Aihe: Mikä vaha/kiilltoitusaine vesihionnan jälkeen?
1
charvette
21.01.2003 13:19:01
Kotikutoisen sähkökitaran vesihionta on valmis ja nyt pitäisi ryhtyä kiillotushommiin eli mitä ainetta pitäsisi käyttää menestykselliseen kiilloitukseen?
Käykö tavallinen autovaha suoraan kaupan hyllystä vai pitääkö ryhtyä metsästämaan jotain muuta ainetta?
jarmos
21.01.2003 14:05:23
Riippuu varmaan mitä lakkaa käytät, itse käytän yleensä selluloosalakkaa, joka on tinneriohenteista.
Kiillotukseen olen käyttänyt Fareglan no:7 hiomatahnaa,
sisältää rankasti ammoniakkia, ettei varmaan kait sovellu kaikille lakoille. Sitten vain autonkiillotus laikalla kiilloittelemaan, ja hyvä tulee.
charvette
21.01.2003 14:10:54
Maalaus/lakkaus on tehty akryylipohjaisella auto-spray-
maaleilla.

Riippuu varmaan mitä lakkaa käytät, itse käytän yleensä selluloosalakkaa, joka on tinneriohenteista.
Kiillotukseen olen käyttänyt Fareglan no:7 hiomatahnaa,
sisältää rankasti ammoniakkia, ettei varmaan kait sovellu kaikille lakoille. Sitten vain autonkiillotus laikalla kiilloittelemaan, ja hyvä tulee.
poppamies
21.01.2003 14:45:49

Kotikutoisen sähkökitaran vesihionta on valmis ja nyt pitäisi ryhtyä kiillotushommiin eli mitä ainetta pitäsisi käyttää menestykselliseen kiilloitukseen?
Käykö tavallinen autovaha suoraan kaupan hyllystä vai pitääkö ryhtyä metsästämaan jotain muuta ainetta?

Itse olen käyttänyt hiomatahnoja. Niitä saa ei karkeuksia automaaleja myyvistä liikkeistä. Loppu hiontaan olen käyttänyt hiomanestettä.
Minulla on ollut sen verran hyvää tuuria että paikallinen automaaleja myyvä liike suostuu myymään niitä pienemmissäkin erissä "piltti" purkeissa. Todella hyvää palvelua. Hiomatahnoja saattaa saada ihan rautakaupoistakin mutta en tiedä löytyykö mainittua hiomanestetta viimeistelyyn sieltä.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)