehjettä sekä kitara- että bassovahvistimena (se sama vehje on molemmilla listoilla). Se kitarapajan vehje on kyllä moditettu ... sitä pitäisi kokeilla, että osaisi sanoa enempää. |
PIM 19.11.2002 13:41:10 | |
---|
Tuon aikaisissa Marshalleissa kitara- ja bassovahvistimien ero oli hyvin pieni, lähinnä joidenkin yksittäisten pikkukomponenttien arvot oli erillaisia. Moni pitää bassoversion saundia jopa parempana kuin varsinaisen kitaraversion, varsinkin jos soittimena on strato tms. ykskelaisilla varustettu kitara. Sen takia että se on bassoversio niin ei kannata jättää ostamatta jos muuten miellyttää ja saa hyvään hintaan. |
Charger 19.11.2002 15:02:41 | |
---|
Kiitoksia vaan tiedoista! Kyseessä on yksi kaverilla tarpeettomana lojuva, rikkinäinen yksilö, jonka mahdollisesti korjauttaisin ja ottaisin omaan käyttöön. Lähinnä bassovahvistukseen oli tarkoitus, mutta soittelen myös kitaraa, joten käyttöä löytyisi. Täytyy nyt katsella miten homma etenee... |
PIM 19.11.2002 17:02:59 | |
---|
Onko tietoa mitä siinä on vialla ja tarkempaa tietoa sen iästä? Remontti ei välttämättä tule aivan halvaksi jos joku muuntaja on mennyt. |
Charger 19.11.2002 18:39:27 | |
---|
Joo-o, sehän tässä pelottaa että paljon tulee remppa maksamaan... Ilmeisesti takaa on AINAKIN rikki jännitteen säätökytkin, muusta en tiedä kun en ole vielä päässyt näkemään sitä. Joku "asiantuntija" oli sanonut että vahvaria ei voi korjata, mutta minähän en niin helpolla usko. Vahvari on kaikenlisäksi ollut minun ja entisen bändini oma, joten tunnearvoa löytyy... |
Charger 19.11.2002 22:49:52 | |
---|
No nyt sain vähän lisäinfoa vian laadusta. Vikana on tosiaan vahvarin takana oleva jännitteenvalinta -kytkin. Kyseinen osa oli mennyt rikki, laite oli viety korjaajalle, joka oli ohittanut kyseisen kytkimen. Vahvari oli toiminut jonkin aikaa ihan hyvin, kunnes se ei enää vaan lähtenyt päälle. Arvioita? |
PIM 20.11.2002 09:14:05 | |
---|
Kyllä noi ton ikäiset voi aina korjata, mutta korjauksen hinnasta tai varaosien saatavuudesta voi tulla sanomista. Onko se muuten PTP vai piirilevylle kasattu malli? Olisko sulla sen sarjanumeroa niin siitä näkis sen iän. |
Charger 20.11.2002 11:09:05 | |
---|
"Onko se muuten PTP vai piirilevylle kasattu malli? Olisko sulla sen sarjanumeroa niin siitä näkis sen iän." Palaan asiaan heti kun saan tuon vahvarin hyppysiini tarkasteltavaksi. Minulla ei ole muistikuvia juurikaan siitä, kun olen viimeksi n. 10 v sitten sen kanssa "kakarana" pelannut. Milloin muutes noita Marsuja on alettu valmistaa piirilevyille? |
PIM 20.11.2002 12:43:31 | |
---|
73, tai niillä nurkilla. |