Aihe: Tokai AST-ATE ?
1
dazed
29.11.2002 15:36:15
Niin näitä Tokaiasioita on täällä ennenkin puitu ja nyt tarttettais taas apua...

Eli kyse olisi Tokain tele-mallistosta.
Mistäs eroittaa AST ja ATE mallit ja mitä eroa niillä on?
(onko jotain nyrkkisääntöä)
Hinta haarukka näyttää olevan aika laaja 360e - 1000e
Onko niissäkin stanssattu sarjanumero lapaan jos made in Japan?

Ja olis kiva saada joltain jolla on kyseisiä malleja vähän kommenttia.
Mitä vikaa olla tuote, jos se tuote myy -Gimmel
teleman
29.11.2002 15:50:49
AST = strato
ATE = tele
J.K
29.11.2002 16:11:03
Vanhat Japanissa tehdyt Tokait on järjestään kelpo soittimia, eikä maksa paljon. Uudet japanilaiset on myös täysin hintansa väärtejä. Koreassa tehdyt on kehnoja. Japanilaisissa on sarjanumero.
JTi
29.11.2002 16:20:39
Aiheesta löytyy lisää infoa osoitteesta http://www.tokairegistry.com/

-JTi
dazed
29.11.2002 16:24:18
Eli Japanilaisissa on sarjanumero lavassa?

Kokeilin yhtä jossa ei ollut, mutta bodyn takana siinä metalli lätkässä josta kaulankiinnitysruuvit menee läpi, siinä oli numerosarja. Joista kaksi ekaa 97=valmistusvuosi?

Sitten vielä mitäs eroa on 33 ja 50 ?
Mitä vikaa olla tuote, jos se tuote myy -Gimmel
J.K
29.11.2002 16:31:14
Nuo Tokairegistryn sivut on kyllä kattavin tietolähde näissä asioissa. Täyttä asiaa.
Kalm
29.11.2002 16:52:45
Eli Japanilaisissa on sarjanumero lavassa? Kokeilin yhtä jossa ei ollut..

tuossa joku hinnasto missä myös valmistusmaa mallin perssiissä:
http://www.tymguitars.com.au/pricelist_tokais.htm
PekKampela
30.11.2002 12:07:49

Mullakin on nyt viikonlopun yli Tokain strato testeillä ja haluaisin valmistusmaan ja vuosiluvun tietoon.

-Lavassa normaali Tokai logo , perässä lukee goldstar sound ja logon alla lukee pienellä the quality musical instruments of the world.Lavan päässä taasen lukee, että goldies but oldies.Lavassa ei ole sarjanumeroa vaan, juuri siinä bodyn takaisessa kaularuuvijutussa on numerot 230430.

Vähän sellaaset fiilikset on, että tämä olis koreaskeba,valitettavasti.Muuten kyllä tuntuu aika hyvältä käteen ja soikin vallan mainiosti...
Huu haa...
teleman
30.11.2002 14:31:49
Sitten vielä mitäs eroa on 33 ja 50 ?

Ainakin telessä muistaakseni:

33 = Tokain omat mikit
50 = Duncanin mikit
PekKampela
30.11.2002 21:22:59

Koreassa tehdyt on kehnoja. Japanilaisissa on sarjanumero.

Perustele!

Ja japsien lavassa ei ole sarjanumeroa,ainakaan noissa goldstar soundeissa.Niissä lukee made in japan kaulan takana,ihan bodyn vieressä!
Huu haa...
Dumb
30.11.2002 21:38:48

Jollen väärin muista niin mun Tokain Breezysound Telecaster on tehty Koreassa ja aivan helkkarin hyvä soitin on silti.
J.K
30.11.2002 21:54:15

Perustele!

Ja japsien lavassa ei ole sarjanumeroa,ainakaan noissa goldstar soundeissa.Niissä lukee made in japan kaulan takana,ihan bodyn vieressä!

Sori! Menikin niin, että jap. Love Rockeissa on numero ja korealaisissa ei. Minä itse henkilökohtaisesti en ole pitänyt korealaisista Tokaista. Kaikissa on ollut sellainen "muovinen" tatsi ja halvat osat. Enpä ole kyllä pitänyt juuri muistakaan Koreassa tehdyistä soittimista. Ne on periaatteessa ok muttei kuitenkaan.
karik
30.11.2002 22:12:29

-Lavassa normaali Tokai logo , perässä lukee goldstar sound ja logon alla lukee pienellä the quality musical instruments of the world.Lavan päässä taasen lukee, että goldies but oldies.Lavassa ei ole sarjanumeroa vaan, juuri siinä bodyn takaisessa kaularuuvijutussa on numerot 230430.

Vähän sellaaset fiilikset on, että tämä olis koreaskeba,valitettavasti.Muuten kyllä tuntuu aika hyvältä käteen ja soikin vallan mainiosti...

Minulla on vastaavanlainen, levyssä sarjanumero 228167, ja kaulassa rungon alla piilossa leima ST-5C. Edellinen omistaja on ostanut tämän uutena 1990. Se, miten kauan tämä sitten on liikkeessä ollut, jää salaisuudeksi. Mutta tuonne vuosikymmenten vaihteeseen ikää veikkaisin. Ja minä olen aina pitänyt tätä japsikitarana. Toisaalta on ihan sama mistä maasta tämä on peräisin koska tämä on hyvä kitara. 70-luvun CBS-strato on pysynyt laukussa tämän hankkimisen jälkeen. Jos tuntuu hyvältä ja hinta on kohdallaan niin osta.
PekKampela
01.12.2002 13:06:16

Minulla on vastaavanlainen, levyssä sarjanumero 228167, ja kaulassa rungon alla piilossa leima ST-5C. Edellinen omistaja on ostanut tämän uutena 1990. Se, miten kauan tämä sitten on liikkeessä ollut, jää salaisuudeksi. Mutta tuonne vuosikymmenten vaihteeseen ikää veikkaisin. Ja minä olen aina pitänyt tätä japsikitarana. Toisaalta on ihan sama mistä maasta tämä on peräisin koska tämä on hyvä kitara. 70-luvun CBS-strato on pysynyt laukussa tämän hankkimisen jälkeen. Jos tuntuu hyvältä ja hinta on kohdallaan niin osta.

No jos sitä uskaltais hinnan paljastaa.Eli kovan casen kanssa 450 eree.Se on tosi hyväkuntoinen ja jostain 90-luvun loppupuolelta.Ruusupuuotelauta,vaahterakaula.Väri : candy apple red.Ja kai se japanin skebatsu on.Myyjä saanut vaihtokaupassa joskus ja oli kysynyt kitarapajalta siitä.Ja ammattimiehelle en viitsinyt ruveta vastaan väittämään.Kovan casen vain tingin kaupanpäälle.
Huu haa...
PekKampela
01.12.2002 20:51:02 (muokattu 02.12.2002 18:52:18)

No jos sitä uskaltais hinnan paljastaa.Eli kovan casen kanssa 450 eree.Se on tosi hyväkuntoinen ja jostain 90-luvun loppupuolelta.Ruusupuuotelauta,vaahterakaula.Väri : candy apple red.Ja kai se japanin skebatsu on.Myyjä saanut vaihtokaupassa joskus ja oli kysynyt kitarapajalta siitä.Ja ammattimiehelle en viitsinyt ruveta vastaan väittämään.Kovan casen vain tingin kaupanpäälle.

No voi voi.Nyt oon päivän sillä jamitellut ja tatsi on huonontunut.Siitä saa sellasen, ehkä vähän muovisen otteen,on kyllä oikeastaan uus skebba,joka voi tuoda siihen vähän sitä uuden karheutta.Taidanpa jättää ostamati,en tiedä vielä.

Onko muuten kaikissa tokain stratoissa,myös koreassa valmistetuissa,leppäbody?

EDIT: Kysymys lisätty
Huu haa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)