Aihe: Pienet Mesan combot 1 | |
---|---|
![]() 13.11.2002 23:05:17 (muokattu 15.11.2002 21:16:00) | |
Nyt taisi iskeä kunnon syys-GAS. Mieli tekisi uudistaa tota vahvistinpuolta. Nykyinen on Peaveyn Classic 20. Ihan hyvä peli sekin mutta kaikua siinä ei ole ja vaan yksi kanava. Joten olen ruvennut haaveilemaan Mesa/Boogie:ta. Niitä pikkucomboja, Studio .22:sta ja Subway Rocket:ia. Ovatko ne hintojensa väärtejä? Paljonko kannattaisi maksaa sellaisesta? Luin arvosteluja Harm-Centralista ja ne nyt ovat mitä ovat, mutta monessa Subway:n arviossa valitettiin vahvista äänekkääksi, siis suhisevat ja kohisevat. Onko jutuissa perää?? Säröpuolta niistä ilmeisesti löytyy, mutta entäs puhtaat soundit? Saako semmosta heleää ja kaunista soundia, kun käytössä on Strato? Siihen eteen löytyisi Bossin overdriveä, Marsun Guv'nor, Ibanezin delay ja Morleyn wahi. Jos asiasta jotain tietävät kertoisivat kokemuksiaan niin olisin kiitollinen. | |
![]() 14.11.2002 10:36:57 | |
Luin arvosteluja Harm-Centralista ja ne nyt ovat mitä ovat, mutta monessa Subway:n arviossa valitettiin vahvista äänekkääksi, siis suhisevat ja kohisevat. Onko jutuissa perää?? Säröpuolta niistä ilmeisesti löytyy, mutta entäs puhtaat soundit? Saako semmosta heleää ja kaunista soundia, kun käytössä on Strato? Joo pari Subwaytä ja yx Studio luuraa kotona ja olen ollut kohtalaisen tyytyväinen. Subway kohisee ja suhisee joten yritä löytää käytetty Studio versio Cleani on hyvä ja särö on komea ja vain 22 wattia kahdella EL84:llä siis oiva peli jos conmbosta tykkää. Itse olen laittanut lisäksi 2x12 kaapit joten ei tule sitä combon keskiääni honotusta mutta sehän on maku asia. Huttusella taisi olla yksi käytetty jossain 700 €:n tienoilla joten kannattaa zekata. | |
![]() 14.11.2002 11:05:16 | |
Ovatko ne hintojensa väärtejä? Paljonko kannattaisi maksaa sellaisesta? Mulla on ollut Studio nyt pari vuotta, ollut käytössä kotona, treeneissä ja keikoilla ihan ykkösvahvistimena. Ehdottamasti ollut hintansa arvoinen, ostin käytettynä kuin uuden, maksoin alle 500 euroa. Onko jutuissa perää?? Subwaystä ei kokemusta, mutta Studio .22 on hiljainen, lähes äänetön. Mutta mökää löytyy sitten ihan tarpeeksi, keikoilla pitää tietty mikittää mutta useimmiten äänimies on ollut vaan tyytyväinen hiljaiseen pikkucomboon. Säröpuolta niistä ilmeisesti löytyy, mutta entäs puhtaat soundit? Saako semmosta heleää ja kaunista soundia, kun käytössä on Strato? Saa. Kannattaa muistaa että eq on yhteinen puhtaalle ja särölle, joten kompromisseja joutuu tekemään. Itse olen päätynyt hoitamaan säröt pedaaleilla ja käyttänyt pelkkää puhdasta soundia vahvistimesta. Mutta silti, helppo tota on suositella straton kaveriksi. Säröt menee helposti överiksi, joten varaudu hoitamaan ainakin miedot yliohjaus-soundit jollain spedulla. Sehän tossa on muuten kiva, että saa suht helposti päättärinkin ajettua ruvelle. Ei kai siitä juuri muuta, reverb on ok, efektilooppi toimii jos tykkää käyttää. | |
![]() 14.11.2002 12:20:55 | |
Kannattaa muistaa että eq on yhteinen puhtaalle ja särölle, joten kompromisseja joutuu tekemään. Eikös noita Studio.22:sia ole myös graafisella EQ:lla varustettuna? Ainakin omassa Studio Preampissani on graafinen EQ, jonka saa kytkettyä siten, että se tulee mukaan vasta säröllä. Helpottaa aika paljon kun puhtaan soundin voi säätää niiden perusnappuloiden kanssa ja sitten muokata särösoundi sillä graafisella EQ:lla. | |
![]() 14.11.2002 12:54:51 | |
Eikös noita Studio.22:sia ole myös graafisella EQ:lla varustettuna? On kyllä joo, mulla on karvalakkimalli. :) | |
![]() 14.11.2002 15:24:25 (muokattu 14.11.2002 15:27:10) | |
Minulla on Subway Reverb Rocket. Ensiksi, olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Se on monipuolinen kaikin puolin laadukas combo. Helppo roudata, silti volyymiä riittää isompiinkin keikkamestoihin. Toiseksi, en ole kokenut, että siinä olisi mitenkään häiritsevän paljon kohinaa. Styrkkarista kyllä kuulee suht' reippaan kohinan, kun mastervolan kääntää oikein isolle, mutta näin käy jossain määrin kaikkien vahvistimien kanssa. Keikkakäytössä kohinasta ei ole ollut mitään haittaa, ja studiossakin pieni peruskohina on hoitunut joko geittaamaalla, tai muuten raidan hiljaisia kohtia siivoamalla - ei siis mitään mitä ei tarvisi tehdä minkä tahansa putkivahvarin kanssa vastaavissa paikoissa. Kolmanneksi, puhtaasta kanavasta saa hyvän heleän soundin straton kanssa. Ei niin hyvää kuin parhaista Fender-comboista. (Mutta sitähän ei kai haettukaan ...) Ääninäytteitä minun Subway -combostani voit kuunella demoiltani mp3.comissa. Joitain sooloja on vedettu PODillakin, mutta suurin osa kitaroista Corona ja JP-demoilla on soitettu nimenomaan Mesalla. Linkit biiseihin löytyy nettisivuiltani: http://www.saunalahti.fi/jpesola/musiikkia.htm Edit: Täsmennys: "St Jacques .. " ja "Lost Tribe" instrumentaalit on pääosin PODilla tehtyjä. Mutta muissa biiseissä (siis lauluissa) kitarat on lähes kaikki Mesalla vedettyjä. | |
![]() 16.11.2002 18:45:20 | |
Minulla on Studio22 eq:lla. Jos päädyt moiseen, niin kelpuuta vain ja ainoastaan eq-versio. Puhdas ei minusta mikään loistava klangi ole. Toimii jotenkuten. Särön mukavuudessa sitten kyllä mennään korkealle. Oikein yrittämällä yritin löytää toista vahvaria joka kuuloistaisi mukavammalta, vaan eipä löytynyt. Toivoin että MarkIII olisi samantyylien mutta isompi, vaan eipäs ollut lähelläkään. Elikkäs erittäin sileä ja helpposoittoinen. Ei kovin punk. Eq vaikuttaa siis paaaljon. Ilman sitä en soita ikinä. | |
![]() 16.11.2002 18:52:51 | |
Nonni. Rahat on nyt kaikki menny, eikä ihan riittänytkään, mutta tossa vieressä könyää Mesan Subway Rocket. Kiitos avusta ja neuvoista. Tai vittuakos kiitteleemään, oikeastaan se on teijän vika et meikäläinen syö seuraavan parin kuukauden ajan näkkäriä ja vettä.hoho. | |
![]() 16.11.2002 19:05:52 | |
Nonni. Rahat on nyt kaikki menny, eikä ihan riittänytkään, mutta tossa vieressä könyää Mesan Subway Rocket. Nonni. Tunnen itseni osasyylliseksi :-) Ei vaan, uskonpa että teit hyvän hankinnan. Olen itse tehnyt omalla Subwaylläni varmaan sata keikkaa, ja aina sillä saa hoidetuksi homman kotiin. Vaikka juuri nyt metsästänkin Marshall -nuppia, niin tuskin ikinä luovun Subwaystä. Onko se sun hankintasi muuten Reverb -malli? Jos ei, niin halutessasi voit laittaa melkein minkä vaan reverbin sinne efektilenkkiin. Lenkin tasosäädöllä ja efektilaitteen säädöillä saa pelattua paljon. Lenkissä tuntuu toimivan sekä kitaraspedut että räkkipaavot, kunhan vähän jaksaa hieroa säätöjä. | |
![]() 16.11.2002 19:30:17 | |
Nonni. Tunnen itseni osasyylliseksi :-) Ei vaan, uskonpa että teit hyvän hankinnan. Olen itse tehnyt omalla Subwaylläni varmaan sata keikkaa, ja aina sillä saa hoidetuksi homman kotiin. Vaikka juuri nyt metsästänkin Marshall -nuppia, niin tuskin ikinä luovun Subwaystä. Onko se sun hankintasi muuten Reverb -malli? Jos ei, niin halutessasi voit laittaa melkein minkä vaan reverbin sinne efektilenkkiin. Lenkin tasosäädöllä ja efektilaitteen säädöillä saa pelattua paljon. Lenkissä tuntuu toimivan sekä kitaraspedut että räkkipaavot, kunhan vähän jaksaa hieroa säätöjä. Reverb, kyllä on, kkitos kysymästä. On vaan pirun äänekäs, ei oikein saa kerrostalovolalle. | |
![]() 16.11.2002 19:44:30 | |
On vaan pirun äänekäs, ei oikein saa kerrostalovolalle. Totta - 20 w combo 10" kaiuttimella, mutta volaa piisaa. Mutta eihän kerrostalossa ikinä saa mitään oikeaa _hyvää_ putkivahvistinta luukutettua. Mesassa on potkua. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)