Aihe: Hyvän erotelukyvyn omaava säröpedaali?
1
bliikki
22.01.2003 22:33:53
Elikkä nyt olis moinen laatikko hakusessa. Vedetään aika tuimalla säröllä raskaat riffit, jossa käytetään nykyisellään Metal Zonea. Mutta sitten on sellasia riffejä, joissa ei Metal Zonen erottelukyky riitä niillä säröillä eli kun ensin isketään vaikkapa E powerchordina ja sitten näpäytetään kahta ylintä kieltä vapaina ja noin rämpytellään edes takas (tietysti otetta vaihtaen, ettei ihan typeräksi mene, mutta noin periaate ;)), niin tahtoo mennä vähän muusiksi eikä ne vapaat kielet oikein tahdo erottua. Ja toisaalta näppäilykohdat vaatii vähän selvempää säröä, eikä viitsi niitä nuppeja ruveta vääntelemään kesken biisin.

Niin mikäs olis mahdollisesti sellanen pedaali, josta löytyis riittävästi säröä ja erottelukykyä kun toi JCM 800:n särö ei ihan riitä ellei nupit ole kaakossa. Oiskos joku ProCon rotta hyvä vaihtoehto? Niitä pääsee vähän hikiseen kokeilemaan nykyisellään. Kitoos!
PeeJii
23.01.2003 08:19:58
Oiskos joku ProCon rotta hyvä vaihtoehto? Niitä pääsee vähän hikiseen kokeilemaan nykyisellään. Kitoos!

No juuri tuo Rat mulle tuli mieleen, muttei sekään ihan ääriasetuksille asti (särö maksimissaan ehkä n. klo 14.30 tienoille).
MrGuitarist
23.01.2003 08:46:13
RAT tuli myös minulla mieleen. Voisi toimia hyvin myös boosterina sille vahvistimen särökanavalle, toki myös yksinään.
bliikki
23.01.2003 10:44:42
RAT tuli myös minulla mieleen. Voisi toimia hyvin myös boosterina sille vahvistimen särökanavalle, toki myös yksinään.

Joo, sellasta oon itekin kuullut, että boosterihommatkin hoituis mukavasti. Pitää jostain tollanen rotta löytää ja kokeilla ja opetella se kitaristien pedaalinvaihtotanssi =P
bliikki
23.01.2003 12:45:18
Mites tuotanoinnaa onkos vanha rotta paras rotta vai onko uudempi parempi?
kivi
23.01.2003 12:51:16
Jos tuntuu, että särö ei erottele, olis ehkä ensimmäinen mieleen juolahtava ratkaisu kuitenkin laskea sitä mikrofonien gainia. Yleensä ratkeaa sillä.

Tuo muuten oli syy, miksi siirryin käyttämään tallan puolella DiMarzion Humbucker From Helliä; siinä on huomattavan hyvä erottelu ihan setillä kuin setillä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
bliikki
23.01.2003 13:01:29
Jos tuntuu, että särö ei erottele, olis ehkä ensimmäinen mieleen juolahtava ratkaisu kuitenkin laskea sitä mikrofonien gainia. Yleensä ratkeaa sillä.

Tuo muuten oli syy, miksi siirryin käyttämään tallan puolella DiMarzion Humbucker From Helliä; siinä on huomattavan hyvä erottelu ihan setillä kuin setillä.

Joo, mulla on tämmönen halpis Pacifica, niin mikeillä on luonnollisesti osuutta asiaan. Mutta tähän ei viitti vaihtaa DiMarzioita =P Kun joskus hamassa tulevaisuudessa hommaa uuden kepakon, niin ostaa sitten siihen.
kivi
23.01.2003 13:06:35 (muokattu 23.01.2003 13:06:55)

Joo, mulla on tämmönen halpis Pacifica, niin mikeillä on luonnollisesti osuutta asiaan. Mutta tähän ei viitti vaihtaa DiMarzioita =P Kun joskus hamassa tulevaisuudessa hommaa uuden kepakon, niin ostaa sitten siihen.

Ymmärrän. Mutta kokeilepa kääntää volyyminuppia pari milliä pienemmälle, aavistuksen verran vain.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
bliikki
23.01.2003 13:35:24

Ymmärrän. Mutta kokeilepa kääntää volyyminuppia pari milliä pienemmälle, aavistuksen verran vain.

Kun about 7:aan kääntää, niin onhan siinä jo tietysti eroa. Mutta varmaan toisen pedaalin ostan, niin saa soundiinkin vähän väriä ja pääsee tosiaan tuon pedaalinvaihtotanssin opettelemaan, kun en muuten ole mikään parkettien partaveitsi =)
kivi
23.01.2003 13:41:44
pääsee tosiaan tuon pedaalinvaihtotanssin opettelemaan, kun en muuten ole mikään parkettien partaveitsi =)

Ok. Mikäs siinä sitten.
(Handsome Dick Manitoba)    
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)