Aihe: Mikä CHORUS-pedaali?
1
timop
09.12.2002 01:36:18

Minkälaisia kokemuksia teillä on esim. BOSSin CE-5:sta tai Electro-Harmonixin Small Clonesta?

Olen kuullut että small clone olisi parempi, mutta tosta chorus ensemblestä löytyy enemmän vipuja ja se on stereo. Hintaerokin on vain 10e.
Vahvistimena toimii Peavey classic50. Kumpi on soundillisesti parempi, vai löytyykö kenties joku muu merkki/malli johon kannattaisi tutustua?
MrGuitarist
09.12.2002 08:50:37
Olen kuullut että small clone olisi parempi, mutta tosta chorus ensemblestä löytyy enemmän vipuja ja se on stereo.

Mitä vähemmän vipuja niin sen parempi IMO :)

Mulla on "2-vipuinen" Bossin CE-2 ja tykkään. Ei välttämättä hifi tai stereo, mutta soundi on parempi kun uusissa bosseissa. Mutta noista kahdesta ottaisin small clonen.
Jabe
09.12.2002 09:17:46

Minulla on tuo BOSS CE5, ja olen siihen varsin tyytyväinen. Se on stereo. Voi tietysti käyttää myös monona. Itse käytän sitä keikkasetissä straton ja Mesa-Boogie Subway -combon kanssa. Se on viimeinen efekti ennen vahvistinta.

Enpä voi kylläkään sanoa, että olisin monia chorusspeduja testaillut. BOSS on ainakin ollut luotettava, ja soundi on se mitä haenkin.
HS
09.12.2002 09:28:15
Terve

Hommasin jokin aikaa sitten tuon CE-5:n ja vallan oiva chorushan se on. Tosin puhtailla soundeilla, yllätys yllätys, paremmalta kuulostaa Zoomin (lelu:) 507 Reverb "unit". Särön kanssa Zoom ei sitten pelitä kyllä ollenkaan.
Kannattaisi ehkä testata ainakin Danelectron "Cool Cat", jota monet ovat täälläkin kehuneet.
"Well when I see a man running naked with a hardon behind a chic I don't assume he was collecting for the red cross."
Dumb
09.12.2002 13:25:49

Minkälaisia kokemuksia teillä on esim. BOSSin CE-5:sta tai Electro-Harmonixin Small Clonesta?

Small Clonesta ei ole omia kokemuksia, mutta tuollaisen BOSSin CE-5:n omistin muutama vuosi sitten enkä kyllä kauheasti tykännyt. Ehkä vika oli osittain käyttäjässäkin, mutta en vain saanut siitä sellaista haluamaani soundia.

Kumpi on soundillisesti parempi

Jos olisin valitsemassa noista kahdesta niin ottaisin Small Clonen. Vaikken olekaan sitä itse testannut niin olettaisin, että se olisi kuitenkin parempi mulle noista kahdesta. Ja onhan sitä Small Clonea kuullut noilla Nirvanan levyillä jonkin verran... 8-)

löytyykö kenties joku muu merkki/malli johon kannattaisi tutustua?

HS:nkin mainitsema Danelectro Cool Cat on erittäin hyvä. Mulla on ollu tollanen suunnilleen neljä vuotta eikä mulla ole minkäänlaista valittamista. Toimintavarmuus on ollu 100% ja soundi on hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)