KoRnholic 23.01.2003 16:29:24 | |
---|
kertokaa mulle kuka muu kuin digitech valmistaa semmosia whammy pedaaleja. eli semmosia jolla saa meneen oktaavit ylös ja alas. ku se digitech-whammy on aikasta kallis. ei oo sydäntä sijoittaa niin paljo. että jos voisitte kertoa jotain muistakin whammy-pedaaleista. ja vielä jos hintoja pistäisitte.. ihmeitä teen hetkessä, mutta mahdottomuuksiin menee hieman kauemmin. |
kivi 23.01.2003 16:32:24 (muokattu 23.01.2003 16:33:47) | |
---|
Ei kukaan muu, koska S-disk on Digitechin patentti. Sen sijaan Digitechin omista laitteista nuo ominaisuudet löytyvät useammastakin. Oktaavereita toki valmistaa vaikka kuka, hyviäkin, mutta sitä tietoa et varmaan hae? |
KoRnholic 23.01.2003 16:37:22 | |
---|
Ei kukaan muu, koska S-disk on Digitechin patentti. Sen sijaan Digitechin omista laitteista nuo ominaisuudet löytyvät useammastakin. Oktaavereita toki valmistaa vaikka kuka, hyviäkin, mutta sitä tietoa et varmaan hae? no jos oktaaverilla voi niiden sävel korkeuksien kanssa leikkiä, niin toki olen kiinnostunut. jos näin on, niin kerro ihmeessä lisää. ihmeitä teen hetkessä, mutta mahdottomuuksiin menee hieman kauemmin. |
Vilppu 23.01.2003 16:40:31 | |
---|
Tosin vastaava efekti toisella nimellä löytyy kyllä esim. Lexiconin ja TC:n joistain efekteistä (esim. allekirjoittaneen MPX1:stä). Ei kukaan muu, koska S-disk on Digitechin patentti. |
kivi 23.01.2003 16:45:37 | |
---|
no jos oktaaverilla voi niiden sävel korkeuksien kanssa leikkiä, niin toki olen kiinnostunut. Oktaaverilla voi lähinnä hakea ylempää tai alempaa oktaavia. Paremman kuuloiset ovat kyllä yhtä kalliita kuin tuo Whammykin. Liu'uttaa ei voi. Halpoja oktaavereja kannattaa kokeilla myös - Bossilla on joku ihan kiva pedaali, ja monissa multiefekteissä on joku kerrannaisjuttu. Kaupassa käydessä kannattaa katsoa, mitä löytyy (mieluiten käytettynä). Noita (paitsi ei Whammya, joka tuntuu olevan jotenkin muodissa) löytää aika hyvin käytettynä, koska ovat vähän One Trick Ponyja - niillä ei voi tehdä muuta kuin sen oman juttunsa, tai ehkä vähän sellaista synasoundia saa mukaan. Sitten on erilaisia harmonizereja, joilla saa vaikka suurta tai pientä terssiä, tai kvinttiä mukaan. Mutta niilläkään ei voi liu'uttaa. Ja hyvän kuuloiset maksavat ainakin yhden Whammyn hinnan. Kivoja laitteitahan nuo on, varsinkin jos tajua niiden käyttämiseen on. Mutta eivät mitenkään 'soittajan ensimmäisiä efektejä'. |
kivi 23.01.2003 16:48:22 | |
---|
Tosin vastaava efekti toisella nimellä löytyy kyllä esim. Lexiconin ja TC:n joistain efekteistä (esim. allekirjoittaneen MPX1:stä). Joo, niin varmaan onkin. En tiedä, kun multiefektit eivät oikein oo mun alaani. Mulla on jossain nurkassa sellainen iso DOD/Digitech -lauta. Siinä taisi kans olla ei Whammy mutta saman tapainen. Vaikka valmistajahan siis tietty on sama. Pitääkin katsella. |
BaariMikko 23.01.2003 16:51:17 | |
---|
Oktaaverilla voi lähinnä hakea ylempää tai alempaa oktaavia. Paremman kuuloiset ovat kyllä yhtä kalliita kuin tuo Whammykin. Liu'uttaa ei voi. Bossin uusimpaan shifter-härveliin saa kyllä ekspressiopedaalin kiinni ja sillä sitten voi liu'uttaa. Soundeista en tosin tykännyt yhtään, olen jossain aikaisemminkin sanonut, että särön kanssa soundit toivat mieleen lähinnä sähköviulun ja dobron yhdistelmän.
Listen to the music, not the song |
KoRnholic 23.01.2003 16:56:52 | |
---|
Oktaaverilla voi lähinnä hakea ylempää tai alempaa oktaavia. Paremman kuuloiset ovat kyllä yhtä kalliita kuin tuo Whammykin. Liu'uttaa ei voi. mutta se liu'utus ois just tärkeetä. mitä helvettiä mä teen.... pää sekoaa. pitikö se sitten alkaa säästeleen siihen Whammyyn......
ihmeitä teen hetkessä, mutta mahdottomuuksiin menee hieman kauemmin. |
Dumb 23.01.2003 17:45:57 | |
---|
Kokeile jostain löytää käytettynä vaikkei noita niin kauheasti käytettyjen markkinoilla liikukkaan. Ainakaan minä en ole törmännyt varmaan kertaakaan käytettyyn Re-issue Whammyyn (jota ilmeisesti olet katsellut uutena) saatika siihen originaaliin. Tosin, Whammy II:sia liikkuu käytettynä jonkin verran ja vanhalla Torilla oli myynnissä eräskin Whammy II:nen. Kannattaa muuten kokeilla metsästää myös Digitechin XP-100 Whammy/Wahi (tämä on siis se, jota mm. KoRnin Munky ja Head käyttää). Noitakaan ei kyllä juurikaan käytettynä liiku. Mulla on ollu ostoilmoitus moisesta jo jonkin aikaa (vanhalla Torilla oli pitkään ja uudellakin alusta asti) ja vasta tällä viikolla tärppäsi. Tosin, tuokaan ei ole vielä täysin varma, mutta toivottavasti kaupat syntyy. Ja kyllä, se Digitech Re-issue Whammy on kyllä vähän turhan hintava. Minäkin aloin miettimään yhdessä vaiheessa sellaisen ostoa, kun ei tuollaista XP:tä tuntunut löytyvän, mutta tuo hinta kyllä hirvitti sen verran, että päätin luottaa siihen, että löydän käytettynä. |
Fortune 23.01.2003 22:09:00 | |
---|
Tosin vastaava efekti toisella nimellä löytyy kyllä esim. Lexiconin ja TC:n joistain efekteistä (esim. allekirjoittaneen MPX1:stä).
Ja meikäläisen G-majorista. Tosin on peräti nimellä Whammy. Liekö tekijänoikeusrike (epäilen että lupa on kysytty). Sain juuri ekspressiopedaalin ja toimiihan tuo ilman viivettä vallan mainiosti. Vielä kun keksisi mihin sitä käyttää (pitäisikö ostaa jokin numetal-levy, että kuulisi ;). Paitsi yhteen uuden bändini biisin c-osaan olen suunnitellut semmoista whammy-kikkaa (toivottavasti Meldrew tai Orfus eivät näe tätä, saan vielä kenkää ennen kuin ehdin yllättämään poijat...). "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Dumb 23.01.2003 22:20:26 | |
---|
Sain juuri ekspressiopedaalin ja toimiihan tuo ilman viivettä vallan mainiosti. Harmi vaan sun kannalta kun et luultavasti pääse kuittailemaan mulle tosta "whammy-pedaalista" kovinkaan pitkään, ainakaan toivon mukaan. 8-) Vielä kun keksisi mihin sitä käyttää (pitäisikö ostaa jokin numetal-levy, että kuulisi ;). Suosittelen jotain KoRnin uudemmista levyistä. 8-) |
KoRnholic 23.01.2003 22:26:21 | |
---|
Kannattaa muuten kokeilla metsästää myös Digitechin XP-100 Whammy/Wahi (tämä on siis se, jota mm. KoRnin Munky ja Head käyttää). Noitakaan ei kyllä juurikaan käytettynä liiku. Mulla on ollu ostoilmoitus moisesta jo jonkin aikaa (vanhalla Torilla oli pitkään ja uudellakin alusta asti) ja vasta tällä viikolla tärppäsi. Tosin, tuokaan ei ole vielä täysin varma, mutta toivottavasti kaupat syntyy. oon kyllä kuullu jotaki siitä xp-100:sta. mutta niitä ei tosiaan näy missään. en löydä oikeen mitään ees digitech:in kotisivuilta. onko niiden valmistus lopetettu? onko tuo whammy tullu sen tilalle? missä hinnoissa semmoset käytetyt XP-100:t liikkuu? ihmeitä teen hetkessä, mutta mahdottomuuksiin menee hieman kauemmin. |
Fortune 23.01.2003 22:27:10 | |
---|
Harmi vaan sun kannalta kun et luultavasti pääse kuittailemaan mulle tosta "whammy-pedaalista" kovinkaan pitkään, ainakaan toivon mukaan. 8-) Voi harmi, elämäni tarkoitus valuu hiekkana sormieni välistä! Suosittelen jotain KoRnin uudemmista levyistä. 8-) Taitaahan U2:n Edgekin sitä käyttää, joten saatan välttyä numetal-ostoksilta ;) Paitsi että pitäisihän sitä sivistää itseään ettei koko ajan puhu suuta suuremmalla.
"I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Dumb 23.01.2003 22:29:31 | |
---|
Paitsi että pitäisihän sitä sivistää itseään ettei koko ajan puhu suuta suuremmalla. Suosittelen lämpimästi. Etkös sä puhunut saavasi DVD-soittimen tässä lähiaikoina? Osta KoRnin uusi Live-DVD. 8-) |
Dumb 23.01.2003 22:45:48 | |
---|
oon kyllä kuullu jotaki siitä xp-100:sta. mutta niitä ei tosiaan näy missään. Ennen nyt tullutta tarjousta, näin tuollaisen XP-100:sen viimeksi käytettynä kesällä. en löydä oikeen mitään ees digitech:in kotisivuilta. onko niiden valmistus lopetettu? Valmistus on lopetettu, joo. Digitechin sivuilta löytyy enää laitteen manuaali, ei muuta. onko tuo whammy tullu sen tilalle? Ei toi Re-issue Whammy ole tullut tuon XP:n tilalle vaan se on uusintapainos Original Whammysta, jota ei ole valmistettu enää moneen vuoteen. missä hinnoissa semmoset käytetyt XP-100:t liikkuu? Sellaista 200-250€ noista yleensä pyydetään käytettyinä. |
Zammy 24.01.2003 08:56:17 | |
---|
Sain juuri ekspressiopedaalin ja toimiihan tuo ilman viivettä vallan mainiosti. Vielä kun keksisi mihin sitä käyttää (pitäisikö ostaa jokin numetal-levy, että kuulisi ;). Pink Floydin Division Bellillä on whammya. Kappaleessa Marooned ainakin. Minä en moista aluksi edes tajunnut, se kuulosti enemmänkin slidelta. Varsinkin kun Gilmour soittaa samalla levyllä esimerkiksi High Hopesin mahtipontisen loppusoolon lap steelilla ja slidella jossa nuotit menee varsin korkealla myöskin. Hyvältä kuulostaa joka tapauksessa ja whammy kuulostaa jopa aika luonnolliselta, kun ei sitä edes heti tajunnut. Ja myös Pantera tietysti kannattaa tsekata, whammy ahkerassa käytössä. |
fridgebuzz 24.01.2003 09:40:14 | |
---|
Ei toi Re-issue Whammy ole tullut tuon XP:n tilalle vaan se on uusintapainos Original Whammysta, jota ei ole valmistettu enää moneen vuoteen. Ei kyllä itse asiassa pidä paikkaansa. Tai miten sen nyt ottaa. XP-100:n valmistus lopetettiin ennen kuin tuo Reissue tuli ulos. Joten tavallaan Reissue tuli XP-100:n tilalle. Eli ensin oli 80-luvun puolenvälin tienoilla julkaistu alkuperäinen Whammy, joka virallisesti kulkee nimella WH-1. Tämä on siis se legendaarisin kappale, Tom Morellon ja Jonny Greenwoodin käyttämä. WH-1:n valmistus lopetettiin koska pedaali oli melko kallis (osittain siksi, että Digitech suunnitteli ja toteutti itse pedaalin pitch shifting -teknologian), eikä myynyt niin hyvin kuin odotettiin. WH-1:n tilalle tuli Whammy II. Tässä vaiheessa Digitech ei enää tehnyt pitch shifting -teknologiaa itse, säästääkseen pedaalin hinnassa, vaan sen teki (muistaakseni kanadalainen) firma nimeltään IVL Technologies. Whammy II on ollut (on) esimerkiksi The Edgen (kaksi kappaletta) ja David Gilmourin pedaalilaudoissa, vaikka Gilmour käyttikin suurimmaksi osaksi whammy-efekteihinsä Digitechin räkkiprosessoria. Whammy II:n valmistus lopetettiin, ja tilalle tuli Digitechin silloin uuden XP-sarjan XP-100 Whammy/Wah. Nämä ovat niitä joita on luultavasti kuitenkin eniten liikkeellä. Esim. juuri Kornin kitaristien käyttämä. XP-100 myös on nykyään "discontinued", ja ainoa Whammy mitä kaupasta uutena saa, on tuo uusin, keväällä 2000 esitelty Whammy Reissue, myöskin Whammy 4:na tunnettu. Ja saahan noita ekspressiopedaalilla kontrolloitavia pitch-shiftereitä muiltakin valmistajilta. Ainakin nyt heti tulee mieleen Bossin pedaalit, ulkoisen ekspressiopedaalin kanssa, Danelectron uusi Shift Daddy (jeesus mikä nimi!), ja lukuisat DOD:n, Digitechin ja varmasti muidenkin multiefektit. "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |
fridgebuzz 24.01.2003 09:43:21 | |
---|
Mulla on ollu ostoilmoitus moisesta jo jonkin aikaa (vanhalla Torilla oli pitkään ja uudellakin alusta asti) ja vasta tällä viikolla tärppäsi. Tosin, tuokaan ei ole vielä täysin varma, mutta toivottavasti kaupat syntyy. Kerrohan miten käy, sen verran kauan mielenkiinnolla tuota kamppailua seurannut :-) "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |
Zarmo 24.01.2003 13:07:38 | |
---|
Digitechin RP-200:ssa on whammy ja se on aika halpa. |
fridgebuzz 24.01.2003 13:38:51 | |
---|
Digitechin RP-200:ssa on whammy ja se on aika halpa. Se on totta, ja luultavasti sama teknologia kun tuossa XP-100:ssa, eikö ne ole aika saman "ikäisiä". "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |