Aihe: Fender Stratocaster?
1 2
Ada
17.01.2003 19:35:46
Tuli käytyä tällä viikolla musaliikkeessä katselemassa kyseistä skittaa, hinta oli niin päätä huimaava että oli nyt pakko tulla tänne kysymään paljon sellainen maksaa/ paljon te maksoitte siitä?
Fortune
17.01.2003 19:43:37
Niitä on niin moneen lähtöön, valmistusmaasta ja mallista riippuen.

Nykyiset jenkkimallit näyttävät olevan hintaluokkaa 2000e uutena ja meksikolaiset siellä 600-1000e tienoilla. Ilmeisesti törmäsit noihin jenkkimalleihin.

Ylihinnoiteltujahan ne nykyään ovat (niinkuin kaikki uudet kitarat...) ja katselisinkin käytettyjä Fendereitä, jos olisin itse hankkimassa.

Hyviä käytettyjä stratoja saa varmasti alle 1000 eurolla, erityisesti japanilaisia yksilöitä kannattaa etsiskellä, ne ovat lähes poikkeuksetta todella hyviä.

Jollei Fender-teksti lavassa ole tärkeä, suosittelisin katsomaan (hintaluokassa 500-1000e) Tokain stratoja (hyviä ovat), (hintaluokassa
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
Porsas.
Vilhelmus
17.01.2003 19:48:06

Omasta Jenkki-Big Applesta maksoin käytettyn alle viiden vanhan tonnin. Pidän aika hyvänä ostoksena kun uutena on näkynyt melkein 2000 egee =D
Lisää diskanttia!
turtsi
17.01.2003 20:38:10
Tilasin Thomannilta Fender Strato Std Mexin 422e, ja sattu
vielä hyvä yksilö. Ammattilainen fiilas tallan ja jouset kohilleen niin kylkelpaa.;). niin ja vaihoin vielä Fenderin Bullets 10" kielisatsin ja vain paranee.
kivi
17.01.2003 21:14:52
Ostin heräteostoksena viime vuoden eli '20th Anniversary'-mallin Squier Standardin, ja täytyy sanoa että hyvä on. Ei voi puhua samana päivänä muiden vuoden 1985 jälkeen tehtyjen Skuijereiden rinnalla, vaikka kiinasta onkin. Mikit ym metalliosat on todella hyvät, ja puut ynnä työn laatu kiitoksen arvoista. Hinta oli uutena 300 euroa kovalla "rahdinkestävällä" ABS-muovilaukulla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
KMT
17.01.2003 21:21:57 (muokattu 19.01.2003 20:07:11)

Ehkei kannata hankkia Fenderiä hetken mielijohteesta,
mä oo edes ajatellu viä hankkivani Fenderiä.
Squierilta saa hyviä kitaroita, varsinkin affinity telen jossa kielet ei mene rungon läpi.
Kannattaa ehkä katsoa muitakin kitaramalleja kuin Stratoja,
vertailla...

Mä kyllä tykkään soittaa affinityillä...
No sitä tällä kertaa sano pässi kun päätä leikattiin
Fortune
17.01.2003 21:23:19

Squierilta saa hyviä kitaroita, varsinkin affinity telen jossa kielet menee kielten läpi.

Kielten läpi?

Rungon läpi?

Affinityista en kyllä tykännyt tatsinsa puolesta, ne ovat vähän liian sitä perushalpis-sarjaa soitettavuudeltaan ja viimeistelyltään. Halpoja kyllä.
Puuro ei ole fysikaalinen totuus.
Kläp.
Porsas.
Kormis
19.01.2003 16:46:49
oli nyt pakko tulla tänne kysymään paljon sellainen maksaa/ paljon te maksoitte siitä?

Taisi olla loppuvuotta 2001, kun hankin oman Fender Stratoni, jenkki tietty, silloin hinta oli 8 500 vanhaa markkaa. Aivan ylihinnoteltu, muutama vuos sitten noita vekottimia tyrkytettiin musa-Fasulla viiteen tonniin...
"Totuus löytyy kaurapuurosta, rockradiosta, tupla-Uunosta" -J. Takalo-
kari
19.01.2003 16:57:22
Tuli käytyä tällä viikolla musaliikkeessä katselemassa kyseistä skittaa, hinta oli niin päätä huimaava että oli nyt pakko tulla tänne kysymään paljon sellainen maksaa/ paljon te maksoitte siitä?

Maksoin TexMex Stratostani muutama vuosi sitten nykyrahassa 400 euroa. Kitara on 90- luvun puolivälistä joku juhlamalli, texmex mikit ja jumbonauhat. Siis meksikolainen.
Blue Apocalypse
19.01.2003 18:20:30
Ostin Jaappanin Fender Stratoni (kopio '57:sta, myyntinimike varmaankin 50'classic) pari vuotta sitten täysin uudenveroisena käytettynä 2900mk:lla. Mukaan tuli kova laukku mikä osaltaan selittää korkean hinnan.
Come down. Get off your fuckin cross. We need the fuckin space to nail the next fool martyr.
Charger
20.01.2003 09:37:35
Ostin n. reilu vuosi sitten Fenderin Classic -sarjan 70's Straton, väri natural ja vaahterakaula. Pakko sanoa että olen ollut siihen helvetin tyytyväinen. Tykkään soundista ja kitara on mielestäni tosi jämäkästi rakennettu. Kyllä mehikaanit mulle kelpaa hyvin.

Lisäksi ostin n. puoli vuotta sitten japani Jazz Basson, joka on aivan loistopeli. Tyytyväinen olen ollut tähän asti Fenkkuun.
jannu
20.01.2003 16:18:09 (muokattu 20.01.2003 16:19:01)
Eka kepakkoni oli Japski Strato, en muista tarkempaa mallia. Mainio peli. Kielilukot siinä oli. Pahus kun siitä piti rahapulan vuoksi luopua... Ikuiset arvet kuitenkin jäi, eli olen Fender mies... Hinnat vaan hirvittää.. Tällä hetkellä omaan Jag-Stangin, johon olen ollut hyvin tyytyväinen, se istuu meikäläisen käteen hanskaakin paremmin. Jaguaria olen kuolannut jo vuosia... Oi ihanainen lottovoitto, kun luokseni saavut, niin kyllä sitten Jaguaari mulle ilmestyy kouraan.

Sanokaapa jos olen väärässä, mutta mulla on sellainen (harha?)käsitys että kovakuntoisen Jenkki Straton arvo ei juuri laske vuosien saatossa... Pari kertaa on tullut kokeiltua jotain 70-lukuisia pelejä ja olivathan ihania. Hintaa tosin piisasi... huh huh...
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
Hannu H.
20.01.2003 16:30:30

Squierilta saa hyviä kitaroita, varsinkin affinity telen jossa kielet ei mene rungon läpi.

Mulla oli tossa vähän aikaa sitten tommonen. Meni reilussa puolessa vuodessa nauhat sileiksi/neliskanttisiksi Sitten ostin Fenderin Mexi straton ja hyvin on pelittänyt...
vieraile kotisivuillani osoitteessa http://www.geocities.com
Dumb
20.01.2003 16:37:29

Tällä hetkellä omaan Jag-Stangin, johon olen ollut hyvin tyytyväinen, se istuu meikäläisen käteen hanskaakin paremmin.

Kumpi väritys? Ootko tehny jotain muutoksia siihen vai onko se ihan alkuperäisessä kuosissa?
Fortune
20.01.2003 16:40:34

Sanokaapa jos olen väärässä, mutta mulla on sellainen (harha?)käsitys että kovakuntoisen Jenkki Straton arvo ei juuri laske vuosien saatossa... Pari kertaa on tullut kokeiltua jotain 70-lukuisia pelejä ja olivathan ihania. Hintaa tosin piisasi... huh huh...

Näin on, eikä valitettavasti paskempikuntoisenkaan pyyntihinta laske...

Tosin 70-luvun Stratoja saa tuommoisella alle 1000 eurolla kevyesti, kun osaa etsiä eikä usko Kitarapajan hintoihin.

90-luvun Fenkkuja ihmiset tuntuvat pitävän huonoina ja ylihintaisina, tiedä noista sitten. Itse olen ihastunut muutamaan butterscotch-stratoon 80-luvun alusta, mutta kyllä se 1000 euroakin on iso raha.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
jannu
20.01.2003 18:04:19 (muokattu 20.01.2003 18:06:57)

Kumpi väritys? Ootko tehny jotain muutoksia siihen vai onko se ihan alkuperäisessä kuosissa?

Fiesta Red... Päädyin siihen kun olin jo mallin julkaisusta asti halunnut omata kepin... ja sitten pari vuotta myöhemmin Apulannan Toni hankki moisen, enkä enää kehdannut ostaa sitä Sonic Blueta... sitä kun ei monella vielä ollut niin olisi vielä teinipoika leimaantunut matkijaksi...kyllä sitä on lapsena naurettava...
Ja ihan alkuperäisessä kuosissa muuten... tosin oli mulla hetken aikaa hihnalukot... otin pois. Kaikki muut tuntuvat vaihtaneen tallahumpparin emg:hen... en oo ainakaan vielä tuntenut tarvetta kummempaan modifiointiin. Oon saanut kaiken irti minkä oon halunnu. Ainoa vittumainen asia on kehon puulajikkeen pehmeys... muutaman kerran kun otat pickguardin irti, niin saa alkaa ettimään isompia ruuveja kun murenee se puu... ja sama oli kun asensin hihnalukot... nyt on kunnon ruuvit pitämässä nuppeja paikoillaan... Tulee muuten klommoja aika herkästi... Noh, eihän kitara mikään koriste ole... käyttötavaraa sanon minä... pahus vaan kun kallista sellaista.

EDIT: Näin muuten pari vuotta sitten 3somen kitaristilla mustan Jag-Stangin... lieneekö sitten customoitu...
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
JLM
20.01.2003 19:08:03

Ostin heräteostoksena viime vuoden eli '20th Anniversary'-mallin Squier Standardin, ja täytyy sanoa että hyvä on. Ei voi puhua samana päivänä muiden vuoden 1985 jälkeen tehtyjen Skuijereiden rinnalla, vaikka kiinasta onkin. Mikit ym metalliosat on todella hyvät, ja puut ynnä työn laatu kiitoksen arvoista. Hinta oli uutena 300 euroa kovalla "rahdinkestävällä" ABS-muovilaukulla.

Samat sanat. Paitsi että en kyllä saanut laukkua mukaan vaikka hinta oli sama :-/
Askomkö
20.01.2003 19:12:38
Ameriikan Strat plus, 4500mk vuonna ~95.
PJS
20.01.2003 19:24:04

mitenkäs jos veratailaan mexico stratoa ja saman hintaluokan squieria, niin kumpi on tod.näköisesti parempi. itseä kun on alkanut toi mexicolainen kiinnosteleen huokean hintansa ja merkkinsä vuoksi.
kivi ja vierähdys!!!!
JR
20.01.2003 19:36:18

Ostin american standard straton joskus 96-97 hintaan 4000mk..
Myin sen 2002 about samaan hintaan. Olikos se nyt 700EUR kun sain (4300,-) ..

Eli arvo noissa stratoissa säilyy jos on alkuperäinen ja hyvä yksilö. Tarkoittaa sitä että jenkkistratosta pääsee aina eroonkin miltei ilman tappiota, joskus voit tehdä jopa voittoa juuri näillä Gibson,Fender,etc. kaupoilla jos on aikaa, hynää ja hiukan markkinointihenkeä verissä.

Strato kopiot ovat tosiaan myös hyvä vaihtoehto. Tokai,Squier,japani stratot ovat kaikki ok ja vieläpä yleensä edullisia vrt amerikka malliin.
Jeff
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)