Onko kellään kokemuksia Cortin Hiram Bullock -mallista? Olen itse joskus ottanut siitä pikaiset tyypit, ja pidin kaulasta ja tatsista. Ja noin konseptina se vaikuttaisi erinomaiselta all-round-kitaralta: HSH -mikit, Wilkinson tremolo jne. Menen varmaan vuodenvaihteen jälkeen katsomaan onko Hellas-Pianossa Helsingissä yhtään kappaletta myymälässä. Mutta lukisin mieluusti myös muiden m.nettiläisten mielipiteitä. Onko joku nähnyt näitä käytettynä liikenteessä? Mihin hintaan? (Nythän tilanne on kylläkin se, että minulla on kitaroita jo ihan tarpeeksi (tyttöystävä sanoi niin, ja hän on oikeassa!). Mutta jos tuo HBS osoittatuu hyväksi, niin sitten lähtee toinen Ibanez RG550 kiertoon ...) |
Olen muutamalla soittanut ja täytyy sanoa että ei ne missään nimessä huonoja ole. Joitain juttuja, jotka jäi kaivamaan tosin oli se talla ja satula. Se on Wilkinsoni, mutta jotenkin se vaikuttaa enemmän "karvalakilta" kun omien kitaroideni VS-100 Wilkinsonit. Corteissa se lienee hieman vaatimattomampi malli. Rullasatula ei myöskään oikein vakuuttanut, vire heitteli jopa enemmän kun omissa kitaroissani, joissa on aivan tavallinen satula ja lukkovirittimet. Virittimet cortissa oli ihan ok. Mikit kokeilemissani oli Duncan Designed, eli ihan perushyvää. Veikkaisin kuitenkin että tuon tallan saa toimimaan hyvin ja vireessä jo pelkästään vaihtamalla paksummat kielet. Testikitaroissa oli "kuminauhakielet", ikivanhat myöskin. |
Rullasatula ei myöskään oikein vakuuttanut, vire heitteli jopa enemmän kun omissa kitaroissani, joissa on aivan tavallinen satula ja lukkovirittimet. Hmm .. vähän huolestuttavaa. Ajattelin juuri, että se rullasatula voisi olla hyvä. Mutta ehkä kyse oli tosiaan vanhoista kielistä. Menen testailemaan, jahka arki alkaa. |