Aihe: Bossin säröt
1
Jusstus
23.01.2003 11:46:58
Oon soitellut aikani tolla Bossin OS-2:lla (Overdrive/Distortion) ja huomannu sen, että muuten hyväksi pedaaliksi siinä on turhan vähän botnea ja ryhtiä. Turhan kimakka ja suriseva vehje. Ovatko muut huomanneet samaa? Sellasta olisin kysellyt, että mitenköhän nuo muut säröpedaalit toimii puhtaan kanavan päällä? Särökanavan kanssa tuo OS-2 sellasilla puolivälisäädöillä on loistava. Diggaan kuitenkin sellasesta distortion-tyyppisestä ujelluksesta sooloissa, joten onko vinkkejä?
"These go to eleven.."
bliikki
23.01.2003 11:51:22
Oon soitellut aikani tolla Bossin OS-2:lla (Overdrive/Distortion) ja huomannu sen, että muuten hyväksi pedaaliksi siinä on turhan vähän botnea ja ryhtiä. Turhan kimakka ja suriseva vehje. Ovatko muut huomanneet samaa? Sellasta olisin kysellyt, että mitenköhän nuo muut säröpedaalit toimii puhtaan kanavan päällä? Särökanavan kanssa tuo OS-2 sellasilla puolivälisäädöillä on loistava. Diggaan kuitenkin sellasesta distortion-tyyppisestä ujelluksesta sooloissa, joten onko vinkkejä?

Tuo on herkku jos tuollaisen jostain löydät:
http://www.miaudio.com/mi_audio.htm

Tsekkaa noi samplet.
Keppi
23.01.2003 11:58:51
Jotkut muuten suhtautuu tollasiin kysymyksiin täällä tosi töykeesti tyyliin...säädä itte perkele!
Overdrivestähän ei tunnetusti saa ihan niinpaljon säröö, ku Distortionista. Puhtailla siitä saa mun mielestä parhaat soundit irti, ku pistää vaikka drivet tonne kello kahteentoista tai pienemmällekkin. Bluesiin käy tosi hyvin...no miksei rokkiinkin. Heavyyn ei kylläkään. Toinen ideahan on tämä legendaarinen cleanboost, jossa drivet on kokonaan pois ja volume aika kovalla, jollon tuo mukavasti tanakkuutta puhtaaseen ja nostaa volumee.
Tämä tosin toimii vaan, jos on putkistyrkkari...
Juuup!
Dumb
23.01.2003 13:11:13

Jos/kun OS-2:sta ei lähde tarpeeksi alapäätä niin DS-1:sen ja DS-2:sen voit ainakin jättää suosiolla kokeilematta.
hemmo
23.01.2003 13:36:13

Olen havainnut saman eli sen, että säröpedaali toimii hyvin puhtaalla kanavalla eikä juurikaan särökanavalla sekä myös päinvastoin. Olenkin ratkaissut ongelman siten, että soitan vain sillä puhtaalla, aika tylsänoloisella, saundilla ja ryyditän sitä sitten useammalla säröllä, jotka on säädetty eri voimakkuuksille ja särötasoille.

Hanki joku botnempi tanakampi särö siihen kaveriksi. Bossilla on monia.
placebo
23.01.2003 15:11:51
Bossin DS-2 ainakin "laulaa" todella kauniisti sooloissa. Sekä humpparilla että yksikelaisella. Alapäätä pedaalista itsestään ei tosiaan järin paljon löydy. Kyseinen ongelmahan on ratkaistavissa nupin EQ:lla tai EQ-pedaalilla. Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa että Boss DS-2 ja Mesa Boogie MarkIII yhdistelmällä lähtee kyllä todella tuhti saundi, jossa on alapäätä enemmän kuin tarpeeksi (jos niin haluaa).
Jusstus
23.01.2003 15:52:34
Joo, täytynee marssia kauppaan testailemaan. Onkohan noin, että noissa distortioneissa ylipäätäänkin on vaikea saada sitä saundia esille? Ongelmana on ollut lähinnä sekin, että saundi on ok jos soittelee vaikka yksin tai hiljaisemmilla volyymeilla, mutta bändin kanssa ja kovemmalla volyymilla se särö "hukkuu" eikä leikkaa sieltä seasta... Ratkaisuja?
"These go to eleven.."
staracaster
23.01.2003 15:56:31
laita vielä vähän kovemmalle...=)
hemmo
23.01.2003 16:09:47

Joo, täytynee marssia kauppaan testailemaan. Onkohan noin, että noissa distortioneissa ylipäätäänkin on vaikea saada sitä saundia esille? Ongelmana on ollut lähinnä sekin, että saundi on ok jos soittelee vaikka yksin tai hiljaisemmilla volyymeilla, mutta bändin kanssa ja kovemmalla volyymilla se särö "hukkuu" eikä leikkaa sieltä seasta... Ratkaisuja?

Tästä on puhuttu ennenkin. Yksin soitellessa korva tykkää sellaisesta tasaisesta saundista, jossa on kivasti bassoa, keski- ja ylä-ääniä, koko orkesteri niinko.

Pändi taas aikaan saa basson ja rumpujen avulla niin paljon eri taajuisia ääniä, että se kiva pyöreä kotisärösaundi hukkuu sinne jonnekin. Skittasaundi pitää sovittaa sinne möykän joukkoon raakasti särön potikoita vääntämällä. Huomaa, että pändisoitossa hyvin erottuva sopiva särösaundi voi yksinään kuulostaa aika vittumaiselta, mutta niin se vaan menee.
Kamalistani ei mahdu tähän.
Jusstus
23.01.2003 17:48:52

Pändi taas aikaan saa basson ja rumpujen avulla niin paljon eri taajuisia ääniä, että se kiva pyöreä kotisärösaundi hukkuu sinne jonnekin. Skittasaundi pitää sovittaa sinne möykän joukkoon raakasti särön potikoita vääntämällä. Huomaa, että pändisoitossa hyvin erottuva sopiva särösaundi voi yksinään kuulostaa aika vittumaiselta, mutta niin se vaan menee.

Näinhän se on. Mut joistain speduista se kuuluva ja ´paras´ ääni on vaan turhan diskanttinen ja terävä. Mut oppia ikä kaikki. Ei se päämäärä vaan se matka... Mulla ei oo mitään sitä vastaan, että lähen testailemaan kauppaan eri laatikoita!!!
"These go to eleven.."
Dumb
23.01.2003 18:17:40

Mä olisin myös tuon EQ-pedaalin kannalla. Mulla oli kerran kotitestauksessa (=testasin treenikämpällä) BOSSin EQ-7 ja kun liitin ton noiden BOSSin säröpurkkien kanssa yhteen niin alkoi heti miellyttämään nuo säröpedaalitkin enemmän. Säröpedaaliin (enimmäkseen juuri tuo OS-2) itseensä tein aika kirkkaan soundin ja sitten EQ:hun sellaisen V:n. Kokeile sinäkin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)