Diz 17.02.2003 14:01:22 | |
---|
Ajattelin että onko mahdollista säilyttää kuusikielisen kitaran laatu korkeana jos tekisi siitä ikäänkuin seitsemänkielisen, josta on tuo korkein kieli jätetty pois. Vaati vissiin vahvan kaulan. Kommetteja?? Itse olen vannoutunut rytmikitaristi ja tuonne alaäänisarjoihin hamuaisin päästä.. Miten homma kannattaisi mielestänne toteuttaa? |
Chemo 17.02.2003 14:24:20 | |
---|
Suosittelen tutustumista baritonikitaroihin... |
MrGuitarist 17.02.2003 14:27:14 | |
---|
Eikun vaan paksummat kielet kehiin. Ala-H sais olla varmaan jotain 0.60-luokkaa, ettei tuntuisi kuminauhoilta. Intonaation joutuu varmasti säätämään uusiksi, ehkä myös kaularautaa kiristämään. Myös satulan urat saattaa olla liian kapeat paksummille kielille, joten niitä saattaa joutua viilaamaan tai vaihtamaan koko satulan. |
geeta shredda 17.02.2003 14:28:53 | |
---|
Ajattelin että onko mahdollista säilyttää kuusikielisen kitaran laatu korkeana jos tekisi siitä ikäänkuin seitsemänkielisen, josta on tuo korkein kieli jätetty pois. Vaati vissiin vahvan kaulan. Kommetteja?? Itse olen vannoutunut rytmikitaristi ja tuonne alaäänisarjoihin hamuaisin päästä.. Miten homma kannattaisi mielestänne toteuttaa? helvetin paksut kielet. ehkä joku .13 setti. ja sitten virität sen b e a d g b |
Juzzu 17.02.2003 14:31:14 | |
---|
Intonaation joutuu varmasti säätämään uusiksi Kovasti alaspäin viritettäessä alkaa isojen terssien sointi paksuilla kieleillä kuulostamaan vielä "nykyistäkin" pahemmalta (kokeilkaa vaikka omalla kepillä, jossa tuota ei ole kompensoitu). Eli käytännössä tuo kompensointi tehtäisiin tuomalla satulaa paksujen kielien kohdalla lähemmäksi tallaa. ..Mutta kukapa hevimies isoista tersseistä välittää... Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Diz 17.02.2003 14:57:57 | |
---|
Eikun vaan paksummat kielet kehiin. Ala-H sais olla varmaan jotain 0.60-luokkaa, ettei tuntuisi kuminauhoilta. Intonaation joutuu varmasti säätämään uusiksi, ehkä myös kaularautaa kiristämään. Myös satulan urat saattaa olla liian kapeat paksummille kielille, joten niitä saattaa joutua viilaamaan tai vaihtamaan koko satulan. Kiitos vastauksista! Kyl sitä varmasti täytyy monenmoista viilausta tehdä, onhan operaatio aika tuntuva. Hmmm... mitäköhän soitinliikkeet mahtaisivat veloittaa tämän toteuttamisesta? Ja mihin soitinliikkeisiin uskaltaisin luottaa näin paljon? =) |
Juzzu 17.02.2003 15:03:07 | |
---|
Mä en kyllä ensimmäisenä olisi keppiä soitinliikkeeseen viemässä, vaan jollekin kitaranrakentajalle/korjaajalle, joita kyllä suomeenkin on suht tasaiseen levinnyt - vaikka ehkä ihan nurkan takaa löydykään. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |