Aihe: silver jubilee-combojen elementit
1
manfred
13.02.2003 17:10:47
No hei! Mä oon eläny aina siinä käsityksessä, että silver jubikoiden sisällä on celestionin vintage 30-kajarit. Ite olen omistanut 2554-mallin puolisen vuotta ja ihmetelly, miks siin lukee vaan vintage, eikä vintage 30. No, nyt sitten vasta huomasin, että siinähän lukee myös G12! Eikös tämä ole se legandaarinen greenback-kajari? Miten muilla jubilisteilla, mitkä kajarit teiän comboissa on?
Meiän bändi tulee alas niin ku lyijynen ilmalaiva denatured
blackambulance
13.02.2003 18:05:22 (muokattu 13.02.2003 18:14:00)
Se voi olla Greenback tai joku muukin malli, en tiedä tarkkaan juuri kyseistä kaiutinta. Celestionin kitarakaiuttimet ovat suurimmaksi osaksi G12 + joku kirjain/numero, eli löytyy esim. juuri G12M25 "Greenback", G12H30 "Blackback" (vaikka enää magneetin suojus ei ole mustakaan...), G12L, G12T75... Ja vaikka se ei GB olisikaan, niin ei se kaiutinta huononna;-)

EDIT: +Greenbackit on siis 25W (ainakin tuon ikäiset pitäisi kai olla), eli katso myös jos kaappiin on merkattu tehonkesto. 4x25W=100W, ja GB:ssä ei kai lue "vintage", ellei ne sitten ole Marshallin lätkimiä tarroja...

EDITEDIT: ja jos niitä kaiuttimia on vain yksi, niin Celestionilla on (ainakin ollut) joku Vintage-malli, jonka tehonkesto oli 60W.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)