Aihe: tampereen musiikkiliikkeistä..
1 2
t1amatti
21.01.2003 13:00:53
kokemuksia jaettavana? kun tuntuu niin hölmöltä mennä kitarakauppaan ilman että alan termistö on hallussa (ns. rookie kun olen). myyjät höpisee kaiken maailman humbuckereista ja huiluäänistä.. eli toisin sanoen, "aloittelijaystävällistä" ja ammattitaitoista musiikkikauppaa haen.
bliikki
21.01.2003 13:15:08
Tampereen Musiikki on ihan hyvä kauppa ja Tammerpianosta on tullu positiivista palautetta, en ole kyllä itse käynyt. Mutta kun noihin ei aina ole täysin luottamista, että kuinka hyvää tietoa sieltä tulee tahallisesti tai tahattomasti, kun se kaupanteko on kuitenkin siellä taustalla, niin kannattaa vähän itsekin perehtyä asiaan ennen ostoa. Netissä ja täällä forumissa on paljon tietoa =)
Keppi
21.01.2003 13:38:45
Ei aloittelijan oo mitään syytä hävetä tietämättömyyttään! Pitää vaan uskaltaa kysyä...esim. että anteeks, mutt mikä se humbuckeri on. Soitinmyyjät on ihan varmasti uransa aikana nähneet ihan kaikentasoisia soittajia ja kuulleet ihan kaiken tasoisia kysymyksiä. Usein se vaan heiltäkin unohtuu, ett kaikki ei välttämättä oo vielä perillä noista asioista. Pitää vaan uskaltaa sanoo, ett on aloittelija ja ettei tiedä vielä mitään. Kyllä ne myyjät milellään selittää tommosia juttujakin. Ei sellanen myyjä oo erityisen ammattitaitoinen, joka ei selitä tai nauraa ylimielisesti tyyliin etsä muka tätä tiedä?!? Siihenhän näittenkin palstojen toiminta perustuu, ett kitaristeilla on halu auttaa toisia "tietämättömämpiä" kitaristeja.
Kyllä mä muistan itsekkin, kun "testasin" ekaa vahvistinta ja myyjä kattoo vierestä, ett mitäs tykkäät...ja kun ei osannu kun kaksi sointua...ja toisen sormitus on niin hankala, ettei sormet just sillon taivu.=) On siinä kieltämättä hieman orpo olo.
Mitä tulee Tampereen musiikkiliikkeisiin, niin en voi muuta sanoo ku ett musta niissä ollaan ainakin hyvin ystävällisiä....mitä nyt oon joskus käyny.
samueld
21.01.2003 13:49:52

Itsellä nyt on kokemusta Tammerpianosta ja Soitinkeskuksesta noin niinkö maksavana asiakkaana. Molemmissa on ollut ihan reilu meininki. Kokemuksesta kyllä voi sanoa, että itsensä tuntee hieman tyhmäksi aluksi, mutta siihen joko tottuu tai sitten oppii uusia asioita eikä kohta olekaan ihan tyhmä olo. Ja se mitä ylläkin jo sanottiin kannattaa muistaa. Soitinkaupoissa esitettyjen tyhmien kysymysten alaraja on varmasti saavutettu jo aikaa sitten, joten ei siellä kovin pahasti voi tyriä.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't, country.
vale
21.01.2003 14:17:19
Itse välttelen kavereiden kanssa tampereen musiikkia koska siellä oleve kitarapuolen päällikkö ei viitsi tiskin takaa tulla palveleen. kysyin kerran kun olin ostamassa mikkiä, että missähän niitä olisi, myyjä lueskeli lehteä tiskillä ja sanoi että katso tuolta hyllystä. No katselin vähän aikaa ja tuumasin vaihtaa kauppaa... Paras liike tampereella on Tammer piano ja soitin ja Ahosen musiikki sekä soitinkeskus.
Rock n' Roll is only way to DIE
reiska
21.01.2003 14:39:29
pitää tietää itse mitä lähtee musiikkikaupasta hakemaan. myyjää kiinnostaa enemmän raha kuin se mitä sinä tarvitset.
JLM
21.01.2003 14:46:05

Ei aloittelijan oo mitään syytä hävetä tietämättömyyttään! Pitää vaan uskaltaa kysyä...esim. että anteeks, mutt mikä se humbuckeri on. Soitinmyyjät on ihan varmasti uransa aikana nähneet ihan kaikentasoisia soittajia ja kuulleet ihan kaiken tasoisia kysymyksiä. Usein se vaan heiltäkin unohtuu, ett kaikki ei välttämättä oo vielä perillä noista asioista. Pitää vaan uskaltaa sanoo, ett on aloittelija ja ettei tiedä vielä mitään. Kyllä ne myyjät milellään selittää tommosia juttujakin. Ei sellanen myyjä oo erityisen ammattitaitoinen, joka ei selitä tai nauraa ylimielisesti tyyliin etsä muka tätä tiedä?!? Siihenhän näittenkin palstojen toiminta perustuu, ett kitaristeilla on halu auttaa toisia "tietämättömämpiä" kitaristeja.
Kyllä mä muistan itsekkin, kun "testasin" ekaa vahvistinta ja myyjä kattoo vierestä, ett mitäs tykkäät...ja kun ei osannu kun kaksi sointua...ja toisen sormitus on niin hankala, ettei sormet just sillon taivu.=) On siinä kieltämättä hieman orpo olo.
Mitä tulee Tampereen musiikkiliikkeisiin, niin en voi muuta sanoo ku ett musta niissä ollaan ainakin hyvin ystävällisiä....mitä nyt oon joskus käyny.

Joo, ei kysyvä tieltä eksy :) Tammer-Piano on varsin mukava paikka ja valikoimaa löytyy. Taitaa olla remonttimyyntikin vielä käynnissä.
JoUmAn
21.01.2003 15:23:10
Vielä vois ehkä tuleville kesä työläisille sun muille neuvoja tai jotai? Et jos tulee aloittelija liikkeeseen niin mitä te toivoisitte minä ainakin silloin kun olin ekaa kertaa niin en osannut paria sointua enempää ja se myyjä siin vieres seiso ja mietti et otaksä vai et niin ei sitä kitaraa halua paria sekuntia kauempaa kokeilla ehkä paras olis että myyjä menis touhuamaan jotain omia vai mitä mieltä olette?
I am the master of disaster madness su sa joumaaaaan
N00b
21.01.2003 15:58:05
Missäspäin tampereella tuo kehuttu tammer piano on?
Ukko
21.01.2003 16:06:29

.. eli toisin sanoen, "aloittelijaystävällistä" ja ammattitaitoista musiikkikauppaa haen.
Sit se on takavuosien kokemuksen perusteella Soitinkeskus. Ahonen ja t:reen musiikki ovat takapuolesta.
samueld
21.01.2003 16:12:53

Missäspäin tampereella tuo kehuttu tammer piano on?

Osoite on Pinninkatu jotain. Tammelantorin laidallahan tuo sijaitsee. Nettiosoite on varmaan jotain www.tammerpianojasoitin.fi. Huonot sivut, mutta kaupassa on varmaan Tampereen paras valikoima.
I don't need some turkey tellin' me that I ain't, country.
Keppi
21.01.2003 16:33:55
En usko, ett ykskään myyjä rupee puhumaan humppareista tai styrkkareista, jos vaikka joku mummo tulee lapsenlapselle ostamaan kitaraa. Kyllä myyjä sen tajuaa, miten tollaiselle asiakkaalle täytyy puhuu. Kyllä ne soitinmyyjät osaa selkokielisesti asioita kertoo, mutt niitä pitää joskus vähän "potkasta", ett ne tajuu mitä ne puhuu.
Täytyy sanoo, ett tosi harvoin törmää sellaisiin myyjiin, ett ne ois jotenkin hankalia tai huonosti motivoituneita. Toki sellaisiakin oon tavannu, mutt oisko vaan pari kertaa.
JM
21.01.2003 16:38:02
Minun ääneni menevät tammer pianolle ja soitikeskukselle. Tampereen musiikissa oli kerran niin kova kusetusmeininki, etten ole sen jälkeen käynyt. Ja Ahonesessa aika nihkee palvelu ollu yleensä. Soitinkeskuksessa olen muuten viimeaikoina saanut aika hyviä alennuksia, kun on naama tullut tutuksi.
Lilli
21.01.2003 16:43:42
Sit se on takavuosien kokemuksen perusteella Soitinkeskus. Ahonen ja t:reen musiikki ovat takapuolesta.

Kyllä sanoisin että hyviä kauppuja Tampereen musiikkikaupat ovat kaikkiaan. Asiakkaan asenteesta on kai kiinni, millaista palvelua saa. Treen Musiikki on okei, myyjä-Pasi on ainakin asiantuntija, Ahosella aika kuluu mukavasti, Soitinkeskuksesta tekee sillointällöin löytöjä hyvän palvelun lisäksi, Tammer-Pianossa on valikoimaa, ei tosin PRSn lisäksi kovin erikoisia 'löytöjä' ja Hellas-Piano on palvelultaan erinomainen liike. -Vihjeenä vaan, että menkääs Hellakseen kokeileen erimallisia Coxx-merkkisiä halpakopsuja, yllätytte varmasti!
KMT
21.01.2003 16:59:37

Kyllä mä kävisin Tampereen liikkeistä mieluummin Ahosella
Kamat jotka on Tampereelta ostanut, on aina ostanut Ahoselta, Esim Peavey mk3. Itse minua on aina kiehtonut se Samickin kuuskielinen basso joka on aina ollut siellä kun olen käynyt. en kyllä ole käynyt vähään aikaan
Bassopalsta puuttuu muuten OK
Jaska
21.01.2003 22:48:10
Ahosen musiikista haluaisin sanoa oman käsitykseni. Olen vieraillut siellä muutamaan otteeseen kymmenen vuoden aikana ja seuraillut muiden asiakkaiden palvelua sivusta, sekä itsekin saanut mielenkiintoisia vastauksia kysymyksiin. Sellainen mielikuva on, että henkilökunta ei juurikaan tiedä mitä myy. Kitaransoittoa aloittelevalle kaupataan vuoronperään teräs- tai nailonkielistä, vaikka asiakas mainitsee menevänsä klassisen musiikin soittotunneille. Laitteista tiedetään sen verran mitä niiden pakkauksissa lukee. Käytettyjen kohdalla on ehkä mahdollista tehdä "löytö", mutta laite on silloin juuri sellainen kuin se on (pitää itse ottaa sen kunnosta selvä). Yksittäisen soitinlaitteen hinta vaihtelee päivän ja sen mukaan miltä myyjältä sattuu kysymään. Jos menee luvan kanssa sokkeloisen kellaritilan peräkammariin testaamaan vahvistinta, niin ei kannata pelästyä jos tulee säkkipimeää kesken kaiken. (Sulkemisaika lähestyi. Tai itseasiassa ei ollut säkkipimeää. Vahvistimen led-valo näkyi.) Takuuasioita en viitsi ajatella, mutta kaupanteosta sanoisin, että ei kannata maksaa hirveästi etukäteen mistään mitä ei omissa käsissä ole. Saattaa kestää.

Tampereen Musiikissa sain aikoinani nuottiosastolla hyvää palvelua ja tilaukset sujuivat. Kitarapuolelta jäi mieleen kokemus, jossa istuin rookiena testauskopissa oudon multiefektin kanssa ilman minkäänlaista manuaalia. "Tuu kysyyn jos on jotain" olivat myyjän neuvot johtojen kytkemisen jälkeen.

Soitinkeskuksessa olen saanut todella asiakaslähtöistä, ammattitaitoista ja luotettavaa palvelua niin kauan kun vain muistan. Henkilökunnan tieto/taito on korkea. Olen asioinut paikassa satunnaisesti 15v. Näyteikkunalla äkkivilkaisulla ehkä vähän "tilpehöörimeininki", mutta kannattaa poiketa. Sisällä on muutakin.

Tammerpiano ja soitin. No jaa. Vuosia sitten uutta vahvistinta ostaessani hinta tippui melkoisen roimasti kun kilpailutin vähän. Leppoisa tunnelma ja kysymyksiinkin saa vastauksia. Myyjät selkeästi erikoistuneet tiettyihin laiteosastoihin (niinkuin tietysti muuallakin), mutta ohjataan kyllä juuri oikean myyjän puheille.
t1amatti
22.01.2003 07:49:55
kiitos ihmiset rohkaisevista sanoista, ehkäpä nyt suunnistan useassa viestissä kehutun soitinkeskuksen kautta muihin tamperelaisiin liikkeisiin.

Soitinkeskuksessa olen saanut todella asiakaslähtöistä, ammattitaitoista ja luotettavaa palvelua
berdi
22.01.2003 14:33:26
Tammer piano ehdottomasti. Ei ehkä tampereen paras valikoima mutta helvetin mukavat myyjät aina:)
Vilhelmus
22.01.2003 14:45:55

No omat kokemukset sitten kans:

Ahonen:
Välillä ollut pari nuorta myyjää, tosi mukavia, innokkaita ja asiantuntevia. Mutta vaan pari kertaa. Kaikki vanhemmat henkilöt ko. mestassa ovat olleet pihalla kuin tamponin narut.

Tampereen Musiikki:
Yläasteikäisenä en digannut, Hamppunen tuntu vähän kylmältä jätkältä, mutta sittemmin oon tykännyt tosi paljon. Varsinkin Pasi on tosi mukava ja auttavainen häiskä, Mattikin mutta tietotaito ei ole aina sillä tasolla, millä pitäisi.

Tampereen Soitinkeskus:
Jos on rahaa, saa palvelua. Ainakin tämä käsittääkseni omistaja on ihan hyvä äijä, mutta välillä tuntuu ettei esim. nuoret ostajat paljon kiinnosta. Muut häiskät vähän vaihdelleet, mutta yleinen palvelutaso sellaista perus-ok:ta.

Tammer-piano ja soitin:
Muuten asiallinen, jopa paras meininki, mutta liikkeen pomo helvetin kiireinen, ja aikaa löyty vasta kun rahaa on. Lisäksi sellainen nuori pienikokoinen myyjä ei pysty juuri auttamaan vaan aina kun olen tavaran hintaa kysynyt "täytyy kysyä omistajalta". Sitten kestää puoli tuntia että ees se pääsee johtajan juttusille. Muut myyjät TOSI ok.
Lisää diskanttia!
Keppis
22.01.2003 14:56:20
Itse välttelen kavereiden kanssa tampereen musiikkia koska siellä oleve kitarapuolen päällikkö ei viitsi tiskin takaa tulla palveleen. kysyin kerran kun olin ostamassa mikkiä, että missähän niitä olisi, myyjä lueskeli lehteä tiskillä ja sanoi että katso tuolta hyllystä.

Mulla on myös käyny pari kertaa vähän samalla lailla niinku että ollaa sanottu vaikka "ei täältä mitään kannata ostaa" ja sellasta lisäxi hinnat on kalliimpia kuin esim soitinkeskuksessa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)