Aihe: POWER TAB
1
Kitarisoija.
06.12.2002 23:25:12

Laitoin tän kysymyksen nyt tänne.
Latasin tossa eilen Power Tab Editor 1.7:n
ja ajattelin että pystyykö siihen syöttämään musiikkia CD:ltä ja sitten se tekin siitä tabit ja nuotit?

Jos pystyy niin miten?
Sehän kiihtyy ku mummo hangessa!
LaXu
06.12.2002 23:27:31
Tuommosen ohjelman kun kehität niin aika guru olet. ;)
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
Suatana
06.12.2002 23:30:36
ja ajattelin että pystyykö siihen syöttämään musiikkia CD:ltä ja sitten se tekin siitä tabit ja nuotit?

Jos pystyy niin miten?

HAHAHAAA!
Päivän paras :D.
Jimi Henri
06.12.2002 23:30:55

Jos pystyy niin miten?

Jep, niin just se tekee. Se ei pelkästään anna biisiä partituurina vaan tekee eri sovitusvaihtoehtoja. Samalla se selvittää mitä efektejä ja soittimia on käytetty. Valitset vaan EDIT -> MAKE PARTITURE FROM CD
KoRn88
06.12.2002 23:37:03 (muokattu 06.12.2002 23:37:29)

Jos pystyy niin miten?

mistä latasit sen ja kuinka iso se oli?
Stampede
Anonymous
06.12.2002 23:56:14

Jep, niin just se tekee. Se ei pelkästään anna biisiä partituurina vaan tekee eri sovitusvaihtoehtoja. Samalla se selvittää mitä efektejä ja soittimia on käytetty. Valitset vaan EDIT -> MAKE PARTITURE FROM CD

Tuo ei ole edes ohjelman paras ominaisuus, sillä Power Tab osaa myös säveltää kokonaisia biisejä! Valitset vain FILE -> COMPOSE... Sitten saat valita musatyylin ja pituuden minuutin tarkkuudella biisillesi, tai voit antaa ohjelman itse päättää biisin mitan. Voit valita myös käytettävät soittimet, tai Power Tab voi arpoa ne itse. Ohjelma hoitaa myös sanoituspuolen, voit antaa biisille nimen jonka pohjalta Power Tab sitten loihtii järkevät sanoitukset, tai voit antaa ohjelman keksiä jopa biisin nimen, jos et itse keksi. Kielen saa valita, käytettävissä on tietenkin kaikki maailman kielet ja jopa useimmat murteet. Olen muuten kuullut, että Symphony X:n äijät antavat Power Tabin säveltää suurimman osan biiseistään, joten todellisesta huippuohjelmasta on kyse.
Kitarisoija.
06.12.2002 23:59:02

Älkää nyt vittuilko, ku jostain kuulin tällasesta ohjelmasta...
mua taidettu kusettaa pahemman kerran... :P

No ei voi mitään, eiku sellasta ohjelmaa kehittelemään... :D
Sehän kiihtyy ku mummo hangessa!
Jimi Henri
07.12.2002 00:09:11

Okei, toi oli jo vähän vittuilua. En ole varma tästä kyseisestä ohjelmasta, mutta jotkut ohjelmat osaavat nuotittaa midejä. Sen ymmärtää sillä midit ovat jo tavallaaan tiedostoina "nuotteja", jossa soittimet ja nuotit ovat tietokoneen ymmärtämässä muodossa. Tätä ne sun kaverit ovat luultavasti yrittäneet kertoa. Suoraan CD:ltä nuotittaminen on sitten jo vähän monimutkaisempi juttu. Tuskin onnistuukaan ihan lähipäivinä ja olen aika varma ettei tuo power tabi pysty siihen.
KoRn88
07.12.2002 00:10:17

Tuo ei ole edes ohjelman paras ominaisuus, sillä Power Tab osaa myös säveltää kokonaisia biisejä! Valitset vain FILE -> COMPOSE... Sitten saat valita musatyylin ja pituuden minuutin tarkkuudella biisillesi, tai voit antaa ohjelman itse päättää biisin mitan. Voit valita myös käytettävät soittimet, tai Power Tab voi arpoa ne itse. Ohjelma hoitaa myös sanoituspuolen, voit antaa biisille nimen jonka pohjalta Power Tab sitten loihtii järkevät sanoitukset, tai voit antaa ohjelman keksiä jopa biisin nimen, jos et itse keksi. Kielen saa valita, käytettävissä on tietenkin kaikki maailman kielet ja jopa useimmat murteet. Olen muuten kuullut, että Symphony X:n äijät antavat Power Tabin säveltää suurimman osan biiseistään, joten todellisesta huippuohjelmasta on kyse.

hahaa
Stampede
KoRn88
07.12.2002 00:20:08
Ei mut sanokaapa mitä tolla vehkeellä OIKEESTI voi tehä?
Stampede
LaXu
07.12.2002 01:09:56
Ei mut sanokaapa mitä tolla vehkeellä OIKEESTI voi tehä?

Kirjoitella tabeja, muistelin, että myös nuotit näyttäisi? Lisäksi taisi pystyä soittamaan tabit/nuotit läpi midinä haluamassaan temmossa.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
Fortune
07.12.2002 11:32:46

Kirjoitella tabeja, muistelin, että myös nuotit näyttäisi? Lisäksi taisi pystyä soittamaan tabit/nuotit läpi midinä haluamassaan temmossa.

Ja importtaamaan waviksi, tabittamaan midi-filet jne. Sormitukset joutuu toki muokkaamaan uusiksi, mutta se on helppoa. Ja näyttää nuotit, sen vuoksi sitä voikin käyttää.

Ja on ilmainen.

http://powertab.guitarnetwork.org
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
poppamies
07.12.2002 11:32:58 (muokattu 07.12.2002 11:34:13)

No ei se mitään vaikkei Powertabilla voikkaan tehdä kaikkea tuota mistä kaverit v*****lee sulle.
On nimittäin olemassa yx ohjelma joka sentään osaa sanoa sulle täsmälleen tarkkaan mitkä äänet soi milloinkin missä tahansa kappaleessa. Pystyt vielä kaikenlisäksi hidastamaan kappaleen ilman että pitch:i muuttuu. Voit myös muuttaa pitch:iä ilman että nopeus muuttuu(erittäin kätevää kun tarvii tutkia esim. bassokuvioita). Olen itse käyttänyt tätä ohjelmaa paljon kun teen bassotabuja.
Ohjelman nimi on Transcribe!

http://www.seventhstring.demon.co.uk/
Fortune
07.12.2002 11:37:50

No ei se mitään vaikkei Powertabilla voikkaan tehdä kaikkea tuota mistä kaverit v*****lee sulle.
On nimittäin olemassa yx ohjelma joka sentään osaa sanoa sulle täsmälleen tarkkaan mitkä äänet soi milloinkin missä tahansa kappaleessa. Pystyt vielä kaikenlisäksi hidastamaan kappaleen ilman että pitch:i muuttuu. Voit myös muuttaa pitch:iä ilman että nopeus muuttuu(erittäin kätevää kun tarvii tutkia esim. bassokuvioita). Olen itse käyttänyt tätä ohjelmaa paljon kun teen bassotabuja.
Ohjelman nimi on Transcribe!

http://www.seventhstring.demon.co.uk/

Ihan varmaanhan tuo pystyy tulkitsemaan jostain 3 kitaran sovituksesta kaikki nuotit.
Dam-di-dam-di-dam.
Jimi Henri
07.12.2002 14:33:27

Ihan varmaanhan tuo pystyy tulkitsemaan jostain 3 kitaran sovituksesta kaikki nuotit.

Joo, ja soinnutkin se osaa totta kai nimetä.
poppamies
07.12.2002 17:26:52

Joo, ja soinnutkin se osaa totta kai nimetä.

No ei suoranaisesti mutta jos et tunnista ite sointua Transcribe!:in piano koskettimistolta vaikka se on siihen selvästi hahmotettu(ellet osaa soitta pianoa et todennäköisesti ymmärrä näkemisestäsi mitään), niin voipi helposti kirjoittaa Transcribe!:in äänet esim. Chord Wizard:in ja silloin se näyttä sulle kaikki kitarasoinnut missä nämä äänet esiintyy.
Fortune
07.12.2002 18:07:43

No ei suoranaisesti mutta jos et tunnista ite sointua Transcribe!:in piano koskettimistolta vaikka se on siihen selvästi hahmotettu(ellet osaa soitta pianoa et todennäköisesti ymmärrä näkemisestäsi mitään), niin voipi helposti kirjoittaa Transcribe!:in äänet esim. Chord Wizard:in ja silloin se näyttä sulle kaikki kitarasoinnut missä nämä äänet esiintyy.

Kuinkas oikein tuo nyt sitten toimii? Että jos on kolme särökitaraa, torvisektio ja basso, niin pystyykö ohjelma plokkaamaan sieltä kaikki edes tyydyttävästi?

Kyllähän semmoisen "kompromissitaajuuden" voi poimia ihan kokonaisstereokuvasta, mutta jotenkin epäilyttää tuon toimivuus (kunnolla) yksittäisten soitinten sävelkulkujen selvittämiseen. Bassokulut vielä uskon, kun ne seikkailevat ihan omilla taajuuksillaan, mutta kitaraa en jaksa uskoa.
Dam-di-dam-di-dam.
Jimi Henri
07.12.2002 18:50:47

Mä en oikein helposti usko tota. Kokeile pistää selvittämään Radioheadin soinnutuksia :) Mutta jos tuo ohjelma oikeasti toimii, niin pakkohan sitä on koeajaa.
poppamies
07.12.2002 23:25:35 (muokattu 07.12.2002 23:42:16)

Kuinkas oikein tuo nyt sitten toimii? Että jos on kolme särökitaraa, torvisektio ja basso, niin pystyykö ohjelma plokkaamaan sieltä kaikki edes tyydyttävästi.

No eihän se Transcribe! järjestele stemmoja kolmelle eikä edes kahdelle kitaralle, mutta jos siellä kolme sähkistä,basso ja vaikka torvisektio soittaa parhaillaan vaikkapa Cm9(maj7) soinnun pohjalta jotain juttua esim. yhden tahdin verran, niin eihän siellä voi soida yhtäaikaa parhaimmiillaankan kun C, Eb, B, D ja G !
Ohjelma siis "kuulee" kaikki äänet mitkä soi sinun itse määrittelemällä kohdassa musiikkia. Ja kun tähän vielä lisätään sellainen hienous että pystyt naputtamaan kappaleeseen numeroidut tahdit ja tahteihin niin paljon iskuja kun lystäät niin transkriptio on aika pitkälle valmis. Esim. jonkun tilulilu soolon transkriptoini on "piece of cake".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)