Aihe: Kysyn tietoja useista yksittäisistä efekteistä.
1
Penasol
21.01.2003 08:54:09

Olen myymässä Toneworks AX1500g:täni (ostakaa, jos maistuu), koska en koe sen soundeja riittäviksi käyttööni.

Nyt olisi siis tarkoitus kasata riittävä määrä yksittäisiä efektipedaaleita. Näitä tarvitsisin yhteensä 2 säröä, delayn ja choruksen näin alkuun. Myöhemmin sitten wahia, toinen delay jne.

Säröistä sen verran, että eräs amisystäväni tekee minulle amiskan päättötyöksi putkisäröpedaalin (ei ne amikset ihan hirveitä sentään ole, no tämä mies käy lukiota samaan aikaan.) Itse asiassa en vielä osaa sanoa, millainen soundi siihen tulee. Mutta kun olen miettinyt, että joku hyvä rokkisärö ja jokin hevimpi pitäisi saada. Sitten kun on vielä vahvistimen oma särö, niin niillähän soittaa monipuolisen keikan mielissään.

Tiivistettynä: Onko Ibanezin uusi Tubescreamer (TL-7) hyväsoundinen? Mikä olisi hyvä melko hevi särö. Ilmeisesti pitää jokin distortion ostaa. Ei sentään mitään death metal- asiaa.
Mikä olisi hyvä, mutta edullinen delay? Olen kuullut kehuttavan Dan- Echoa.
Mikä olisi hyvä, mutta edullinen chorus? Olen kuullut kehuttavan, eikun enpäs olekaan.
fridgebuzz
21.01.2003 10:20:21

Omasta puolestani voin kehua vain (tällä hetkellä) Ibanezin vanhaa Soundtank Echomachinea. Kannattaa myös tuo DE-7 katsastaa, mutta jos ostat käytettynä, tivaa kytkimen toimivuutta. Dan-Echo lienee myös oikein kelvollinen. Käytettynä kannattaa katsella, tulee halvemmaksi. Tiedä sitten tykkäätkö enemmän selkeästä digitaalisesta delay-soundista, vaiko tuollaisesta tummemmasta analogisoundista.
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Tompsi
21.01.2003 17:54:03

Ibanez DE7 Delay/Echo, itse kävin hiljattain musakornerista testiin sekä Dan-echo että DE7 pedaalit. Ibanez oli mielestäni monipuolisempi, soundillisesti parempi ja kaiken lisäksi 10e halvempi. Kestävyydestä en osaa sanoa mitään, kun en ehtinyt pidempään testata, mutta tukevia metallilaatikoitahan ne molemmat ovat.
Hammer Of The Gods
21.01.2003 18:06:18
Siihen aikaan kun mullakin vielä oli erillisspeduja niin delayna oli Boss dd-3. Itse ainakin tykkäsin. Tyyrishän tuo oli, mutta kyllä se toimi moitteetta ja jämäkkää tekoa myös. Varmaankin palaan itsekin erillislootasysteemiin, kunha saan sopivan vahvistimen ensin...
It's hard to rock without rolling...
Dumb
21.01.2003 18:12:23

Line6 DL4:sen (jota en nyt aio sinulle suositella vaikka kaikki niin luulevatkin) lisäksi mulla ei ole kunnon kokemuksia kuin BOSSin DD-3 Digital Delaysta. Joskus aikoinaan mulla oli myös joku Ibanezin SoundTank-delay, mutta enhän minä silloin mitään delayn päälle ymmärtänyt ja möin pois. Niin, toi Bossi on ainakin mulla toiminut erittäin hyvin. Mun on ainakin hirveän helppo löytää siitä hyviä soundeja ja kestävyyskin on ihan huippua.

Choruksista olen omistanut sekä BOSSin CE-5 Chorus Ensemplen sekä Danelectron Cool Catin. Ensimmäisestä en tykännyt juurikaan (vika saattoi hyvinkin olla käyttäjässä) ja vaihdoin sen tuohon Danoon, joka on kyllä mun mieleen. Siitä saa sellaisen hyvän kevyen chorus-soundin (nopeus hieman alle puolivälin ja syvyys hieman yli puolivälin), joka sopii esim. näppäilyintroihin ym. Myös sellainen "Nirvana-chorus" -soundi luonnistuu, mutta minä tykkään enemmän tuollaisesta hieman kevyemmästä soundista.
fridgebuzz
22.01.2003 08:57:21

Kestävyydestä en osaa sanoa mitään, kun en ehtinyt pidempään testata, mutta tukevia metallilaatikoitahan ne molemmat ovat.

Ei se laatikosta olekaan kiinni sen DE-7:n tapauksessa, vaan siitä Ibanezin pikkuriikkisestä muovisesta kytkyttimestä.
Huikki
22.01.2003 11:36:59

Tiivistettynä: Onko Ibanezin uusi Tubescreamer (TL-7) hyväsoundinen? Mikä olisi hyvä melko hevi särö. Ilmeisesti pitää jokin distortion ostaa. Ei sentään mitään death metal- asiaa.
Mikä olisi hyvä, mutta edullinen chorus? Olen kuullut kehuttavan, eikun enpäs olekaan.

Uusi tube screamer TS-7 on varsin hyväsoundinen, siitä löytyy enemmän säätövaraa kuin perineisessä. Distortioniksi suosittelisin perus Bossin DS1:stä. Uusista choruksista ei ainakaan miun korvaan soundaa mikää hyvältä, ehkä Danelectron Cool cat saattaas toimia parhaiten. Mutta ei päihitä vanhoja choruksia esim. Boss CE2 tai Ibanez stereo chorus SC9. Delay-pedaalio valinta on myös helppo: joko Danelectro danecho tai Ibanez DE7. Kaikille näille löytyy varmasti parempi vaihtoehto, mutta näitten "boutique" pedaaleiden hinnat liikkuvat ihan eri atmosfääreissä, katso esim: Into-luthmanin Fulltone hinnat.
www.stellankoti.tk
dsp drv
22.01.2003 11:46:02
Chorukseksi kyllä suosittelisiin Electro Harmonixin Small Clonea - siis jos hakee klassista ja luonnollisesta chorus-efektiä...eikä maksa paljoa, ainakaan Thomannilla... ;)

Delaysta sitten varmaan ollaan useampaa mieltä, mutta henk. koht. en missään tapauksessa ostaisi tai käyttäisi ainakaan BOSSin digitaalisia delayta...itse kun olin muutama vuosi sitten ostamassa delayta testasin parin viikon ajan noita digitaalisiakin ja kyllä selkeesti analogiset oli parempia.

Mutta, tämä on taas mitä hakee, analogiset ovat pehmeämmän ja luonnollisemman soundisia. Siis ostin silloin joskus Ibanezin AD-99, siis se retromallinen. Maksoihan se, mutta eipä ole hetkeäkään tarvinnut katua...
Tompsi
22.01.2003 14:04:33
Chorukseksi kyllä suosittelisiin Electro Harmonixin Small Clonea...

Noissa EHX:n pedaaleissa on vain se ärrrsyttävä adapteriplugi joka ei sitten mihinkään käy, melkein heitin oman big muffini seinään kun aina kriittisellä hetkellä patterit sanoivat sopimuksensa irti. Ja nyt siis viestin pihviin eli saako noita ehx:n pedaalien adapteriaukkoja muunnettua boss-tyylisiksi kovinkin helpolla toimenpiteellä? Onnesta kirkuen vingahtaisin kauppaan ainakin Small clonen ja Holy grailin ostamaan jos niin olisi.
fridgebuzz
22.01.2003 14:48:42

eli saako noita ehx:n pedaalien adapteriaukkoja muunnettua boss-tyylisiksi kovinkin helpolla toimenpiteellä?

No miksi ei tekisi juuri toisinpäin, eli ostaisi ja asentaisi virtalähteeseensä/virranjakojohtoonsa sellaista plugia joka siihen käy? Näin olen itse tehnyt.
Dumb
22.01.2003 16:31:08

Chorukseksi kyllä suosittelisiin Electro Harmonixin Small Clonea - siis jos hakee klassista ja luonnollisesta chorus-efektiä...

Niin juu, toi Small Clone jäi multa vahingossa mainitsematta. Omakohtaisia kokemuksia ei hirveästi ole (ihan vaan pari lyhyttä testiä), mutta ihan asialliselta tuokin kuulostaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)