SURf 03.12.2002 13:58:34 | |
---|
Olen ajatellut kokoelman kasvattamista tuolla ko. kitaralla. Kysymys kuuluukin, mitä todellista etua saavutetaan kolmella mikillä verrattuna kahteen? Jos ei käytännön hyötyjä ole niin ei kai tätä sitten kantsi ostaakaan, vaan vaikka joku studio tai standardi LP. Vai olisko joku muu pidemmän päälle parempi ku epi? Tuntuu vaan sopivan rukkaseen kivasti toi BB... Luulivat saavansa minut puhumaan, mutta ei, en puhu, hymyilen tyhmästi. |
Juzzu 03.12.2002 15:00:48 | |
---|
Itse voisin kuvitella, että tuo keskimmäinen mikki on aika tehokkaasti plekun tiellä, ellei mikkiä viritä matalemmalle, kuin muita. Jos viritytyttää, niin push-pull -potikoilla tms. vermeillä voinee viritellä kolmella mikillä paljon enemmän eri virityksä, kuin vain kahdella. Jos puusilmäni eivät nähneet väärin, on Kentin uudella 'vinternoll2' -viideolla muuten kummallakin kitaristilla tuollaiset Epiluurin Mustat Kaunottaret. |
SURf 04.12.2002 09:45:51 | |
---|
Jos puusilmäni eivät nähneet väärin, on Kentin uudella 'vinternoll2' -viideolla muuten kummallakin kitaristilla tuollaiset Epiluurin Mustat Kaunottaret. Härre gud, niinpä näytti olevan. Onks kellään ihan käytännön kokemuksia pläk pjuutista vai pitääkö kysellä Kentin poijjiilta?
Luulivat saavansa minut puhumaan, mutta ei, en puhu, hymyilen tyhmästi. |
Phyros 04.12.2002 13:39:47 | |
---|
sehän on epin parhaita kitaroita, siis minun mielestäni...mahtava kaula, hyvät mikit ja soittotatsi ihan toista kuin yleensä Epiluureissa. osta osta osta |
Juzzu 04.12.2002 14:09:57 | |
---|
sehän on epin parhaita kitaroita, siis minun mielestäni...mahtava kaula, hyvät mikit ja soittotatsi ihan toista kuin yleensä Epiluureissa. osta osta osta Ai? Tarkoitatko että Epi tekisi Mustikseen eri profiilin kauloja ja erilaisia mikkejä, kuin muihin customeihin tai Pauleihin yleensäkin? Vai mistä tuo soittotatsisi muodostuu? Eri otelaudan säde? Kaulan leveys? erilaiset nauhat? Epäilen kyllä suuresti, että noissa eroja olisi tavalliseen mustaan customiin muuta kuin ylimääräinen mikki... Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
SURf 04.12.2002 14:21:16 | |
---|
Epäilen kyllä suuresti, että noissa eroja olisi tavalliseen mustaan customiin muuta kuin ylimääräinen mikki... Löytyskö tähän nyt mitään vastausta eli mitä se kolmas mikki aiheuttaa/aikaan saa? Miten se vaikuttaa soundiin? Luulivat saavansa minut puhumaan, mutta ei, en puhu, hymyilen tyhmästi. |
Damned 04.12.2002 14:44:59 | |
---|
Niin tiedä sitten siitä saundista? Aikonaanhan Gibson Les Paul Customissahan oli juuri nuo kolme mikkiä, mutta siitä keskimmäisestä luovuttiin suht nopeasti.Olisiko lie ollut loppujen lopuksi täysin tarpeeton? |
Juzzu 04.12.2002 14:55:01 | |
---|
Niin tiedä sitten siitä saundista? Aikonaanhan Gibson Les Paul Customissahan oli juuri nuo kolme mikkiä, mutta siitä keskimmäisestä luovuttiin suht nopeasti.Olisiko lie ollut loppujen lopuksi täysin tarpeeton? Ehkä ne keksivät, että ne kaksi mikkiä voi kytkeä rinnan, jolloin saadaan tämä nykyinen LP:n "väliasento". Eihän se ihan sama asia ole, mutta melekein varmaankin. Tallamikki rokkaa, kaulamikki antaa sen woman-tonen, joten ei kai sitä kolmatta enää tarvitse. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
JLM 05.12.2002 12:16:38 | |
---|
Eiköhän sillä keskimikilläkin saa lisää vaihtelua soundeihin. Jos se olisi aivan turha niin tuskin kolmemikkisiä enää valmistettaisiin. Käsittääkseni tapana on että noissa kitaroissa on kolme volumea ja yksi tone (siis potikoita). Mulla ainakin tulisi olemaan tuollaiset kytkennät jos saisin jostain huokean black beautyn tai G-400 Customin käsiini. Kolmemikkinen firebird vois olla kanssa aika "jees". |