devilevil 30.12.2002 23:55:04 | |
---|
mitä mieltä olette siitä että minulla on ollut samat kielet kitarassa jo kohta vuoden kun yksikään ei ole katkennut en ole niitä ruvennut vaihtamaan (soitan joka päivä) >DTTP |
vale 30.12.2002 23:57:08 | |
---|
no ne ei varmasti soi kovin kauniisti... Suosittelen kielien vaihtoa n. 2kk välein... |
devilevil 31.12.2002 00:06:19 | |
---|
olen kysynyt samasta asiasta isältäni (soittanut kitaraa) ja vastaus oli että ei ne kielet mitenkään kuoleennu ettei niitä tarvitse vaihtaa niin ja ylempään viitaten että meidän vanha kitara (kaverilla lainassa) siinä olevat kielet ovat varmaan 80 luvulta >DTTP |
Zammy 31.12.2002 00:12:32 | |
---|
mitä mieltä olette siitä että minulla on ollut samat kielet kitarassa jo kohta vuoden kun yksikään ei ole katkennut en ole niitä ruvennut vaihtamaan (soitan joka päivä) Sitä mieltä, että varmasti yllätyt kun vaihdat uudet kielet... Kitaras saattaa alkaa soimaan sellaisella soundilla, ettet olis uskonutkaan kitarastas koskaan lähtevän. Kyllähän ne ihan väkisin kuoleentuu suht nopeasti johtuen kaikesta paskasta mitä niihin joutuu (esim. rasva sormista). Sellanen aiheuttaa väkisin korroosio, minkä kyllä luulis tuntevankin kielistä, kun kokeilet sormillas. Mulla on about kuukauden vanhat kielet ja nää tuntuu ihan kuolleilta jo... |
devilevil 31.12.2002 00:13:54 | |
---|
no täytyypi vaihtaa ja kokeilla >DTTP |
Cornflake 31.12.2002 09:10:58 | |
---|
devilevil: olen kysynyt samasta asiasta isältäni (soittanut kitaraa) ja vastaus oli että ei ne kielet mitenkään kuoleennu ettei niitä tarvitse vaihtaa Jos mä olisin iskä ja maksaisin kielet olisi vastaukseni ihan samanlainen - jos en olisi itse todennut että on paljon kivempi soittaa kun uusii ne kielet vaikka muutamankin kerran vuodessa. Mutta jos sun iskä on soittanut kitaraa ja se sanoo niin, niin sit se on niin... niin ja ylempään viitaten että meidän vanha kitara (kaverilla lainassa) siinä olevat kielet ovat varmaan 80 luvulta Joo, ei niitä tarvitse todellakaan vaihtaa. |
prtzah 31.12.2002 09:43:13 | |
---|
Riippuu soiton määrästä, kielten paksuudesta ja omasta siisteydestä : ) Käytän paksuja kieliä ja pesen käteni joten vaihdan kielisetin vasta kun joku katkeaa, alkaa tuntua/näkyä korroosiota tai ihan tosissaan luulen kuulevani ongelmia äänen laadussa. Uudet kielet ovat itseasiassa rasittavia koska niitä joutuu koko ajan virittelemään ennen kuin ne asettuvat. Juuri ennen keikkaa (harvoin) en ainakaan vaihtaisi kieliä. Kolmea kitaraa kierrättäessäni yhteen vaihtuu kielet n. 1 - 2 kertaa vuodessa. Jos soittaisin päivittäin useampia tunteja, niin vaihtoväli varmaan tihenisi. |
KMT 31.12.2002 18:23:50 | |
---|
mä vaihdan yleensä puolen vuoden välein ja nytkin pitäs ostaa uudet kielet. |
askomiko 31.12.2002 18:33:52 | |
---|
Jos ei kielet katkea kerran kuussa niin soittotyylissä ja/tai määrässä on vika. ;) Loppu vainen. |
bliikki 08.01.2003 17:09:30 | |
---|
Jos ei kielet katkea kerran kuussa niin soittotyylissä ja/tai määrässä on vika. ;) Lasketaanko sekin soittotyyliksi, jos paiskaa kitaran seinään soiton jälkeen? =P Siinä tapauksessa mahtaisi olla asiallinen soittotyyli, kun kitarakaan ei kestäisi kuin yhden soittokerran. |
Ukko 08.01.2003 21:07:20 | |
---|
mitä mieltä olette siitä että minulla on ollut samat kielet kitarassa jo kohta vuoden kun yksikään ei ole katkennut en ole niitä ruvennut vaihtamaan (soitan joka päivä) Joo... Akustisen kielet menee jo viikossa tönkköön kuntoon ja sähkiksessä parissa viikossa. Vaikka putsaan ne soiton jälkeen. Tahmatassu ;) |