Mitenköhän on, voinko kokeilla putkinauhakaikuun (Dynacord) jossa on 5 ECC83:sta ja 1 ECC 82, noiden ECC 83:sten tilalle ECC81/ECC82 putkia turvallisesti? Tavoitteena olisi että kaiku ei säröytyisi aivan niin aikaisin kun laittaa volumea lisää ja kun tuo volumen lisääminen toisi soundiin mukavaa napakkuutta. Niin ja jos voi, haittaakohan se mitään jos jossakin on ECC83 ja jossakin muita putkia, kun varastoissa ei ole noin montaa 81/82 putkea? |
Mitenköhän on, voinko kokeilla putkinauhakaikuun (Dynacord) jossa on 5 ECC83:sta ja 1 ECC 82, noiden ECC 83:sten tilalle ECC81/ECC82 putkia turvallisesti? Yleisesti ottaen: ei haittaa. Mulla oli marshallin etuasteessa ECC82:nen. jos laitat niitä useampia tai väärään kohtaan niin siitä vehkeestä ulostuleva signaali alkaa heikkeneen, aika paljonkin jos pistät 82:ia. "Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä" |
Kiitos tiedoista. Eikun testailemaan. Ja itseasiassa mun tapauksessa tuo ulostulevan signaalin heikkeneminen kaikulaitteesta voi olla hyväkin asia, jos se tarkoittaa vain alempaa äänenvoimakkuutta eikä siis huonompaa soundia. Tällöin voi vastaavasti laittaa vahvistimesta (Vox ac30) tehoja suuremmalle, ja sehän taas olisi hyvä asia.
|