booster 26.11.2002 14:57:53 | |
---|
Eli mulla on vahvistimena JCM800 2210 nuppi (2 kanavainen) joka on puolitettu 50 wattiseksi. Etuasteessa siina on JJ:n ECC83S -putket ja paatteessa kaksi EL34:ta. Kitara Tokain LP kahdella humbuckerilla. On alkanut vahan tokkimaan kun avaa volumea siita etuasteesta, niin jo 2:n jalkeen alkaa tulemaan sita "etuastesaroo". Ostin eilen ensimmaiseksi putkeksi ECC81:n eli low-gainisemman putken, mutta ei tuntunut juuri missaan. Pitaisiko minun A) vaihtaa kaikki etuasteen putket low-gainisiksi? Miten se vaikuttaisi vahvistimesta saatavaan tehoon, eli saisinko puhdasta aanta etuastevolume 10:ssa yhta paljon kuin nyt saan etuastevolume 2:ssa? Toisinsanoen olisiko siita sitten kumminkaan mitaan hyotya? B) Pitaisiko katsella jotain muita nuppeja, kenties JCM:n lisaksi? Ja miten muut vahvistimet kayttaytyvat tuossa mielessa, olisiko tastakaan mitaan hyotya? Vai onko toi JCM800 tarkoitettukin sellaiseksi etta siita ei oikein puhdasta saa. Kyllahan siita (puhdasta) aanta lahtee nytkin melkoisesti, mutta aika pian se raja tulee silti vastaan kun jo 2:ssa alkaa saroytymaan siten etta se ei oikein kaikkiin biiseihin sovi? Toivottavasti taman karmean pitkan tilityksen jalkeen joku ymmartaa asian ytimen.. ;) |
kivi 26.11.2002 15:10:21 (muokattu 26.11.2002 15:11:00) | |
---|
Vai onko toi JCM800 tarkoitettukin sellaiseksi etta siita ei oikein puhdasta saa. Kyllahan siita (puhdasta) aanta lahtee nytkin melkoisesti, mutta aika pian se raja tulee silti vastaan kun jo 2:ssa alkaa saroytymaan siten etta se ei oikein kaikkiin biiseihin sovi? No, eihän JCM800:sta puhdasta yleensä haeta, eikä sitä siitä kovin hyvin saakaan (ainakaan niin, että särösoundi olis myös hyvä), mutta mutta... putkien puolitushan on sitä varten, että sais säröjä jo pikkuvolyymeilla, eli se pitäisi ensin hoitaa eli lisätä pääteputket täydeksi nelikoksi. Seuraava vaihdettava putki on sitten se pääteputkia lähin, eli pääteputkien ohjausputki. Hm. Millainen soundi sinun pitäisi JCM800:sta saada? Siitä lähtevä puhdas on sellainen vähän riipivä ja honottava - mitään fender-kantritvangia on turha hakeakaan. Sen sijaan komppisäröhän on se "maailman paras" - kaikilta Ramones-levyiltä tuttu jyrä:-) Yleisin tapa saada yhdistettyä Marshallin säröt ja Fenderin puhdas on ostaa molemmat ja A/B-boksi. Ihan syystä. Kompromissi on aina kompromissi. |
booster 26.11.2002 15:18:03 | |
---|
Seuraava vaihdettava putki on sitten se pääteputkia lähin, eli pääteputkien ohjausputki. Taytyykin kokeilla tuota. Ma vaihdoin vikan putken paateputkilta katsoen. Ne paateputketkin voisi tietysti pistaa takaisin, mutta se ei juuri tahan nimenomaiseen ongelmaan vaikuta kun kyse on todellakin tuosta etuasteen 'surinasta'.. Hm. Millainen soundi sinun pitäisi JCM800:sta saada? No se puhdas mita oon tuosta saanut on kylla minua miellyttanyt. Haluaisin sen toimivan niin etta puhdasta riittaisi noin puoleenvaliin ja siita voisi alkaa saroytya sitten. Kyllahan toi noinkin menee, ja saroytymiseen voi toki vaikuttaa paljon myos silla kuinka kovaa/hiljaa niita kielia nappailee. Yleisin tapa saada yhdistettyä Marshallin säröt ja Fenderin puhdas on ostaa molemmat ja A/B-boksi. Ihan syystä. Kompromissi on aina kompromissi. Ala nyt lietso GASia.. Eikos sullakin oo joku Marshall, vai muistanko ihan vaarin? Ja kiitoksia jalleen kerran.. |
kivi 26.11.2002 15:50:30 | |
---|
>No se puhdas mita oon tuosta saanut on kylla minua miellyttanyt. >Ala nyt lietso GASia.. Eikos sullakin oo joku Marshall, vai muistanko ihan vaarin?
No, jos olet aiemmin saanut puhtaan, mieti, mikä on muuttunut. Putkien merkki? Malli? Ja joo, on. Mastervolyymiton plexi-JMP, josta tulee kyllä kaunis puhdas tarvittaessa. Mutta ei edes sekään muistuta tuon nurkassa seisovan Fender Princetonin puhdasta;-)
|