Hannu H. 04.01.2003 20:39:29 | |
---|
Eli jos ostaisi metritavarana pitkä pätkän johtoa ja liittimiä, ja kolvaisi ne itse, niin tulisikohan se halvemmaksi kuin valmiit johdot? |
Marzi 04.01.2003 20:50:07 | |
---|
Eli jos ostaisi metritavarana pitkä pätkän johtoa ja liittimiä, ja kolvaisi ne itse, niin tulisikohan se halvemmaksi kuin valmiit johdot? Tulee vähän, mutta ei mainittavasti jos teet niitä vaan muutaman. Ja riippuen materiaalista, ei välttämättä paljoa sen halvemmaksi kuin tehtaan tekemä. Kyllä se tosin tossa kaavailemassasi isossa(?) erässä alkaa jo näkyä säästönä. Ainakin tutut ääniheebot kolvaa mikki-ym. piuhansa itse, eli kai nuo bisnesukot sitten jotain tietää. Mä teen itse omat piuhani, koska on mukava tietää, että niissä on enemmän kuin kaksi säiettä tinattu. (Toisin kuin thomann-mikkipiuhassa...) Raha ei noissa paina, ero on kumminkin aika pieni. Tehdaspiuhat ei vaan mulla oo osoittautunut niin luotettaviksi kuin itse tehdyt. Umpeen valettu piuha on ihan kirosana muutenkin. Jos pätkii, niin minkäs teet. Ei paljon avata ja korjata. |
poppamies 04.01.2003 23:20:37 | |
---|
Umpeen valettu piuha on ihan kirosana muutenkin. Jos pätkii, niin minkäs teet. Ei paljon avata ja korjata. No ei sen umpeen valetun piuhan takia kannata ruveta kiroilemaan. Voipi olla ihan kannattavakin ostos(jos edullisesti saa), käytät sitä niin kauan kun liitokset kestää. Kun päät alkaa pätkimään niin leikkaa pää irti ja nakkaa menemään ja tinaa tilalle Neutrik'in kunnon plugi(niissähän ei tätä nykyään ole kuin yksi juotettava johdin), ja ajan päästä vaidda toinenkin.
|
Marzi 05.01.2003 10:29:36 | |
---|
No ei sen umpeen valetun piuhan takia kannata ruveta kiroilemaan. Voipi olla ihan kannattavakin ostos(jos edullisesti saa), käytät sitä niin kauan kun liitokset kestää. Kun päät alkaa pätkimään niin leikkaa pää irti ja nakkaa menemään ja tinaa tilalle Neutrik'in kunnon plugi(niissähän ei tätä nykyään ole kuin yksi juotettava johdin), ja ajan päästä vaidda toinenkin. Toki toki, mutta sillä hetkellä kun se pettää on aina nuo uudet päät kotona. Eikä kolvin kuumentaminen auta kun sillä ei pääse käsiksi mihinkään.
|
tumppi 05.01.2003 10:41:54 | |
---|
En halpuudesta tiedä, mutta en ole vuosiin ostanut piuhoja valmiina. Ostan hyvää metritavaraa ja sitten vain ja ainoastaan Neutrikin plugeja. Ne kun tekee kunnolla, ei ole kertaakaan tarvinnut epäillä toimivuutta saati sitten korjata. Luottokamaa. |
Marzi 05.01.2003 10:46:46 | |
---|
En halpuudesta tiedä, mutta en ole vuosiin ostanut piuhoja valmiina. Ostan hyvää metritavaraa ja sitten vain ja ainoastaan Neutrikin plugeja. Ne kun tekee kunnolla, ei ole kertaakaan tarvinnut epäillä toimivuutta saati sitten korjata. Luottokamaa. Totta ja tutulta kuulostaa. Mä tosin en oo ostanu itselleni läjää, vaan haen paikallisesta ja kolvailen itse. Tietää mitä saa ja mitä piuha sisältää kun tekee itse. Käyttääkö joku muka muita kuin Neutrikkeja nykyään? :) |
Roberto 05.01.2003 10:49:22 | |
---|
Käyttääkö joku muka muita kuin Neutrikkeja nykyään? :) Ameriikassa on Switchcraft vielä huudossa. Johtuu varmaankin Chicagolaisuudesta ja aktiivisesta Neutrik-myrkytyksestä. |
Zheikki 05.01.2003 11:33:13 | |
---|
Käyttääkö joku muka muita kuin Neutrikkeja nykyään? :) Jep, käyttääpä hyvinkin, George-L ruuvikiinnikkeiset plugit ovat erinomaisia, helppoja tehdä itse sopivanmittaisia johtoja eri tarkoituksiin (ei edes kolvia..), ja erittäin kovassa käytössä ei yksikään piuha (efektiväli- tai kitarapiuha) ole alkanut rätisemään, eikä ole signaalin häviämis- tai hurinaongelmia. Hintaa en muista. Kallein piuhahan on se, joka ei kestä vuosikymmeniä kovassa käytössä....niihin mulla ei ole varaa |
Marzi 06.01.2003 18:38:57 | |
---|
Jep, käyttääpä hyvinkin... Tuo nyt oli ihan huuli, mutta siltä se tuntuu kun kaikki höpisee Neukkareista niin innoissaan. On ne toki jees, en mä sitä kiellä. |
fridgebuzz 07.01.2003 09:58:53 | |
---|
George-L ruuvikiinnikkeiset plugit.. Kuule, saako noita jostain täältäkin Suomen maalta, ja mitähän mahtaa suunnilleen olla hinta? Digitech Whammy II > Danelectro Tuna Melt > EHX Small Stone > Rat 2 > Korg Dynamic Echo > Ibanez DE-7 > Digitech Echo Plus 8 Second Delay/Sampler |
JPL 07.01.2003 10:09:09 | |
---|
Kuule, saako noita jostain täältäkin Suomen maalta, ja mitähän mahtaa suunnilleen olla hinta? Joo, Kitarapajaltahan noita. Metri piuhaa tais olla 3,5e ja kulmaplugit 7e kappale. Suorat tais saada euron halvemmalla.
|