Aihe: Coolcatin virtalähde 1 | |
---|---|
![]() 04.12.2002 10:30:40 | |
Kertokaapas viisaammat millainen muuntaja ( joka ei oo siis Danon oma ja kallis..) sopii Danon Coolcat-chorukselle? Paketin mukaan kelpais 9V-300mA - maksimissaan, eli esim. perus Bossin 9V-500mA olis liikaa. Mitähän sille mahtaa tapahtua, jos tökkää tollasen 500-sen kylkeen ja plugin seinään? Tavoitteena olisi tietty löytää sähkötarvikeliikkeestaä halpa muuntaja, jonka vois laittaa lautaan kiinni ja jakaa se Coolcatin lisäks esim. Cry Babylle. | |
![]() 04.12.2002 10:37:03 | |
Hei, ainakin meikäläisen Cool Cat toimii 18 V-jännitteellä eli joko 2 x 9 V-paristo tai oma 18 V-muuntaja (jollaista mulla ei ole). Kamalistani ei mahdu tähän. | |
![]() 04.12.2002 10:53:28 | |
No tää on 9V versio! Ostin sen just ja tavote olisi rakennella se lautaan ja jakaa sen virtalähde väh. yhdelle toiselle efektille. Pimahtaakohan se, jos sinne syöttää esim. 500mA virtasta?? | |
![]() 04.12.2002 10:54:59 | |
Hei, ainakin meikäläisen Cool Cat toimii 18 V-jännitteellä eli joko 2 x 9 V-paristo tai oma 18 V-muuntaja (jollaista mulla ei ole). Jep, mutta uudemmat versiot pelaakin yhdeksällä voltilla. Kehitystä, kato :-) 1 viesti saapunut | |
![]() 04.12.2002 11:00:50 | |
No tää on 9V versio! Ostin sen just ja tavote olisi rakennella se lautaan ja jakaa sen virtalähde väh. yhdelle toiselle efektille. Pimahtaakohan se, jos sinne syöttää esim. 500mA virtasta?? Tätä juuri ounastelinkin. Ei pimahda. Lasket vaan efektien virrantarpeen yhteen, niin toteat moneenko virtalähde riittää. On se hyvä, että kehitys kehittyy! Kamalistani ei mahdu tähän. | |
![]() 04.12.2002 11:21:46 | |
No tää on 9V versio! Ostin sen just ja tavote olisi rakennella se lautaan ja jakaa sen virtalähde väh. yhdelle toiselle efektille. Pimahtaakohan se, jos sinne syöttää esim. 500mA virtasta?? Ei pimahda. Itselläni on Mascotin 1200 mA virtalähde, jolla ruokin CoolCatia ja läjää muita pedaaleja. Jos joku pimahtaa, niin virtalähde silloin kun siinä ei ole tarpeeksi ampeereja pedaalien tarpeeseen. Eli knnattaa hankkia tarpeeksi iso virtalähde. Mainitsemasi 500 mA riittää varmastikin kahdelle pedaalille hyvin. | |
![]() 04.12.2002 11:26:02 | |
okei, no eihän tässä sitten oo mitään ongelmaa! Jalkion edellinen omistaja sanoi, että tää ei kuulemma oikein tykkää kaikista muuntajista, vaan että toimisi jollain spesiaalihässäkällä. No, ei muuta kuin kokeillen. Millasessas setissä Kapteeni Farrell on tätä käyttänyt? Mulla on tällähetkellä Mesa .22-Cry Baby-Boss SD-1- Coolcat, eli delaytä ehkä ja volumepedaalia huutaa vielä.. | |
![]() 05.12.2002 06:59:10 | |
okei, no eihän tässä sitten oo mitään ongelmaa! Jalkion edellinen omistaja sanoi, että tää ei kuulemma oikein tykkää kaikista muuntajista, vaan että toimisi jollain spesiaalihässäkällä. No, ei muuta kuin kokeillen. Millasessas setissä Kapteeni Farrell on tätä käyttänyt? Mulla on tällähetkellä Mesa .22-Cry Baby-Boss SD-1- Coolcat, eli delaytä ehkä ja volumepedaalia huutaa vielä.. Vahvistin on Marshall JCM2000 TSL100. Pedaaleita löytyy Ibanez TS9, Marshall Bluesbreaker II, Bossin TR2 tremolo ja TU2 viritysmittari sekä Danelectron CoolCat, DanEcho ja SurfTurf minikompura. Näistä tremolo, chorus ja delay vahvistimen efektiloopissa. Kaikki pedaalit saa siis virtansa Mascotin 1200 mA virtalähteestä. Ihan mitä tahansa halpaa rautakauppa/biltema -virtalähdettä ei kannata mennä ostamaan. Surinat ovat joskus melkoiset. Itselläni tuo Mascotin virtalähde ainakin toimii hyvin. Ei tule ylimääräisiä ääniä. Jos hyvää delayta olet ostamassa, niin suosittelen lämpimästi tota Danelectron DanEchoa. Monipuolinen ja hyväsoundinen laite. Sillä pääsee aika lähelle oikeita nauhakaikusoundeja. Itse ostin sen noin vuosi sitten ja maksoi silloin 113 erkkaa. | |
![]() 05.12.2002 08:29:08 | |
Ei pimahda. Lasket vaan efektien virrantarpeen yhteen, niin toteat moneenko virtalähde riittää. Miksiköhän noissa Danelectroissa on annettu yläraja milliamppeereille? | |
![]() 05.12.2002 09:34:54 | |
No onhan Danoilla ainakin mulle aika "puolalainen" imago. Tai ehkä se on vaan siitä soundimaailmasta johtuva pikainen yleistys, en tiedä. Mä olin ajatellu Delayksi jotain enemmän "solidia" ratkasua kuten Bossin DE:tä ta DD:tä. Kato vähän enemmän tommosta viiksihevimeininkiä! Pitänee käydä tyyppäämässä Danon viivettä, sehän voi olla hyväkin.. | |
![]() 05.12.2002 12:29:18 | |
Miksiköhän noissa Danelectroissa on annettu yläraja milliamppeereille? Siis jos sen pedaalin virrantarve on 300 mA ja virtalähde on 500 mA, niin ei se sieltä yhtään enempää virtaa ota kuin sen 300 mA. Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla. | |
![]() 05.12.2002 12:44:01 | |
Siis jos sen pedaalin virrantarve on 300 mA ja virtalähde on 500 mA, niin ei se sieltä yhtään enempää virtaa ota kuin sen 300 mA. Niinpä. Miksi siis Danelectro sanoo, ettei virtalähde saa olla enempää kuin 300 mA. | |
![]() 05.12.2002 14:35:23 | |
Tätä mäkin ihmettelin. Pitänee tsekata vielä paketti uudestaan, mutta näin se sanoo.. | |
![]() 05.12.2002 17:40:26 | |
Hei, ainakin meikäläisen Cool Cat toimii 18 V-jännitteellä eli joko 2 x 9 V-paristo tai oma 18 V-muuntaja (jollaista mulla ei ole). Mun Cool Cat toimii myös 18V:lla. Oma muuntajakin löytyy, mutta Mascotissa tuo on yleensä ollut kiinni. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)