Aihe: Gibson (& Epiphone) Explorer 1 | |
---|---|
![]() 07.01.2003 11:05:20 (muokattu 07.01.2003 11:09:12) | |
Olen katsellut vähän sillä silmällä jotain kiinteätallaista skebaa kahdella humpparilla. Jostain syystä (erilainen nuori?) haluaisin kuitenkin jotain muuta kuin Les Paulin, ja Explorer olisi kiinnostava ja erittäin kool kitara. Olen jo tehnyt perustutkimusta netissä, mutta lukisin mieluusti m.nettiläisten käyttäjäkokemuksia Explorereista. Erityisesti: onko jollain tuo Epiphonen Korina-body Explorer? Onko se uutena 500 euron väärti? Ja millaista puuta on korina? (Edit: viimeisin kysymys.) | |
![]() 07.01.2003 11:17:41 (muokattu 07.01.2003 11:18:09) | |
Ja millaista puuta on korina? Olen antanut itseni ymmärtää, että Korina antaisi vähän vähemmän "chunkkia", kuin mahonki. Eli pikkaisen "nopeampi" puu. Tosin Warmothin mukaan erittäin lähellä mahonkia. Villi arvaus on, notta Warmothin poijjaat saattaa tietää paremmin kuin minä, heh... http://www.warmoth.com/common/goodwood.htm Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! | |
![]() 07.01.2003 11:21:54 | |
Hyvä linkki. Tänks. | |
![]() 07.01.2003 11:45:53 | |
Jabe hakee Exploreria ja Metal Zonea! Mikähän hevi-invaasio on tulossa? =D Larin paraskeella on tuo Epiphonen peli, paas kysellen. Hevirumpalia kaivataan. | |
![]() 07.01.2003 12:25:22 | |
Jabe hakee Exploreria ja Metal Zonea! Mikähän hevi-invaasio on tulossa? =D No, ehkä paremminkin rockinvaasio. :-) Joka tapauksessa soundiskaalan laajentaminen on nyt ajankohtaista. Ja nyt kun on hyvä rockstyrkkari, niin on kiva kokeilla erilaisia kitaroita ja erilaisia säröspeduja. Rakkauteni stratoa ja RG Ibanezia kohtaan ei ole hiipunut tippakaan, mutta mä olen sopinut niiden kanssa, että voin soittaa muitakin kitaroita, ja se on ihan ok ... :-) Larin paraskeella on tuo Epiphonen peli, paas kysellen. Jaha, ok. | |
![]() 07.01.2003 13:13:57 | |
Ja millaista puuta on korina? Avriikkalaista kovapuuta nimeltä Limba.. kauppanimeltään "korina" | |
![]() 07.01.2003 14:02:04 | |
Erityisesti: onko jollain tuo Epiphonen Korina-body Explorer? Onko se uutena 500 euron väärti? Ja millaista puuta on korina? Riffissä 2/99 oli testi Epin Explorerista ja Flying V:eestä, kovasti kehuivat molempia. Hinnaksi kerrottiin 2850 mk ilman laukkua. Mulla on kanssa hakusessa joko Explorer, Flying V tai SG tai muu rokkaava tupla-humppari kitara, esim. Hamerin joku malli kiinnostaisi. | |
![]() 07.01.2003 15:06:45 | |
Larin paraskeella on tuo Epiphonen peli, paas kysellen. -Vastailen kysymättä :). Mulla on tosiaan tuollanen Epifööni, mikit laitoin vaihtoon samantien, otin tilalle kaulaan SD:n 59:n ja tallaan SD:n Jeff Beckin. Mikkivalintoihin oon ollut ihan tyytyväinen, etenkin 59:iin. Puu on kuulemma mahongin oloista, mutta en oikeen osaa olla samaa mieltä. Vaikuttaa tosiaan nopeammalta puulta, eikä soi mun mielestäni läheskään yhtä nätisti kuin mahonki. Josta syystä saattaisinkin olla luopumassa tuosta (vihj), mutta sen verta nätti se on, etten kauhean halvalla. Aika lailla peilineduskitaraksi se tuli ostettua, myönnetään, vaikka on se keikoillakin käynyt, oli ykköskitaranakin välillä, ennenkuin löytyi nykyinen Iba. | |
![]() 07.01.2003 20:39:37 | |
Joka kattoi viimevuoden viimeisen JHS:än, siinä se kitaristi (Hendrix :) soitti epiluurin Explorerilla. | |
![]() 07.01.2003 21:00:45 | |
Mikähän siinä on, kun itseäkin on alkanut Explorer viehättämään suuresti. Haluttaisi muutenkin päästä nostamaan jalkaa monitorin päälle ja tuo kitara olisi siihen omiaan :) Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp. | |
![]() 08.01.2003 00:20:31 | |
onko jollain tuo Epiphonen Korina-body Explorer? Onko se uutena 500 euron väärti? Mulla on Gibsonin '76 reissue ja mitä nyt olen pikaisesti epin vastaavia kaupassa syynännyt niin aika hyviä ovat. Ainakin huomattavasti parempia kuin jotkut vastaan tulleet Gibsonin 80's hevi-explot. Joku vuosi takaperin DLX:ssä testaamani epi (musta/kulta-HW mikä maksoi n.4500mk) ja korina explo olivat ainakin helvetin hyviä imitaatioita. Äkkituntumalta esikuvaan nähden identtinen lapa, kaulaprofiili ja body toisin kuin esim SG:issä missä ollaan vain vähän sinneppäin. Sähköjen kanssa en joutanut testailemaan mutta akustinen sointi oli samalla tavalla voimakas kuten Gibsonissakin. Sävyeroja en nyt sen tarkemmin ala kuvailemaan (kun en osaa), mutta epit soivat ehkä aavistuksen kirkkaammin kuin G.(Kokomahonkiexplon sointihan on enemmän sellainen "honotus" samaan tapaan kuin SG:ssä ja V:ssä). Ainoa mikä varsinaisesti pisti silmään oli eri paikkaan sijoitettu hihnatappi ja jämä jakkilevy. Nämä siis lähinnä tuosta "kallismalli" ja Korina epistä. Gothic-malli onkin sitten jotain aivan muuta sarjaa (snadisti kapeampi, ohuempi, kevyempi..) mutta ei sekään mikään aivan tökerö esitys, ei vain ollut enää sama peli. Itse en myöskään pidä tuota klassista exploreria minään hevikitarana vaan enemmänkin southern rock/blues kitarana, jolla voi tarvittaessa heittää myös metallikat sun muut Machine Headit ilman pelkoa heviyleisön reaktioista ;) Ja onhan se kait U2 Edgenkin ykköskitara(?) eli taittuu moneen jos vain soittaja sen sallii. Explo on samalla myös helvetin hyvä tilukitara kun ylärekisteri on niin helposti käsillä ja kaula valmiiksi jöppönä ylöspäin. Pyöreähkö kaulaprofiili voi tosin karkoittaa fanaattisimmat Ibanezmiehet mutta kannattaa kuitenkin testata, tatsi on hyvinkin erilainen kuin esim. vastaavaprofiilisessa LP:ssä!? (Hyvänä explorer-tiluttajaesimerkkinä voisi olla vaikkapa Al Pitrelli Megadethin live DVD:llä) Omat fiilikset: -tasapainoinen ja helppo kitara soittaa -'76 mallissa hyvät särömikit rockvääntöön (496R ja 500T). -armoton sustain -palaa aina ykköskitaraksi vaikka välillä vähän soundillisesti kaipaileekin strato-sfäärejä. Mutta mikkeihin vain puolitukset niin ultimate blueskeppi on taas käsillä! Miinuksiin voisi laittaa painon, järjettömän kokoisen laukun(!) ja molemmille mikeille yhteisen tonenamiskan. Alkuperäisistä mikeistä puuttuu myös puolitusmahdollisuus (ainakin omastani) ja ovat humpparina marsun puhtailla soundeilla hieman nihkeät. Kannattanee ehkä kaupassa tsekata innehålleriin jos vaikka jossain yksilöissä olisi mikit valmiiksi nelijohtimisina. Itseäni tuo puute ainakin vitutti isosti. Noi nyt tuli ensin mieleen, kysy jos kaipaat jotain tarkempaa infoa. | |
![]() 08.01.2003 11:13:48 | |
Mikähän siinä on, kun itseäkin on alkanut Explorer viehättämään suuresti. Haluttaisi muutenkin päästä nostamaan jalkaa monitorin päälle ja tuo kitara olisi siihen omiaan :) Nonnih, alkaahan täällä muillakin pikkuhiljaa olemaan oikeanlainen suuntaus. Hoho. | |
![]() 08.01.2003 13:05:46 | |
Jeah, kiitos kaikille tähän astisista kommenteista, sekä tarjouksista ja vinkeistä, joita olen saanut sähköpostitse ja puhelimitse. Palailen asiaan, kunhan kerkiän kunnon kauppakierrokselle ja saan tuntumaa eri malleihin. | |
![]() 08.01.2003 16:26:58 | |
Noi nyt tuli ensin mieleen, kysy jos kaipaat jotain tarkempaa infoa. Itse asiassa mulla ois Kalm sinulta kysyttävää liittyen siihen PowerBrakeen, jonka ilmeisesti hait DLX'stä (mä ostin sen valkoisen, sulla lienee se musta, josta puuttui yksi kuminappula pohjasta :-)) Mutta kun en löytänyt sun e-mail-osoitetta. Pistätkö postia mulle, tänks. | |
![]() 08.01.2003 17:51:18 | |
Itse asiassa mulla ois Kalm sinulta kysyttävää liittyen siihen PowerBrakeen, jonka ilmeisesti hait DLX'stä (mä ostin sen valkoisen, sulla lienee se musta, josta puuttui yksi kuminappula pohjasta :-)) Mutta kun en löytänyt sun e-mail-osoitetta. Pistätkö postia mulle, tänks. Jees. Ostin juuri sen samaisen "jalkapuolen". Lähettelen kohtapuoliin mailia. (nyt pitäisi näkyä eemeli os. myös tuolla yläkulmassa.) | |
![]() 08.01.2003 18:26:14 | |
musapörssissä ol tommonen. Sähkökitara Gibson Explorer Cream+Stripes U.S.A Custom -84 +Kot.Käyt 1200E Kääk! | |
![]() 10.01.2003 09:50:39 | |
musapörssissä ol tommonen. Sähkökitara Gibson Explorer Cream+Stripes U.S.A Custom -84 +Kot.Käyt 1200E Kääk! Jees, tuohan on sitä "J.Hetfield" mallia varhaiselta metukka-ajalta. Ei ehkä kuitenkaan se aivan kauhein explorer. Tuosta löytyy vielä juniorikokoisella bodyllä oleva miltei samannäköinen floidilla/kahlerilla varustettu"lastenmalli" ,joka ei mielestäni oikein tee oikeutta tuolle klassikon nimelle. (muuten soittimena voi olla ihan jees jos pienempää explomallista kaipaa) Itse pidän tuosta originaali-ilmeestä enemmän, siinä kun on enemmän sellaista suistoalueen karvanaamakitaristi-henkeä ja transparentti väri lisää fiilistä oikeasta instrumentistä. (Noista umpeen kuorrutetuista kun ei aina tiedä mitä vaneria niissä on sisällä) esim: http://www.williesguitars.com/Pages/79explorer.html http://www.1guitarsource.com/explorer.htm http://www.loncohen.com/pix/76gibsonexplorer.html | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)