Aihe: Kielilukkojen ruuvit
1
Eläin
16.11.2002 16:35:59

Ibanezissani ne ruuvit, jotka siinä satulassa kiristävät kielilukkoja, ovat ilmeisesti aika pehmeää metallia. Ajan myötä nämä ruuvit ja niiden kierteet tuntuvat kuluvan kulumistaan. Olisiko jollakin suositella jotain voiteluainetta tms.?
Jabe
16.11.2002 16:56:00

Kaksitoista vuotta Ibanezin RG550 kitaran omistaneena täytyy sanoa, että melkein kaikki hardware -ruuvit on kulutustavaraa ... hae pari ruuvia joka sorttia varaosiksi. Voiteluaineita en itse ole käyttänyt. Ainakaan kitarahommissa.
LaXu
16.11.2002 16:59:16
N. 13v vanhassa RG550:ssäni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia noiden ruuvien kanssa. Suunnilleen yhtä vanhassa Kramerissa tosin hienoviritysruuvit kaipasivat voitelua, tökötin nimi oli joku BF2 tms. Kuitenkaan kamaa, mitä saa varmaankin Biltemasta tai vastaavasta kaupasta. Toimi erinomaisesti myös kammen kierteiden voiteluun.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
apuri
16.11.2002 17:08:06
Floidin osia voi voidella ihan tavallisella ompelukoneöljyllä tai crc:llä. Ompelukoneöljy on vähän paksumpaa ja ei haihdu heti pois. Pieni tippa riittää hyvin. Ja ei niitä ylälukkojen pultteja tarvitse niin hirveen kireälle vääntää.
Jäärä
19.11.2002 08:57:07
Ibanezissani ne ruuvit, jotka siinä satulassa kiristävät kielilukkoja, ovat ilmeisesti aika pehmeää metallia. Ajan myötä nämä ruuvit ja niiden kierteet tuntuvat kuluvan kulumistaan. Olisiko jollakin suositella jotain voiteluainetta tms.?

Tämä ei nyt varsinaisesti liity ongelmaasi, mutta...

Mä olen vaihtanut heti kättelyssä ne kuusiokoloruuvit tavallisiin uramallisiin. Saa paremmin auki, kun tuo kuusiokulma-avain on aina hukassa ja niiden tavallisien ruuvien aukaisu käy vaikkapa kolikolla. Ei viitsi keikalla alkaa huhuilemaan ja etsimään mitään avaimia.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
apuri
19.11.2002 09:18:23
Floidikitaroihin saa kuusiokoloavaimia varten telineitä. Teline kiinnitetään kitaran lapaan ruuvilla. esim. monissa Jacksoneissa ja charveleissa noita on jo valmiina. Ei oo avaimet missään kitaralaukun pohjalla pyörimässä.

http://www.jcfonline.com/gallery/jack-strats-pics/7218_necka.JPG
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)