Aihe: Soundtank -pedaalin kytkimen kanssa ongelmia..
1
booster
07.03.2003 11:57:59 (muokattu 07.03.2003 11:59:08)
Ei varmaan mikään epätodennäköisen kuuloinen tilanne? :)

Ostin heräteostoksena kumminkin TS-5 tubescreamer pedaalin, joka on hintaansa nähden erittäin kiva purkki. Ongelmana vain on se, että menee päälle ja pois vähän niin ja näin, eli tarvii useampia polkukertoja. Aina kun pedaali on pohjassa, valo syttyy, mutta sammuu sitten kun pedaalin nostaa..

Onko kukaan ratkaissut tälläistä ongelmaa mitenkään järkevästi/halvasti? Voisiko siihen viereen rakentaa pienen kytkimen joka ohittaa pedaalin kun sitä ei tarvita?

Ideoita otetaan vastaan, kun ei tuota roskiin/Kivellekään viitsisi heittää.. ;)
"Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä" Haussa: -kohinasalpa (BOSS NF-2) -volumepedaali -keinokuorma
fridgebuzz
07.03.2003 12:09:54 (muokattu 07.03.2003 12:11:06)

Mulla ei ole omilla Soundtankeilla (aikoinaan 60's fuzz, nyt echomachine) ollut ongelmia, mutta pitänee koputtaa puuta. Ne kytkimet olnevat vaihdettavissa, muitakin ratkaisuja toki on. Voisit modittaa pedaalin jollain erilaiseen (metalli)koteloon ja laitattaa kunnon kytkimen, voisit ostaa jonkun true bypass -boksin jonka luuppiin laitat aina päällä olevan pedaalin ja sen tb-boksin kytkimellä annostelet Tubescreameria soittoosi. Tai sitten voisit vaan kiroilla ja koittaa polkea sitä päälle. Kivi jatkanee tästä.. :-)

EDIT: Ja tosiaan, sen mun 60's Fuzzin kotelo oli aikoinaan metallia!
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
Ana
07.03.2003 12:36:52
Erilaiset kytkinongelmat taitavat olla Ibanezien efektien tyyppivika sarjasta riippumatta. Uusi kytkin ei maksa kuin muutaman euron, joten se vaihtoa ei kannata pelätä. Luulisin sen olevan ehdottomasti edullisin ratkaisu. True Bypassin rakentamisessa Soundtankiin en näe mitään järkeä ja boksitkin taitavat olla aika tyyriitä.
Mika K
07.03.2003 12:42:00
Ei varmaan mikään epätodennäköisen kuuloinen tilanne? :)

Ostin heräteostoksena kumminkin TS-5 tubescreamer pedaalin, joka on hintaansa nähden erittäin kiva purkki. Ongelmana vain on se, että menee päälle ja pois vähän niin ja näin, eli tarvii useampia polkukertoja. Aina kun pedaali on pohjassa, valo syttyy, mutta sammuu sitten kun pedaalin nostaa..

Onko kukaan ratkaissut tälläistä ongelmaa mitenkään järkevästi/halvasti? Voisiko siihen viereen rakentaa pienen kytkimen joka ohittaa pedaalin kun sitä ei tarvita?

Ihme juttu, kun myös tuossa Ibanezin TS7 bedaalissa (myös Tubescreamer) on samanlaisia oireita. Muuten ihan OK bedaali, mutta tuo kytkimen toiminta on toisiaan vähän niin ja näin. Kotisoittohommissa tuo ei kyllä haittaa, mutta voisin kuvitella että keikkaillessa bedaalin kanssa tulee varmasti ongelmia. Onko sitten niin, että Ibanezin laatu on uusien sarjojen (Soundtank, ToneLok ym.) myötä huonontunut.
Tympee Huttunen
07.03.2003 12:42:03
Soundtankkien mallivika on juuri tuo kytkin. Tuntuu turhalta alkaa korjailemaan sitä. Ehkä kannattaisi sijoittaa rahat johonkin toiseen pedaaliin? Jos pedaalista aikoo saada edes kestävän pitää siihen väsätä kunnon kuoret ja kunnollinen kytkin...eikä siitäkään se soundi parane:)
http://viestinta.paasikiviopisto.net/salainenpuutarha/tomilaht/
fridgebuzz
07.03.2003 12:45:41

Joo, tosiaan Ibanezienhan väitetty tyyppivika on oikeastaan aina ollut tuo kytkytin, mulla on DE-7 joka ei oikein meinaa pelata, on noita alkupään 7-sarjaa, loppua kohden korjasivat ja vähänkin uudemmissa ne ovat ilmeisesti paremmat.
kivi
07.03.2003 12:56:23
Soundtankkien mallivika on juuri tuo kytkin. Tuntuu turhalta alkaa korjailemaan sitä. Ehkä kannattaisi sijoittaa rahat johonkin toiseen pedaaliin? Jos pedaalista aikoo saada edes kestävän pitää siihen väsätä kunnon kuoret ja kunnollinen kytkin...eikä siitäkään se soundi parane:)

Kuten tässä threadissa parikin kertaa on käynyt ilmi, noita saa kyllä lähettää mulle, ja postikulut maksan varmasti:-)

Mutta ensi alkuun kannattaa ehkä kuitenkin katsoa, että se poljin on tukevalla notkumattomalla alustalla ja miettiä myös missä kulmassa sitä polkee. Mulla oli aikoinaan ennen kunnon pedaalilautaa aina silloin tällöin ongelmia joustavien lavarakenteiden ja pedaalien toiminnan kanssa. Se polkemiskulma meni jotenkin vääräksi.

Vaihtoehto numero kaksi on avata poljinosa, ja ruiskuttaa sinne varsinaiseen kytkimeen kontaktisprayta vaikkapa niistä tapin rakosista (siitä spraypurkin pillistä on apua) ja renkata tovi. Auttaa vähäksi aikaa.

Ei noita missään tapauksessa kannata pois heittää.

PS. toistuvista pyynnöistä huolimatta _kukaan_ ei ole vielä lähettänyt mulle ilmaisia polkimia. Asiaan pitää saada muutos...
:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
zorro
10.03.2003 12:19:51
tuo sama vika on myös tonelokeissa..
heittäkää tollaset tube screamerit helvettiin ja ostakaa boss superoverdrive ja marshallin shredmaster... niin ei ole mitään ongelmia missään..
Mikä vitun allekirjotus
JCM
10.03.2003 20:06:59

Soundtankkien mallivika on juuri tuo kytkin. Tuntuu turhalta alkaa korjailemaan sitä. Ehkä kannattaisi sijoittaa rahat johonkin toiseen pedaaliin?

Mallivikahan se on kyllä, mutta pysyy poissa kun välillä avaa ja puhdistaa sisältä pölyt pois. Itsellänikin on noita ollut.

Soundtankeissahan on vieläpä yllättävän kestävät kuoret, vaikka muovia ovatkin.
Klikkaappa tuosta linkistä nii näät millä asioilla täsä ollaa!: Rok
SANTHYR
fridgebuzz
11.03.2003 09:36:26

Soundtankeissahan on vieläpä yllättävän kestävät kuoret, vaikka muovia ovatkin.

Joo, niin ovat yleensä.. mutta jos sattuu omistamaan ihka ensimmäisestä Soundtank-satsista (pelkkiä säröjä muuten) pedaalin, ovat niissä kotelot ja se poljinkin täyttä metallia. Piru kun menin myymään pois, olisi nyt voinut vaihtaa tuohon laudassa olevan Echomachineen metalliset kuoret..
zorro
11.03.2003 11:00:49
Piru kun menin myymään pois, olisi nyt voinut vaihtaa tuohon laudassa olevan Echomachineen metalliset kuoret..

ei olis välttämättä onnistunu vaihto ihan hetkessä koska soundtankeista ei saa piirilevyä pois muutako pilkomalla sen kotelon.. tai ainakaan minä en saanu
Mikä vitun allekirjotus
midprice
11.03.2003 11:19:54 (muokattu 11.03.2003 11:22:42)

ei olis välttämättä onnistunu vaihto ihan hetkessä koska soundtankeista ei saa piirilevyä pois muutako pilkomalla sen kotelon.. tai ainakaan minä en saanu

Ainakin meikäläisen soundtank MF5 säröstä (metallikoteloinen) kaikki irtoaa ihan ruuvimeisselillä. Muovikuorisista en tiedä, mutta jos ovat muuttaneet piirilevyn kiinnitystä, niin silloin tuskin olisi muovikuorisen sisuksetkaan menneet ilman väkivaltaa metallikoteloon.

EDIT: Ja tosiaan mullakin on tuo alkuperäisen kysyjän ongelma. Vaati joskus puolenkymmentä polkasua, että menee päälle.
kivi
11.03.2003 11:24:43

Höpsis!

Ne on niillä potikannupeilla ja muistaakseni neljällä ruuvilla vaan kiinni. Potikannupit irtoaa vetämällä, sen jälkeen mutterit auki ja koko polkimen sisukset putoaa kämmenelle. Sitä en muista, miten kytkin on kiinni, mutta ei se oo vaikea sekään.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
booster
11.03.2003 13:53:36
Ne on niillä potikannupeilla ja muistaakseni neljällä ruuvilla vaan kiinni. Potikannupit irtoaa vetämällä, sen jälkeen mutterit auki ja koko polkimen sisukset putoaa kämmenelle. Sitä en muista, miten kytkin on kiinni, mutta ei se oo vaikea sekään.

No niinpä lähteekin..
Ja kyllä on todella heiveröinen kytkin, sehän voi hukkua ihon huokosiin jos sen ottaa käteen!
Saisikohan sen moditettua jotenkin helposti niin, että olis koko ajan päällä..
"Mä en tiedä mikä tää on mutta se on täysillä" Haussa: -kohinasalpa (BOSS NF-2) -volumepedaali -keinokuorma
Lennu
11.03.2003 13:58:25

Mulla oli aikoinaan yhden powerleadin (PL5 vissiin) kanssa sama ongelma. En ehtinyt perehtymään vikaan, kun koko pedaali hukkui johonkin ex-treenikämpän sokkeloihin. Tai voi se olla jossain kaapissakin?

Jos löytyy, niin mä voin lähettää sen Kivi sitten sulle :)
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
kivi
11.03.2003 14:13:06
Jos löytyy, niin mä voin lähettää sen Kivi sitten sulle :)

Sovittu. Kiitos.
:-) :-) :-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Musima Multistar Deluxe
11.03.2003 21:52:18
Soundtankkien kanssa voi tosiaan välillä joutua askartelemaan, mutta toisaalta ne eivät ole kovin monimutkaisia mekaaniselta rakenteeltaan, tai muutenkaan. Jouduin tuossa joku aika sitten purkamaan yhtä yksilöä korjatakseni mm. epävarmasti toimivaa kytkintä. Homma hoitui lopulta hyvin yksinkertaisesti: pidensin hiukan piirilevyn kytkintä tökkivää muovijalkaa sopivalla teippimöykyllä. Nyt kytkeytymisongelmat ovat tiessään. Tällaisissa korjauksissa kannattaa tietysti aina käyttää harkintaa ja tilannetajua, mutta harvoinpa soundtank-pedaali on korvaamattomissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)