Bluesmies 17.01.2003 16:05:03 | |
---|
Eli onko ongelma kitarassa. Kun siis soitan ja vähän taivutan kaulaa alaspäin, niin siis soundi muuttuu luonnollisesti korkeammaksi, koska kielet venyy enemmän. Koitin kaverini kitaralla, ja hänella kaula ei vääntynyt vaikka sitä vähän yritti painaa taaksepäin. Eli vääntyykö mulla kaula liian helposti? Onko muilla tällaista ongelmaa? Haittaako tämä jotakin? Miten voisi ehkäistä tämän kyseisen seikan? Mullontele. |
Congi 17.01.2003 16:10:47 | |
---|
Eli onko ongelma kitarassa. Kun siis soitan ja vähän taivutan kaulaa alaspäin, niin siis soundi muuttuu luonnollisesti korkeammaksi, koska kielet venyy enemmän. Koitin kaverini kitaralla, ja hänella kaula ei vääntynyt vaikka sitä vähän yritti painaa taaksepäin. Eli vääntyykö mulla kaula liian helposti? Onko muilla tällaista ongelmaa? Haittaako tämä jotakin? Miten voisi ehkäistä tämän kyseisen seikan? ÄLÄ! Älä missään nimessä vääntele sitä kaulaa mihinkään. Kitaran kaulaa ei ole tarkoitettu väännettäväksi. Eikä myöskään kaverin. |
BaariMikko 17.01.2003 16:11:04 | |
---|
Kaulavibrato ja -bendithän ovat vanhoja blueskikkoja. Paljon käytettyjä, mutta soittimia ei kuitenkaan ole suunniteltu kestämään sitä, eli ei kannata ihmetellä jos jossain vaiheessa kaularauta rämähtää otelaudan läpi. Listen to the music, not the song |
Bluesmies 17.01.2003 16:13:11 | |
---|
Siis en mä sitä juuri yhtään väännäkään. Ihan varmaan 0,05 newtonin voimalla. Eli ihan hellästi siis. Älkää huoliko. Mullontele. |
Juzzu 17.01.2003 16:13:53 | |
---|
Eli vääntyykö mulla kaula liian helposti? Onko muilla tällaista ongelmaa? Haittaako tämä jotakin? Miten voisi ehkäistä tämän kyseisen seikan? Kaikki kaulat vääntyy, kun tarpeeksi vääntää. Puiden laatu, kaulan paksuus, kaularaudan malli ja soiton agressiivisuus toki vaikuttavat siihen, miten kaula vääntyy. Jos kaulan vääntyminen vaikuttaa vireeseen ihan 'tavallisen' soiton aikana, kannattaa toki olla huolissaan. Mutta ei kaulan taipumisessa muuten mitään ihmeellistä ole, siihenhän sen toiminta perustuukin. Et kyllä hirveästi sen taipumiskykyyn pysty enää vaikuttamaan. Itse teen juuri kaulaa "maailman kovimmasta vaahterasta", saapi nähdä miten sen kanssa käy. Nimittäin, kyllä se kaula aina sen verran saa taipua, että sen säätö onnistuu. Muistaakseni esim. Slash taivuttelee Lerppojensa kauloja ihan tarkoituksellakin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Congi 17.01.2003 16:16:05 | |
---|
Siis en mä sitä juuri yhtään väännäkään. Ihan varmaan 0,05 newtonin voimalla. Eli ihan hellästi siis. Älkää huoliko. Sä et ainakaan mun kitaralla soita!!! :) |
JCM 17.01.2003 16:18:25 | |
---|
Eli onko ongelma kitarassa... . ..Haittaako tämä jotakin? Miten voisi ehkäistä tämän kyseisen seikan? Kyllä tulee joskus napattua se pienoinen vibra siitä kaulasta kevyesti painamalla taaksepäin. Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR |
meldrew 17.01.2003 16:44:39 | |
---|
Kitaran kaulaa ei ole tarkoitettu väännettäväksi. Eikä myöskään kaverin. Eikä edes kaverin kitaran :)
|
slavery 18.01.2003 00:21:47 | |
---|
Muistaakseni esim. Slash taivuttelee Lerppojensa kauloja ihan tarkoituksellakin. Niinhän se tekee tai siis teki, ainakin live videoillahan tuo on välillä murjonut sitä aika rankallakin kädellä. Herra painaa sitä niinkun käsivarrella, luulisi sen taipuvan ihan kunnolla. Kai tuota kikkaa voi käyttää jos sen tosiaan hallitsee, mutta kokemattoman tuskin kannattaa alkaa vääntelemään sitä 20 tonnin gibsonia. Muistaakseni mestareillekkin on sattunut vahinkoja, joku taisi täällä joskus mainita että tämä kyseinen Slashkin oli joskus saanut lommon otsaansa kaulan räsähtäessä poikki. Tehkää mitä huvittaa. |
Fortune 18.01.2003 00:33:00 | |
---|
Pulttikaulainen on luonnollisesti yleensä herkempi tuolle taivutukselle. Kyllä minä käytän jonkin verran tuota, varsinkin nyt kun lukitsin floikan liikkumattomaksi. Biisien lopetuksissa lähinnä. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Kläp.
|
manfred 18.01.2003 13:24:14 | |
---|
siis liimakaulaakin voi taivutella? Jotenki aina vaan semmonen ajatus, että napsahtaa h-vettiin se kaula siitä jos taivuttelee. Mutta jos kerta townsendkin, niin...Mutta sehän toisaalta rikko ne kitarat joka tapauksessa Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva
denatured |
battery 18.01.2003 13:38:03 | |
---|
Joo saundissa oli juttuu ku yks soittaja kans veti kaulalla vibraatot ja osti sit aina uuden kaulan siihen... |