Tmp 02.12.2002 12:52:12 | |
---|
Eli, minulla on kitaraviritin(ei pedaalin muodossa, yksi siääntulo). Saako sen mitenkään vahvistimeen kiinni? Että voisi esim keikoilla pelkästään nopeasti katso vire ilman johtohässäköitä. Pitäisi ostaa semmonen pedaali mut kun ei ole tällä hetkellä rahaa? Idea 2: Jos hankkis johdon joka haaroittuu? eli kitarasta menee ekaan pedaaliin johto ja kitarasta kanssa siihen virittemeen. Toimiskohan? |
kivi 02.12.2002 13:03:16 (muokattu 02.12.2002 13:04:58) | |
---|
Eli, minulla on kitaraviritin(ei pedaalin muodossa, yksi siääntulo). Saako sen mitenkään vahvistimeen kiinni? Että voisi esim keikoilla pelkästään nopeasti katso vire ilman johtohässäköitä. Pitäisi ostaa semmonen pedaali mut kun ei ole tällä hetkellä rahaa? Idea 2: Jos hankkis johdon joka haaroittuu? eli kitarasta menee ekaan pedaaliin johto ja kitarasta kanssa siihen virittemeen. Toimiskohan? Idea 2 toimii kyllä, ja on monen teknisemmän kitaristin suosikkiratkaisu. Mielellään jos pedaaleissa on volyymipedaali, niin siitä sitten volat pois virityksen ajaksi. Tai vahvistimesta standby päälle. EDIT: yleensä toi tehdään niin, että eka pedaali on A/B-boksi, joka siis vaimentaa signaalin kun mittari on valittuna. Ja ykköskysymys - jos sulla on vahvistimessa rinnakkaissisääntuloja; esim vanhat marshallit, fenderin combot, vox ac... niin voit siitä viereisestä saman kanavan pluginreiästä ottaa lähdön lyhyellä piuhalla. Saattaa olla soundillisesti parempi kuin vetää signaalia mittarin läpi... yleensä mittareissa on aina se lähtökin. |
poppamies 02.12.2002 13:16:06 | |
---|
Saattaa olla soundillisesti parempi kuin vetää signaalia mittarin läpi... yleensä mittareissa on aina se lähtökin. Meiän kitaristi kokeili tuota kerra, elikkä viritysmittari kitaran ja vahvarin väliin, mutta soundi meni aivan p****k's. Muistaaksen kyseessä oli Casion tavallinen mittari.
|
Tmp 02.12.2002 13:30:13 | |
---|
Joo, no minun virittimes on vain sisääntulo. Mutta en kyllä saa volaa pois päältä kun kääntämäl vahvarist kun ei mulla olu kuin särö ja chorus. no onneks ei paljon tarvi viritelläkkään kun se pysyy aika hyvin. |
Imper 02.12.2002 14:34:43 | |
---|
Mä oon ainakin pistänyt joskus vahvaimen efektiloopista virittimen, ja hyvin on pelannut.. Nykyään viritän ihan siirtämällä piuhan ekasta efektistä virittimeen, ja virityksen jälkeen takaisin. Everyone is a per-son |
Jabe 02.12.2002 14:43:00 | |
---|
Minä suosittelen sitä ratkaisua, että kitaran signaali menee ensimmäisenä laadukkaaseen A/B kytkimeen. Toinen haara jatkaa mahd. efekteihin, ja toinen pelkästään virittimelle. Näin voit yhdellä polkaisulla vaimentaa styrkkarin ja ohjata signaalin virittimelle. Viritin ei tässä ratkaisussa pääse heikentämään normaalia signaalitietä mitenkään. |
vjvesa 02.12.2002 16:58:28 | |
---|
Entäs bossin TU-2 pedaaliviritin? Hiljentääkö se signaalin, kun sen laittaa päälle? |
MrGuitarist 02.12.2002 20:09:35 | |
---|
Entäs bossin TU-2 pedaaliviritin? Hiljentääkö se signaalin, kun sen laittaa päälle? On siinä mahdollisuus laittaa niin. Bossin pedaali ei myöskään syö soundia välissä, kuten muoviset halpismittarit. |
Vilhelmus 02.12.2002 22:15:37 | |
---|
On se harmi kun vahvistimessa on viritin silent-toiminnolla itsessään, jalkakytkimellä ohjattava =D Heavy metal - or not metal at all |
Fortune 02.12.2002 23:37:49 | |
---|
On se harmi kun vahvistimessa on viritin silent-toiminnolla itsessään, jalkakytkimellä ohjattava =D Nöh, nöh. On mullakin, kunhan saan midispedun, joka osaa lähettää CC-käskyjä. |
Ossi 03.12.2002 00:40:32 | |
---|
On se harmi kun vahvistimessa on viritin silent-toiminnolla itsessään, jalkakytkimellä ohjattava =D Niih! Mutta seuraavan viiden vrk:n säätä ei se Voxikaan sentään kerro. Tai mistä tuon tietää? Eivät tosin ennusta keliä, ilman suhteellista kosteutta tms. nämä vanhat härpättimetkään ;) Baila Mi Hermana |
Lennu 03.12.2002 10:57:15 | |
---|
Niih! Mutta seuraavan viiden vrk:n säätä ei se Voxikaan sentään kerro. Tai mistä tuon tietää? Eivät tosin ennusta keliä, ilman suhteellista kosteutta tms. nämä vanhat härpättimetkään ;) Kyllä mun marsun nuppi aina rohisee, jos on sadesää tulossa ja ilmankosteus kohollaan :)
|