jukej 24.01.2003 17:37:45 | |
---|
Siis keikoilla. Käyttekö aina ruuvailemas nappeja biisien välis va onko teillä joku muistilappu vai voiko näitä järkeillä keikoilla jotenkin fiksummin?? Juke rules OK! |
Fortune 24.01.2003 17:40:49 | |
---|
Kun et määritellyt minkälaisen delayn omistajista puhutaan, niin omassa räkkiefektissäni voi laittaa delay-ajan muistipaikkaan joko eksaktina aikamääreenä tai suhteena tap tempoon. Pedaalilautaani tulee tap tempo -kytkin ja soolosoundeihin sitten nopea delay ilman tap tempo -vaikutusta. Pedaalidelayhinkin voi joihinkin kytkeä tap tempo-pedaalin (Boss DD-5). Yksi ratkaisu olisi tietysti useampi pedaali eri asetuksin tai vaikkapa se Line6:sen delay modeler. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Pekkatapio 24.01.2003 17:44:08 (muokattu 24.01.2003 17:45:01) | |
---|
Meikäläinen ottaa mm. delayt Korg ax1000g:stä, johon olen ohjelmoinut useampia paikkoja eri kappaleita varten. Ei tarvi kuin polkasta nappulaa, niin homma toimii. Myös tässä koneessa on tap-tempo -mahdollisuus. Sitäkin käytän joskus. EDIT: Siis eipä nyt keikkoja juuri ole, mutta näin kuitenkin hoidan homman. |
MrGuitarist 24.01.2003 18:01:07 | |
---|
Aika hälläväliä-tyylillä :) En merkkaile mitään, yritän saada tempoon, tai siten että kuulostaa vaan hyvältä. Studiossa tosin säädän tarkkaan biisin mukaan jos delayta siinä käytän. Mulla on 2 delayta pedaalilaudassa ja yhdessä ne toimii enemmänkin reverbin tyyliin, eli yksittäisiä toistoja ei oikein erota. Minusta oikein hyvä niin. |
kivi 24.01.2003 18:25:32 | |
---|
Jos pitää saada tempo taimiin, niin sitten joku 'tempo follow' toiminnolla varustettu laite lähtee matkaan; vaikkapa Digitech Studio Quad nauhakaikusimulaattorilla. Jos taas kaiuttelee yksikseen, tai jopa soittaa vain kaiun ehdoilla, niin laitan vain etukäteen potikan viereen kynällä merkit, tai lyön yhden iskun ja säädän kerralla kohdalle fiiliksen mukaan. Studiossa kyllä tulee ruuvattua ihan oletusarvoisesti ensin sekuntikellon ja taskulaskimen kanssa:-) Erilaisia delayta on mulla tarpeen mukaan viisi poljettavaa, ja epämääräinen määrä räkkilaitteita. Harvoin niitä tarvitsee ollenkaan, mutta silloin sen pitää olla juuri se oikea. |
Fortune 24.01.2003 18:29:20 | |
---|
Jos pitää saada tempo taimiin, niin sitten joku 'tempo follow' toiminnolla varustettu laite lähtee matkaan; vaikkapa Digitech Studio Quad nauhakaikusimulaattorilla.
Rönsyilläänpä vähän. Olen tuossa miettinyt tulevia koitoksia (esimerkiksi etsinyt Suomesta parasta areenaa ensimmäistä stadionkeikkaa varten ;) ja jos sattuu niin hassusti käymään, että joskus jokin soittoprojektini tai bändini soittaa klikin kanssa, niin minkälaisesta vehkeestä tuommoiseen "word clock"-inputtiin saa sitä midi-signaalia otettua? Onko ihan pelkästään semmoisia purkkeja vai ovatko nämä sekvensserihommia? Olisi messevää, kun TC laittaisi itsensä automaattisesti oikeaan tempoon biisien mukaan :) "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
kivi 24.01.2003 18:37:39 (muokattu 24.01.2003 18:39:17) | |
---|
niin minkälaisesta vehkeestä tuommoiseen "word clock"-inputtiin saa sitä midi-signaalia otettua? Onko ihan pelkästään semmoisia purkkeja vai ovatko nämä sekvensserihommia? Todennäköisesti kaikki rumpukoneet lähettävät jonkinlaista MTC:tä (Midi Time Code) tai kelloa. Sellaisella on muutenkin ehkä kivempi tehdä klikkiä kuin karvalakkimetronomilla. Saattaa olla, että nykyiset metronomitkin - ainakin isommat "rumpalimallit" lähettävät. Jos signaali on väärää lajia, luulis ainakin Midimanilta löytyvän jos jonkinlaista muunninboksia.
|
fridgebuzz 27.01.2003 08:59:35 | |
---|
Kyllä se on lähinnä nykyään ollut niin, että kun biisi alkaa lyön kieliin sellaisen pikaisen räps-lyönnin ja säädän sen mukaan. "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |
Dumb 27.01.2003 14:02:51 | |
---|
Mulla on delayt aina vähän miten sattuu. Bossin delayssa on sellainen "soolodelay" (ihan kuin minä mitään soloja osaisin soittaa...), joka toimii särön kanssa vaikka pedaalit ovatkin ennen vahvistinta (eli leveliä vähän, toistoja vähän ja delay-aika alle puolenvälin). Line6:ssa on sitten vähän pidempiaikaisia ja "erikoisempiakin" delay-soundeja, jotka teen aina johonkin tiettyyn juttuun tai biisin sopiviksi ja hyödynnän niitä sitten mahdollisuuksien mukaan. |