Hannu H. 04.01.2003 14:01:18 | |
---|
niin tarvitseeko jotain muutoksia tehdä esim tallan paikkaan? Kun minulla tällainen sekasikiö tele 22 nauhainen 2 humpparilla (mahdollisilla puolituksilla) olisi tulossa :-D |
Dumb 04.01.2003 14:05:07 | |
---|
Talla pitäisi varmaan laittaa aavistuksen taaemmas kuin normaalisti. Ihan vaan veikkauksena. Eiköhän asiasta oikeasti tietävät kohta kerro asian oikein laidan. 8-) |
PIM 04.01.2003 14:42:08 | |
---|
Minä siirtäisin kyllä eteenpäin koska tuskin se ylimääräinen nauha skaalan pituutta lisää ja jos satula siirtyy kauemmaksi bodyn etureunasta niin tallaa pitää siirtää vastaavasti lähemmäs. Tosin 22 nauhasessa on kaulan kiinnityskohta varmaan samalla kohdalla ja vain otelauta jatkuu pienenä lippana pikkasen bodyn päälle. |
Hannu H. 04.01.2003 19:50:08 | |
---|
tuolla bodyn päälle jatkamalla voisikin tulla hyvä, eikä tarvitsisi ruveta piirustuksia paljoa muuttelemaan... Tai sitten voi mitata kuinka pitkä on satulan ja tallan etureunan matka, ja sitten vastaatasti siirtää tallaa sen verran eteenpäin... |
Dumb 04.01.2003 20:34:38 | |
---|
Minä siirtäisin kyllä eteenpäin koska tuskin se ylimääräinen nauha skaalan pituutta lisää ja jos satula siirtyy kauemmaksi bodyn etureunasta niin tallaa pitää siirtää vastaavasti lähemmäs. Niimpä tietenkin... 8-) |
kunnasja 04.01.2003 22:34:51 | |
---|
Et ole ajatellut hommata jotain kitaraa jossa olisi valmiiksi ne 22 nauhaa? Pääsisit samalla eroon tosta Telestä... ;) Visit:
http://www.helionprog.com |
Hannu H. 05.01.2003 00:21:38 | |
---|
No katsos kun en ole hommaamassa mitään valmista vaan minulla oli alussa isokasa puuta ja nyt on jo telen body koloja vaille valmis ja kaula työnalla... Tele siksi että pidän sen muodosta, mutta en soundista :-D |
Osmo Komppi 05.01.2003 08:38:27 | |
---|
Tosin 22 nauhasessa on kaulan kiinnityskohta varmaan samalla kohdalla ja vain otelauta jatkuu pienenä lippana pikkasen bodyn päälle. Näin on asia ainakin Squier Standard Telessä, josta löytyy tuo 22 nauhaa. Eli otelauta jatkuu bodyn sekä pleksinkin päälle ja tulee melkein kiinni kaulamikkiin (omassa tikussani humppariin). En nyt tietenkään kehota tässä valmistamaan mitään Squier kopiota ;), mutta tällä tavalla voinee otelaudan tehdä. Halvat on kamat, mutta hitaat on sormetkin. |
Hannu H. 05.01.2003 11:49:48 | |
---|
mitenkäs sille ylimmälle nauhalle yltää sormilla, kun se on siellä keskellä päin? |
benny 05.01.2003 12:03:31 | |
---|
mitenkäs sille ylimmälle nauhalle yltää sormilla, kun se on siellä keskellä päin? Nyt ei nakkisormet auta! |
Juzzu 05.01.2003 13:06:51 | |
---|
EI EI EI EI!! Elkää siirtäkö satulaa ettekä tallaa! Itse olen juuri tekemässä 22-nauhaista Teleä, ja kyllä siinä on prikulleen samoilla paikoilla niin talla kuin satulakin. Ei kannata lähteä keksimään mitään uusia patentteja, kun noita 22-nauhaisia ollaan tehty kautta aikain jo olemassa olevin keinoin. Eli 21-nauhaiseen verrattuna otelauta on vaan pidempi, ylettyen kaulan vaahterarungon yli tullen näin Telen pleksin päälle vähän pidemmälle kuin 21-nauhaisessa Telessä - mikä ei sekään ole ongelma kun tsekkaatte kuinka paljon 21-nauhaisissa on etäisyyttä kaulan päästä mikkiin. Ja tuo 22-nauha sattuu itse asiassa tulemaan juuri tuon kaulan vaahteraisen osan päättymisen kohdalle, joten on aika lailla makuasia, kuinka paljon jättää nauhan jälkeen enää "turhaa" ruusupuuta, itse ainakin jätin melko vähän, saas nähä jäikö turhankin vähän, nauhat kun ovat vielä hakkaamatta paikoilleen... Edellä mainitut seikathan eivät suoraan toimi kokovaahterakaulalla, mutta kuka sellaisilla haluais soittaakaan ;o) |
Juzzu 05.01.2003 13:08:36 | |
---|
Kah, en ollutkaan kirjautuneena. No kiihkoissani en huomannut, notta tuossahan mainittiinkin juuri tuo otelaudan jatkolipade. No, kertaus on opintojen kummi. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Hannu H. 10.01.2003 15:39:10 | |
---|
mutta eikös GNR:än pojilla ole jossain biiseissä teletkin??? Mielestäni jossain livetaltioinnissa näin... |