Aihe: Mitä teen päätteeni kanssa? 1 | |
---|---|
![]() 29.11.2002 22:02:26 | |
Eli olen ostanut Rocktron Velocity 150 päätteen ja n. 1½ vuotta sitten käytettynä.Ostin sen ehkä vähän hätiköiden, eikä mulla ollut sille käyttöä melkeen vuoteen. Sitten, kun hankin Johnsonin J-station mallintavan härvelin(siis podin jalanjäljillä), sille löytyi luonnollisesti käyttöä, kun marsun 1922 kaapinkin omistan. Pääte yllätti minut särinällä ja synkällä soundilla,volaa piti laittaa todella paljon, että siitä sai jonkinlaista ääntä.No...mitäs siinä sitten, huollattamaanhan sitä piti lähteä viemään.Puoli vuotta valmistauduin ja nyt n. kuukaukausi sitten lähetin sen musamaailmaan, jossa se huollettiin 62:n eren kustannuksilla + rahtikulut molemminpäin päälle, eli ei mitään halapaa.Siitä korjailtiin murtuneita juotoksia ja kylmäjuotoksia sekä out ja in sysmiä puhdisteltiin yms.Sain myös varasulakkeen, kun tuostahan kai posahtaa aika herkästi se.Olin siihen pari viikkoa tosi tyytyväinen,soundit olivat kerrassaan mahtavat,ainakin omiin korviin,ehkä hiukan bassovoittoiset( J-stationia ollaan yleisesti sanottu siksi). Kunnes eilen...olin soittelemassa.Puhelin soi,akku loppui kuten tavallista.Sammutin vahvistimen normaalisti ja toimitin puhelinjutut.KUn aloin jälleen jamitteleen,huomasin, että pitipäs sitä volaa kääntää runsaasti.Ja mitä enemmän sitä käänsin,sitä enemmän soundi muuttui synkemmäksi ja luonnotonta säröä ja huminaa kuului.Kokeilin kaikki mahdolliset setupit läpi ja välillä ei kuulunut mitään ja välillä taas tuota himmeä saundi ja vähän rätätystä.Käytän soittaessani vain päätteen ykköskanavaa eli siis monona.Stationista vasemmasta päätteeseen sisälle,sen kanavan kahdesta ulostulosta monona kaapin kahtena miehenä,procon speakerkaapeleilla. Eli mikähän tossa on?Mä en ite noista niin tiedä,eli aukaisemankaan mun on turha ryhtyä,ehkä sen palaneen sulakkeen huomaan, mutta ei sekään voi olla vikana,kun ääntäkin kuuluu... Ei tossa kaapissa vois olla mitään sellaista mikä sitä ahdistais?...ohmimäärien pitäis olla oikein jne. Eli itsemurhanpartaalla melkein ollaan, kyrpii niin **tusti - sori. Meni nyt vähintäänkin sekavaks, ja ehkä vähän naurettavaksikin tuo teksti mutta aika uumoilla ollaan,huomenna saapuu Tokain stratokin testeille... _Pekka_ Huu haa... | |
![]() 29.11.2002 23:59:47 | |
nää podit ja jihnssonit on linjavehkeitä, älä soita niitä minkään kitarastyrkkarin läpi. ne on tarkoitettu suoraan pa:han kytkettäväksi ja thats it! aika surkuhupaisiakin yhdistelmiä olen nähnyt kun johnssoni on pantu jonkun marsun päättärin eteen ja siihen perään joku marsun 4x10, eipä toimi ei. joko suoraan pöytään tai sitten perinteiset kitarakamat erikseen, koittakaa nyt ymmärtää. | |
![]() 30.11.2002 11:56:43 | |
nää podit ja jihnssonit on linjavehkeitä, älä soita niitä minkään kitarastyrkkarin läpi. ne on tarkoitettu suoraan pa:han kytkettäväksi ja thats it! aika surkuhupaisiakin yhdistelmiä olen nähnyt kun johnssoni on pantu jonkun marsun päättärin eteen ja siihen perään joku marsun 4x10, eipä toimi ei. joko suoraan pöytään tai sitten perinteiset kitarakamat erikseen, koittakaa nyt ymmärtää. Eieieieie... Ei se nyt noin ole.Olen ainakin päätynyt siihen, että tämä on mulle just hyvä ratkasu, kyllähän moni muukin on tällä kannalla, siis pääte ja mallintavaboxi.SEhän vastaa tosi hyvin tavallista etuastetta,niitähän jopa kutsutaan etuasteiksi ja ohjeiden mukana tulee infoa,miten kytkeä päätteeseen jne. Mutta nämäkinhän ovat mielipideasioita... _Pekka_ Huu haa... | |
![]() 30.11.2002 11:59:40 | |
Hmmm...mulla J-stazooni toimi moitteetta Craten putkinupin efektilenkissä...siihen aikaan mukavat mukahyvät soundit siitä lähti putkinupin kanssa. Myöhemmin käytin sitä t.Amp-päätteen kautta KMD:n 4x12 kaappiin, ja täytyy sanoa että kyllä sekin soundi hyvältä kuulosti. Miten tää nyt sit liittyy aiheeseen onkin aivan toinen juttu... Varmaan kannattaa sille zeille hommata esim. aktiivikaappi, tai sit erikseen pääte ja PA-kaappi osastoa. -Up The Irons!- | |
![]() 30.11.2002 12:48:55 (muokattu 30.11.2002 12:50:19) | |
joko suoraan pöytään tai sitten perinteiset kitarakamat erikseen, koittakaa nyt ymmärtää. Parahin tsippadippa (minkä hemmetin takia ei voi keksiä kunnollista nimimerkkiä ja rekisteröityä, jos tahtoo tulla vakavasti otetuksi?), noin onkin, jos jättää kaiutinsimulaattorin päälle. Mutta kaikkien laitteiden manuaaleissa kyllä kerrotaan tuosta - ongelmana on vain ne 98% jotka eivät manuaaleja lue:-) Hm. Mä olen koeajanut Pod Pron ja J-stationin, ja kyllä molemmat aivan varmasti toimivat päättärin etusena - _edellyttäen_ että aloittaa ohjelmoimalla ihan tyhjiä user presettejä, joihin sitten vasta tarpeen mukaan laittaa efektejä ja muita. Oikeassa käytössä noista ostajan hurmaamiseen tarkoitetuista preseteistä ei oo mitään iloa. Eikä muuten myöskään PA:n kautta, ellei sitten soita yksin. Niin ja tuohon ongelmaan - veikkaan rikkinäistä jakkia tai välipiuhaa joko kitaran -> etusen tai etusen -> päättärin välissä. Kaappipiuhoissa vika ei voi olla. Sen sijaan useampikin letku voi hajota mystisesti samalla hetkellä - se on Murphyn lakia kaikki... "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 30.11.2002 13:34:37 | |
noin onkin, jos jättää kaiutinsimulaattorin päälle. Mutta kaikkien laitteiden manuaaleissa kyllä kerrotaan tuosta - ongelmana on vain ne 98% jotka eivät manuaaleja lue:-) Minä olen kyllä lukenut manuaalin monta kertaa läpi, mutta käytän silti kaiutinsimulaatiota aina. Kuulostaa vaan paljon paremmalta. Säröille yleisin kaappimallinnus on Line6 4x12" (studiossa suosin Marshall V30 4x12" mallinnusta, mutta silloin olikin kyse suoraan pöytään soittamisesta), sillä se tuo sitä haluttua tummuutta soundiin. Ilman kaappimallinnusta esim. Rectohevisoundi on aivan liian kirkas minun makuuni. Voihan toki olla, että syy on MosValve-päätteessä ja/tai Marshallin 4x12": kaapissa (epäilen enemmänkin kaappia). Eli ei ne kaiutinsimulaatiot mitään vihollisia ole vaikka mallintavaa käyttäisikin kitaravahvistimen kanssa. | |
![]() 30.11.2002 21:20:58 | |
Minä olen kyllä lukenut manuaalin monta kertaa läpi, mutta käytän silti kaiutinsimulaatiota aina. Kuulostaa vaan paljon paremmalta. Säröille yleisin kaappimallinnus on Line6 4x12" (studiossa suosin Marshall V30 4x12" mallinnusta, mutta silloin olikin kyse suoraan pöytään soittamisesta), sillä se tuo sitä haluttua tummuutta soundiin. Ilman kaappimallinnusta esim. Rectohevisoundi on aivan liian kirkas minun makuuni. Voihan toki olla, että syy on MosValve-päätteessä ja/tai Marshallin 4x12": kaapissa (epäilen enemmänkin kaappia). Eli ei ne kaiutinsimulaatiot mitään vihollisia ole vaikka mallintavaa käyttäisikin kitaravahvistimen kanssa. Sama minulla,kaappimallinukset ehdottamasti päällä kaikissa muissa soundeissa, paitsi ei akustisen kitaran simulaatioissa.J-stationi menettää koko äänimaailmansa, kun kaappimallinukset lähtee pois,varsinkin säröissä. Ja ikävä kyllä, vika ei ole piuhoissa.Ne on kaikki tarkistettu moneen kertaan kunnossa oleviksi ja muutenkin laadukkaiksi. Huu haa... | |
![]() 30.11.2002 21:40:42 | |
Vie J-Station tarkistettavaksi, jos siinä vaikka olisi jotain häikkää. | |
![]() 01.12.2002 13:09:02 | |
Vie J-Station tarkistettavaksi, jos siinä vaikka olisi jotain häikkää. Ei ole,toimii kuulokkeilla ja pa:ssa tosi hyvin. Huu haa... | |
![]() 01.12.2002 13:13:20 | |
Kaipa se vika siinä päätteessä sitten on. Oletko muuten koittanut sitä kaappia jonkun muun vahvistimen kanssa? | |
![]() 01.12.2002 20:49:00 | |
Kaipa se vika siinä päätteessä sitten on. Oletko muuten koittanut sitä kaappia jonkun muun vahvistimen kanssa? No periaatteessa.Oon ottanut Craten gfx15:n extraspeakerista signaalin siihen. Huu haa... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)