Aihe: tallamikin kanssa propleema...
1
Peki
22.12.2002 21:53:26
niin, telessäni on tallamikkinä duncan little '59 ja se on mykistynyt. katoin kaikki piuhat, ettei oo mikään irti/poikki, eikä näyttäny olevan. potikassa vika ei ole, koska se säätää kyllä tuota kaulamikkiä kun switchi on keskiasennossa. epäilen että vika on switchissä. miten sen voisi selvittää että onko se switchi särki?
Jaa minä apea? http://napakettu.cjb.net
fox
22.12.2002 23:55:51

epäilen että vika on switchissä. miten sen voisi selvittää että onko se switchi särki?

Voipa siellä olla joku johdin takamikiltä kuitenkin irti tai huonosti juotettu, volapotikka on johdotuksessa switchin jälkeen niin näyttäis switchi ainakin puoliksi pelaavan. Yleismittari käteen ja mittailemaan....
vjvesa
23.12.2002 00:08:31
samaa ongelmaa on mulla samassa kitarassa. välillä tallamikki on ihan pimeenä ja joskus taas toimii switchin asentoa vaihdettaessa. uus vaan tilalle.
Kamalista profiilista.
Ossi
23.12.2002 00:44:11

niin, telessäni on tallamikkinä duncan little '59 ja se on mykistynyt. katoin kaikki piuhat, ettei oo mikään irti/poikki, eikä näyttäny olevan. potikassa vika ei ole, koska se säätää kyllä tuota kaulamikkiä kun switchi on keskiasennossa. epäilen että vika on switchissä. miten sen voisi selvittää että onko se switchi särki?

Apinasapluuna voisi toimia, jos kolvi pysyy kädessä. Tai ehkä ilman jouttamistakin. Telessähän on säätimet asennettu siihen erilliseen metallilätkään, jonka voi ruuvata irti ja kitara on edelleen soitettavissa.

Ruuvaat volumet ja tonet täböille sekä mikkivalitsimen talla-asentoon (nämä kaikki varmuuden vuoksi). Paikallista tallamikin suunnasta mikkiswitchille tuleva piuha (mikin "kuuma" johto) , ehkä valkoinen, ja vetäise siitä johto suoraan kitaran uloslähtöjackin jousennäkoiselle kontaktille.

Jos ääntä ilmenee, on vika todennäköisesti tosiaankin mikkivalitsimessa. Jos sen sijaan ei kuulu mitään, on mikin käämissä jossain kohtaa "tolpanväli" lankaa poikki.

Veikkaisin että vika on jossain muualla kuin itse mikissä. Kitaramikfoni ei kovin helposti kyrvähdä, ainakaan soittamalla.
Baila Mi Hermana
Grimmu
23.12.2002 10:08:42

Mulla oli kerran switchin kanssa samanlainen ongelma. Rislakin Juha sitten tunki siihen jotain CRC:tä ja sen jälkeen on toiminut.
"Peace means reloading your guns."
Peki
23.12.2002 21:35:46

Apinasapluuna voisi toimia, jos kolvi pysyy kädessä. Tai ehkä ilman jouttamistakin. Telessähän on säätimet asennettu siihen erilliseen metallilätkään, jonka voi ruuvata irti ja kitara on edelleen soitettavissa.

Ruuvaat volumet ja tonet täböille sekä mikkivalitsimen talla-asentoon (nämä kaikki varmuuden vuoksi). Paikallista tallamikin suunnasta mikkiswitchille tuleva piuha (mikin "kuuma" johto) , ehkä valkoinen, ja vetäise siitä johto suoraan kitaran uloslähtöjackin jousennäkoiselle kontaktille.

Jos ääntä ilmenee, on vika todennäköisesti tosiaankin mikkivalitsimessa. Jos sen sijaan ei kuulu mitään, on mikin käämissä jossain kohtaa "tolpanväli" lankaa poikki.

Veikkaisin että vika on jossain muualla kuin itse mikissä. Kitaramikfoni ei kovin helposti kyrvähdä, ainakaan soittamalla.

se on muuten tele custom '72, niin siinä ei ole semmosta "tavallista" swhitchiä.. semmonen lespatyylinen enemmänki..
Jaa minä apea? http://napakettu.cjb.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)