Aihe: Paras hevikeppi 1000-1500 eurolla?
1
Reno.
22.01.2003 06:30:23
Joo eli toiseen threadiin jo vähän kirjottelin, mutta se ei kuulunut sinne, joten teenpä uuden.

Mikä mahtaisi olla paras ja laadukkain hevikeppi, joka irtoisi uutena/käytettynä edellämainittuun hintaluokkaan? Pidän Ibanezeista, SD Invader on jo hankittu, mutta Jackson Soloistkin kiinnostaa, kun sellainen (Pro, eli jaappan-malli) irtoaisi uutena n. 1000 eurolla. (Jos jollakin sattuu olemaan priimakuntoista USA-soloistia, Ibanez RG3120, Jem7d tai 7v tms. mallia (ei 555), saa myös ehdottaa myyntiä). Kunnon floikka, jumbonauhat ja nopea kaula on tärkeimmät edellytykset.
I've been attacked by storms of disillusions
Skeba
22.01.2003 11:14:47
Mikä mahtaisi olla paras ja laadukkain hevikeppi, joka irtoisi uutena/käytettynä edellämainittuun hintaluokkaan?

Peavey EVH Wolfgang Special USA. Voipi löytyä käytettynä
alta 1000e:llä. Ite maksoin 1300

Käytettyjä USA-Jacksoneita saa 1000e pintaan, suht hyviä nekin on.
LaXu
22.01.2003 11:36:58
Koska kerran Jackson Soloist-tyyppinen kitara kiinnostaa, kannattaa katsoa, jos käytettynä löytyisi Kramer Stagemasteria, nuo ovat tuntumaltaan ja rakenteeltaan hyvin lähellä Jackson Soloisteja, omaan Stagemaster Custom 1:seeni olen varsin tyytyväinen. Osat ovat osapuilleen samat, kuin USA-Soloisteissa (vaahtera neckthrukaula eebenpuuotelaudalla, rungon "siivet" leppää, Seymour Duncan mikit, Original Floyd Rose, Schallerin virittimet).

Ibanez RG5xx on tietysti varma ja edullinen valinta, mielestäni eivät häpeä mikkien vaihdon jälkeen lainkaan kalliimmille Prestige-malleille. Jälleen kerran olen omaani erittäin tyytyväinen, vaikka pari halkeamaa on kaulaan ja runkoon tullut (eivät vaikuta kuitenkaan ainakaan vielä kitaran toimivuuteen). Lisävinkkinä: http://www.pro-guitar.de löytyy Ibanez S3040 hintaan 1090€ (plus postikulut). Todella nätin näköinen kitara.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
Jester
22.01.2003 11:41:40

Vanhat(80-luvun) USA(custom) Jacksonit ovat laadullisesti parhaita "hevikeppejä"(Aamen). Näitä voi saada jopa 2 kpl tuohon 1500e:n hintaan.(Epäilen, että hinnat alkavat pikkuhiljaa nousta) Myös amergiinialaiset B.C. Richit ovat kuulemma huippulaatua(ei siis mitkään NJ:t yms. halpikset).
Reno.
22.01.2003 12:49:46
Niin tarkoitus on soitella kyllä muutakin, mutta pääasiassa metallipuolta. Jotenkin oon vaan tykästynyt Ibanezeihin..
Jem7dbk kiinnostaisi aika paljon.. häpeääkö Jem7v:lle?
kunnasja
22.01.2003 13:11:25
Kannattanee kokeilla eri merkkejä ensin, sitten vasta miettiä mallia. Merkkien väliset erot ovat kuitenkin huomattavasti suuremmat kuin saman valmistajan eri mallien väliset.

Itse päädyin aikanaan vaihtamaan Jacksonin pois ja ottamaan Ibanezin tilalle. Puoltavia syitä:
+ parempi sustain
+ parempi soitettavuus (mm kielten korkeus)
+ paremman näköinen :P

Soundieroa ei ole mitenkään älyttömästi, se riippuu sentään aika paljon vahvistimesta ja muusta "äänentekolaitteistosta".

RG550ex on ainakin mun mieleeni, ovh jossain 1150 paikkeilla(?). Ibanezeista on muutenkin sellainen tuntuma, että peruskeppikin (600e) soi hyvin.

Siis kertaus: kokeile ensin merkki, sitten malli. Mieti tarvitko 7. kieltä, vai saisitko suhteessa paremman 6-kielisen samalla rahalla. Ja sen sellaista...
Fiery sunset, the clouds are no longer gray - Burning crimson that soothes all my pain - The sun is burning down
Reno.
22.01.2003 13:23:02
Kunnasja, mikä jackson sulla oli? Soloist vissiin poikkeaa aika paljon muista.
LaXu
22.01.2003 13:34:39
Jep, kepistä riippuu ihan miten hyvä sustain on. Kokeilemissani jenkkiJacksoneissa ei ole sen suhteen ollut mitään ongelmaa. Ja Ibanez RG5xx ei oikein uutena kannata ostaa, niitä putkahtelee vähän väliä käytettynä.
Kramer Stagemaster Custom 1
Ibanez RG550
Dean EVO DN76
Yamaha DG80-112A vahvistin
Reno.
22.01.2003 14:01:55
Noniin.. tutkiskelin tossa vähän, ja vaihtoehtoina taitaa olla enää RG3120 (tai jos siitä tulee joku uus malli kohtapuoliin) ja joku Jem. Niinno RG1077xl ois myös, mutta epäilen ettei niitä ole olemassakaan kun missään ei ole myynnissä.
Sähikäinen
22.01.2003 16:48:27
Kannattaa kokeilla tota rg620 mallia. Kaverilla nimittäin on toi 3120 malli ja kun kokeili mun keppiä, niin harmissaan totesi että eipä siinä niin kovaa eroa ole, ja kun hintaa on kuitenkin välissä tommonen 700euroa. Mulla on DiMarzion mikit vielä mun 620:isessä, niin täytyy myöntää että kyllä sillä kelpaa soittaa. =P
Reno.
22.01.2003 18:58:21
Kannattaa kokeilla tota rg620 mallia. Kaverilla nimittäin on toi 3120 malli ja kun kokeili mun keppiä, niin harmissaan totesi että eipä siinä niin kovaa eroa ole, ja kun hintaa on kuitenkin välissä tommonen 700euroa. Mulla on DiMarzion mikit vielä mun 620:isessä, niin täytyy myöntää että kyllä sillä kelpaa soittaa. =P

Ok. Kattoo nyt.
askomiko
22.01.2003 19:03:40
Entäs alusta loppuun itse mietitty turbomalli gurun rakentamana?
Loppu vainen.
Reno.
22.01.2003 19:44:25
Entäs alusta loppuun itse mietitty turbomalli gurun rakentamana?

Joo. Pistin jo puol vuotta sitten sellasen specsit Ruokankaalle, ja hintaa tuli 3400e. Ei sinänsä paha ottaen huomioon mitä kaikkee siihen olis tullu/tulee, ja ihan mielelläni maksasin jos ois rahaa. Nyt lykkääntyy parilla/muutamalla vuodella.
Olli S.
23.01.2003 11:45:39

Ite tykkäsin ESP EX-351:stä.
Reno.
23.01.2003 13:33:09
Joo no taisinpa päätyä rg620:sen uuteen malliin (prestige, mikä tulee suomeen kai tässä seuraavien kk:iden aikana.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)