Aihe: Outo vika Valvestatessa!
1
jonza
03.02.2003 14:57:25
Omistan 100w marshallin valvestate-combon. Noin 100 bändin keikkasetin jälkeen vahvistin alkoi ulisemaan.

Ulina on helvetin voimakkaan kuuloista. Kitaran oma ääni kuuluu, ulinan alta, värisevänä ja erittäin hiljaa! Ulina voimistuu vahvistimen lämmettessä. Se on tavallaan vähän niin kuin maadoitushäiriön kuuloista, paitsi että helvetisti kovempaa!

Onko kenelläkään hajuakaan siitä missä vika voisi olla? Etuasteputki on jo vaihdettu!

Juottaa osaan itsekin enkä viitsisi kauhean monta kymmentä euroa yhden 250 e arvoisen combon korjaamisesta maksaa!
MrGuitarist
03.02.2003 15:46:28
Joskus aikoinaan oma valvestate teki tuota samaa. Vika oli kaiussa, kun kaiun käänsi pois päältä niin ulinakin loppui. Tuo kaikuvika onkin kait jonkinlainen tyyppivika noissa valvestateissa, ainakin sama vika on monissa kokeilemissani koneissa ollut.
jonza
03.02.2003 16:26:41
Vika ei taida olla kaiussa. Kokeilin kyllä kaikki potikat ja kytkimet läpi!
jonza
03.02.2003 18:37:49
Ulina on siis todella voimakasta! Kitaran oma ääni kuuluu juuri ja juuri vasta kun vahvistimen laittaa todella kovalle!
Osmo Komppi
05.02.2003 01:02:39
Menee hirveeksi arvailuksi ja luulisi musaliikkeiden tietävän jos tästä on kysymys, mutta menköön lottoamalla.

Eli jos olen käsittänyt sinnepäinkään oikein niin on Valvestateissa putkietuaste, mutta muuten kyse on trankkuvahvistimesta? Tällöin tulee yksinkertaisesti mieleen, että etuasteen putki on loppuunkulunut ja muuttunut mikrofoniseksi ts. aiheuttaa kiertoa ja ulinaa. Eli etuasteputken vaihtamalla pitäisi päästä tuosta eroon?

Viisaammat antakaa huutia jos olen hakoteillä.
MrGuitarist
05.02.2003 09:28:10
Valvestateissa putkietuaste, mutta muuten kyse on trankkuvahvistimesta? Tällöin tulee yksinkertaisesti mieleen, että etuasteen putki on loppuunkulunut ja muuttunut mikrofoniseksi ts. aiheuttaa kiertoa ja ulinaa.

Valvestateissa kuitenkin se putki vaikuttaa vain särökanavaan.

Muistinkin juuri että mulla pamahti päätekivi (?) valvestatestani joskus. Silloin kitaran ääni kuului juuri ja juuri täysillä, tosin ei se kyllä mitään muutakaan ääntä pitänyt, pamahtelua tjms..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)