Aihe: vireongelmia Washburnissa
1
Tuowinen
17.01.2003 18:44:42 (muokattu 17.01.2003 18:47:34)
Kitarani on noin vuoden vanha Wasburn CS-780.

Vaihdoin tässä pari päivää sitten normaalisti käyttämäni 10-paksuuden kielet 9-paksuuteen. Samalla säädöin hieman löysemmälle ruuveja joissa Floyd Rosen jouset ovat kiinni. Huomasin että paksummat kielet rätisivät aika paljon ja säädin hieman vielä tallaa korkeammalle. En ole kovinkaan kokenut noissa ruuvien säätelyhommissa ja ajattelin itse nyt kokeilla. Taitamattomassa säädössä saattaa olla koko syy probleemaan.
Ilmeni siis ongelma: kun soittaa vapaita kieliä ja ensimmäisiä nauhoja niin kitara vaikuttaa olevan vireessä. Kun kokeilen virittimen kanssa säveliä 12. nauhasta ja eteenpäin on sävel ylävireessä jopa 1/4 sävelaskelta. Tämä räsähtää korvaan jopa säröllä 5-soinnussa, mikä neuvoksi?

Ja toinen vielä. Vaikuttaa että alunperin erinomaisesti virettä pitänyt Floyd olisi vähän löystynyt tms. Kun nykäisen kampea ylös tai alas, jää se liikkeen mukaan hieman joko ylä- tai alavireeseen. Ilmeisesti olen venkuttanut kampea vähän liikaa.. :)
"Vihollisen työtä! Näitä töitä hän rakastaa: ystävä sotii ystävää vastaan; uskollisuus eksyy sydänten järkkyessä."
LaXu
17.01.2003 19:23:24
Kuulostaisi kovasti ihan perinteiseltä intonaatio-ongelmalta, eli ei muuta kuin tallapalojen kanssa leikkimään.

Olen myöskin huomannut, että kampi tuntuu pitävän vireen paremmin, kun sitä käyttää usein. Liekö ihan mutua, muut saa sitten kertoa paremmin.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
battery
18.01.2003 02:07:45
ja kyl noi paksummat pitää paremmin vireen..
Grimmu
18.01.2003 14:51:06

Ja toinen vielä. Vaikuttaa että alunperin erinomaisesti virettä pitänyt Floyd olisi vähän löystynyt tms. Kun nykäisen kampea ylös tai alas, jää se liikkeen mukaan hieman joko ylä- tai alavireeseen. Ilmeisesti olen venkuttanut kampea vähän liikaa.. :)

Laitappa jotain voiteluöljyä tallan ja ankkuriruuvien väliin ja jousien molempiin päihin.
"Peace means reloading your guns."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)