Simplex 18.01.2003 13:20:20 | |
---|
Olen lähiaikoina hankkimassa fuzz-säröä ja koska vaihtoehtoja on tietysti monia, niin laadun kuin hintansakkin puolesta, pyydän taas apua hyvät ystävät. Eli jos on hyviä kokemuksia hinta/laatu suhteista niin jakakaa kokemanne ja perusteluita olisi myös kiva kuulla. I might as well go back over yonder... |
fx 18.01.2003 14:05:54 | |
---|
Ibanezin fz-7 on halpa ja ihan OK fuzz, mutta jos laatua haluat kannatta kokeilla Roger Mayerin Classic Fuzz. Siinä on se aito fuzz saundi 60-luvulta. P.s älä muuten osta Fuzz Face re-issueta eli sitä punaista lootaa, se on ihan erinlainen kuin vanhat fuzz facet. |
Raul 19.01.2003 15:16:04 | |
---|
Roger Mayerin Axis-fuzz on hyvä. Henkka soundi! |
Keppi 19.01.2003 16:30:10 | |
---|
Roger Mayerin Axis-fuzzia oon kokeillu ja oli hyvä. Jos kolvi pysyy yhtään käsissä, niin uudessa Riffissä on muuten FuzzFacen teko-ohje. Tosi simppeli tehdä! Ite tein ja hämmästyin miten hyvä siitä tuli! Samaiset ohjeet löytyy netistäkin, mutt en nyt muista mistä osoitteesta. On huomattavasti halvempi vaihtoehto, kun uuden osto. |
JoUmAn 19.01.2003 19:37:35 | |
---|
Roger Mayerin Axis-fuzzia oon kokeillu ja oli hyvä. Jos kolvi pysyy yhtään käsissä, niin uudessa Riffissä on muuten FuzzFacen teko-ohje. Tosi simppeli tehdä! Ite tein ja hämmästyin miten hyvä siitä tuli! Samaiset ohjeet löytyy netistäkin, mutt en nyt muista mistä osoitteesta. On huomattavasti halvempi vaihtoehto, kun uuden osto. Saako riffi lehtiä netis näkyviin? I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan |
Vilhelmus 19.01.2003 19:40:06 | |
---|
Saako riffi lehtiä netis näkyviin? Muutaman jutun http://www.riffi.com . Lehden voi kuitenkin ostaa kioskilta tai vaikka lainata biblioteekistä. Lisää diskanttia! |
JoUmAn 19.01.2003 19:54:19 | |
---|
Onko uusin 6/2002 mis on toi fuzzin teko ohje? en ainakaa löytäny. I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan |
JoUmAn 19.01.2003 19:57:50 | |
---|
Aijoo nyt löyty toi otsikko "tehdäänpäs surina pedaali osa2" Mut siin ei oo linkkii :-( Jaksaisko joku pistää sen tänne? pääsen vasta huomenna kirjoastoon.? I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan |
LPK 19.01.2003 20:01:48 | |
---|
Roger Mayerin Axis-fuzzia oon kokeillu ja oli hyvä. Jos kolvi pysyy yhtään käsissä, niin uudessa Riffissä on muuten FuzzFacen teko-ohje. Tosi simppeli tehdä! Ite tein ja hämmästyin miten hyvä siitä tuli! Samaiset ohjeet löytyy netistäkin, mutt en nyt muista mistä osoitteesta. On huomattavasti halvempi vaihtoehto, kun uuden osto. Hmm.. mistäs ostit osat? Miten onnistu? Mä oon joskus kolvannu jotain mikropiirejä koulussa mutta mitenkäs siihen saa oikeanlaisen "levyn" eli sen mihin ne transistorit ja diodit ja mitkä lie(tajuan näistä tosi paljon:D) juotetaan kiinni? Vai voisko juottaa johdoilla yhteen? |
JoUmAn 19.01.2003 20:12:12 | |
---|
Hmm.. mistäs ostit osat? Miten onnistu? Mä oon joskus kolvannu jotain mikropiirejä koulussa mutta mitenkäs siihen saa oikeanlaisen "levyn" eli sen mihin ne transistorit ja diodit ja mitkä lie(tajuan näistä tosi paljon:D) juotetaan kiinni? Vai voisko juottaa johdoilla yhteen? No siis mä teen koulus noita juttuja ensin pistetää se levy uuniin sitte valotetaan siihen ne "linjat" sitte happoihin sun muihin ja tulee sen muotonen ku haluu. tosiaan mistä sait ainekset?
I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan |
Keppi 19.01.2003 20:43:42 | |
---|
Joo se Riffi on just toi 6/2002. Musta se on just toi uusin? Ohje löytyy myös www.generalguitargadgets.com/jdsdiy.htmlsivuilta kohdasta Fuzz Face and '69. Siellä on osaluettelot ja piirilevy-kuvatkin. Sen voi tehdä joko ns. PNP tai NPN transistoreilla. Kunpaankin löytyy ohje. Toi nyt on sellanen työ, ett jos ei oo ennen tehny mitään, niin tosta vois alottaa. Piirilevyn voi tosissaan syövyttää mallin mukaan, mutt itse käytin sellasta levyä(en tiedä nimeä?) missä menee kupariliuskoja vierekkäin ja näissä liuskoissa on sitt reikiä komponenttien jalkojen tinaamiseen. Oikeestaa ton asian lisäks toinen "ongelma" on ns. germanium-trankkujen löytyminen. Niitä ei enää valmisteta, mutt ainakin molemmissa elektroniikkaliikkeessä mistä mä kyselin löyty vielä noita tai no ei löytyny juuri tätä AC-128, mutt vastaava PNP-germaniumi. En tiedä miten paljon germanium-transistori poikkee soundeiltaan uudemmista silikoonitrankuista, mutt asiantuntijat väittää, ett siinä ois just soundin salaisuus. Kirjoitat osat ylös ja painenlet alan liikkeeseen. Todennäköisesti niiltä löytyy kaikki ja ystävällinen kauppias etsii datakirjasta vastaavan trankun, jos ei satu löytymään just sellasta. Neljä vastusta, kolme konkkaa ja kaks trankkua...plus tietysti sitt potikat, jakit, paristoeppari ja kytkin. Noita jalkakytkimiä löytyy varmaan musiikkiliikkeistä. Itse laitoin ihan tavan vipu-kytkimen. Ostaa sitt joskus sen polettavan. |
hemmo 19.01.2003 21:24:28 | |
---|
Aah, futsit. Kun joku mainitsee sen sanankin, niin rupee kuola valumaan. Kyllä mää oon koukussa. Mulla on ainoastaan nämä: (liian vähän) - Boss Fuzz FZ2 (hyvä) - Bozz Hyper Fuzz FZ3 (vielä parempi) - Dod Classic Fuzz (Big Muff klooni, ehkä kireämpi) - Ibanez FZ7 (erinomainen uudempi futsi, jossa rautainen ämyri-rikki-saundi) - EH Big Muff Pi (klassikko) - Jim Dunlop Jimi Hendrix Fuzz (mikä nimi, hiton hyvä fuzz face klooni) - Ibanez 7th Heaven (nimestään huolimatta täysverinen futsi) - Nobels Fuzz (ei kovin hyvä, mutta hiton halpa) Niin ja Danelectron Dan-O-Wahissahan on myös hiton kovaääninen futsi. Käyttökelpoinen sellainen, kun volaa hiljentää. Kaikki hankkimisen arvoisia, minusta. Käytettyjen hinnat pyörii 50-100 euron välillä. Kamalistani ei mahdu tähän. |
Blue Apocalypse 19.01.2003 21:57:07 | |
---|
On huomattavasti halvempi vaihtoehto, kun uuden osto. Katsotaas: -Kotelo >6,05e -kytkin (dpdt) 15e (Carling 25e) (rele vois tosin toimia) -potikat 4e -jakit 3e -sitten täytyy vielä varata muutama euro komponentteihin, piirilevyyn, johtoihin, bensakuluihin yms. 30euroa ei ole kuin näyttää. Eri asia jos johonkin viilipurkkiin rakentaa paskoilla kytkimillä. Noi hinnat on kunnollisille tarvikkeille. Sitten vielä muutama tunti työtä päälle. Jos väsää jonkun hard-to-get pedaalin niin voi kannattaa, mitään Bossin säröä en lähtis tekemään. Jos hassun futsi-tyylisen suristimen haluaa niin E/H Big Muff Pi voisi olla ainakin testaamisen arvoinen. Halvalla saa on on taatusti 'extreme'. Come down.
Get off your fuckin cross.
We need the fuckin space to nail the next fool martyr. |
Keppi 19.01.2003 22:27:46 | |
---|
E/H Big Muff Pi voisi olla ainakin testaamisen arvoinen. Halvalla saa on on taatusti 'extreme'. Mun mielestä Big Muff Pi on taas hieman toisenlainen fuzz, jos vertaa FuzzFaceen |
Charger 20.01.2003 14:51:56 | |
---|
Kertokaapas hieman käyttökokemuksia tuosta Ibanez FZ 7 -fuzzista. Kävin meinaan äsken kokeilemassa, ja vaikutti ihan asialliselta, likaiselta pörinäpoksilta. Hintakaan ei päätä huimaa kun vertailee noihin "klassikko" laatikoihin... Kannattaako tällaisen sunnuntaipöristelijän ostaa sellainen vai säästänkö helvetin kalliiseen? |
Fortune 20.01.2003 14:53:19 | |
---|
Mun mielestä Big Muff Pi on taas hieman toisenlainen fuzz, jos vertaa FuzzFaceen Jep, se on enemmän rähinää kun zzumzzum:ia ;)
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
hemmo 20.01.2003 14:59:34 | |
---|
Kertokaapas hieman käyttökokemuksia tuosta Ibanez FZ 7 -fuzzista. Kävin meinaan äsken kokeilemassa, ja vaikutti ihan asialliselta, likaiselta pörinäpoksilta. Hintakaan ei päätä huimaa kun vertailee noihin "klassikko" laatikoihin... Kannattaako tällaisen sunnuntaipöristelijän ostaa sellainen vai säästänkö helvetin kalliiseen? Justhan mä sen kirjotin: - Ibanez FZ7 (erinomainen uudempi futsi, jossa rautainen ämyri-rikki-saundi) Kannattaa ostaa, jos tykkää räkäisestä kätkätyksestä. |
Jabe 20.01.2003 15:07:50 | |
---|
- Jim Dunlop Jimi Hendrix Fuzz (mikä nimi, hiton hyvä fuzz face klooni) Hauskaa, että diggailet. (Tää siirtyi Hemmolle minulta.) Minulla on koko fuzz -osasto vähän hakusessa ... mutta ehkä sitten kun vanhenen ja opin soittamaan, niin opin arvostamaan näitä pörinäboxejakin :-) |
Charger 20.01.2003 15:24:37 | |
---|
Justhan mä sen kirjotin: - Ibanez FZ7 (erinomainen uudempi futsi, jossa rautainen ämyri-rikki-saundi) Kannattaa ostaa, jos tykkää räkäisestä kätkätyksestä. Sori, dementikko asialla, eli ei muista mitä on lukenut 20 sekuntia aikaisemmin. Tosiaan, menee varmaan hankintaan tuo loota.
|
Keppi 20.01.2003 15:28:24 | |
---|
Hauskaa, että diggailet. (Tää siirtyi Hemmolle minulta.) Minulla on koko fuzz -osasto vähän hakusessa ... mutta ehkä sitten kun vanhenen ja opin soittamaan, niin opin arvostamaan näitä pörinäboxejakin :-) Hä?! Eiks Eric Johnson oo innokas Fuzzin käyttäjä??=) |